پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: عوامل مستقیم و غیرمستقیم گوناگونی باعث ایجاد و تشدید آلودگی هوا در کلان‌شهرها هستند که متاسفانه در سالیان گذشته به خاطر اثربخش نبودن اقدامات، اتفاق مهمی در این مورد انجام نگرفته است.

شعار سال:عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: عوامل مستقیم و غیرمستقیم گوناگونی باعث ایجاد و تشدید آلودگی هوا در کلان‌شهرها هستند که متاسفانه در سالیان گذشته به خاطر اثربخش نبودن اقدامات، اتفاق مهمی در این مورد انجام نگرفته است.

 امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: نکته مهم برای کنترل آلودگی هوا لزوم توجه به بازار لوازم یدکی در کنار نوع سوخت ارائه شده است. نقش یک روغن خوب کم اهمیت‌تر از نقش بنزین خوب و خودروی خوب نیست.

وی با بیان اینکه همچنین کاتالیست که وسیله بسیار گرانقیمتی است باید تحت نظارت دولت در بازار عرضه شود، گفت: همانطور که عیار طلا و سکه توسط دولت کنترل می‌شود. دقیقا کاتالیست هم وسیله‌ای است که موادی گرانقیمت‌تر از طلا در آن به کار می‌رود، لذا پتانسیل تقلب خیلی در آن بالا است. این در حالی است که به هر حال بعد ۶۰ یا حداکثر ۱۰۰ هزار کیلومتر، بسته به نوع کاتالیست و نوع ترافیک و رانندگی افراد، به هر حال باید تعویض شود.

کاکایی در ادامه گفت: به عبارتی هر خودرویی با رانندگی نرمال حداکثر پس از پنج سال نیازمند چنین تغییری است. به عبارتی از حدود ۱۸ میلیون خودروی موجود، حداقل ۱۳ میلیون آن در محدوده‌ای هستند که نیازمند تعویض کاتالیست هستند، در حالیکه هیچ توجهی به آن نمی‌شود و برخی سازمان‌های مسوول این موارد را رها کرده و تنها بر خودروسازان تمرکز کرده‌اند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی،تاریخ انتشار:8دی1398،کد خبر: 2126676،www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین