پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
در حالی که به گفته مدیران شهری گرگان،پروژه غیر هم سطح افسران به عنوان بزرگترین طرح عمرانی این شهر مطرح می‎شود اما طی همین مدت که از بهره‎برداری این پروژه بیشتر نمی‎گذرد شاهد نارضایتی و انتقاداتی از سوی شهروندان به خصوص ساکنان اطراف افسران و انجیراب هستیم.

شعار سال:در حالی که به گفته مدیران شهری گرگان،پروژه غیر هم سطح افسران به عنوان بزرگترین طرح عمرانی این شهر مطرح می‎شود اما طی همین مدت که از بهره‎برداری این پروژه بیشتر نمی‎گذرد شاهد نارضایتی و انتقاداتی از سوی شهروندان به خصوص ساکنان اطراف افسران و انجیراب هستیم.

جانمایی نامناسب تابلوها در تقاطع غیرهمسطح افسران

 حدود یک ماهی از بهره‎برداری تقاطع غیرهمسطح افسران در شهر گرگان می‎گذرد، این پروژه در خود سه طرح 60 متری افسران،اصلاح میدان بسیج و تقاطع غیرهمسطح را جای داده است. ساخت این پروژه در آبان ماه سال گذشته آغاز و به فاصله یک سال به بهره‎برداری رسید. به گفته کارشناسان مهم‎ترین کاربری پروژه روگذر افسران برای روان‎سازی و کاهش ترافیک خارج از شهر گرگان و برای خودروهایی که از غرب استان وارد و قصد توقف در گرگان را ندارند پیش‎بینی شده است.

در حالی که به گفته مدیران شهری گرگان، پروژه غیرهمسطح افسران به عنوان بزرگترین طرح عمرانی این شهر مطرح می‎شود اما طی همین چند روز که از بهره‎برداری این پروژه بیشتر نمی‎گذرد شاهد نارضایتی و انتقاداتی از سوی شهروندان به خصوص ساکنان اطراف افسران و انجیراب هستیم، به گفته شهروندان نامشخص بودن علائم و تابلوها در این مسیر موجب سردرگمی و بروز مشکلات عبور و مروری برای آنها شده است.

مطالعات و کارشناسی‎های لازم در خصوص تقاطع غیرهم‎سطح افسران انجام شده است

در همین رابطه عضو شورای شهر گرگان، پروژه غیرهم‎سطح افسران را یکی از پروژه‎های عمرانی کارآمد عنوان کرد و گفت: این پروژه شامل پل روگذر سربازان گمنام امام زمان «عج»، بازگشایی 60 متری افسران و بازآفرینی میدان بسیج است.

ناصر گرزین تصریح کرد: در گذشته شاهد ترافیک سنگین و تردد ماشین‎های سنگین در میدان مفتح بودیم اما با بهر‎ه‎برداری تقاطع غیرهمسطح زمان خروج از شهر کاهش یافته است.

وی در خصوص نارضایتی برخی شهروندان از اجرای تقاطع غیرهمسطح افسران گفت: برای انجام چنین طرح‎هایی مشاور طرح ترافیک لازم است بعد از انجام مطالعات و تأیید کارشناسان متخصص برای اجرایی شدن باید دو مرحله طی شود بعد از بررسی در شورای شهر و کمیسیون توسعه عمران به صورت تخصصی در شورای ترافیک شهرستان نیز مطرح می‎شود و بعد از تأیید در این شورا باید به تأیید شورای ترافیک استان نیز برسد در واقع هیچ طرحی اجرا نمی‎شود مگر اینکه در شورای ترافیک استان با نظر متخصصان به تصویب برسد، پروژه تقاطع غیرهمسطح افسران نیز این مراحل را طی کرد و البته با وسواس و نگاه خاصی به این طرح نگاه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه این طرح قبل و بعد از اجرا توسط پلیس راهور و کارشناسان فنی بازدید شده است، افزود: ممکن است این طرح نواقص اندکی نیز داشته باشد قرار است بازگشایی جدید از انجیراب هفت انجام شود تا مشکل رفت و آمد مردم در آن منطقه رفع شود در واقع بازگشایی در این منطقه هم به رونق اقتصادی مردم و هم به باز شدن گره ترافیکی شهر گرگان کمک خواهد کرد.

گرزین با بیان اینکه ما به نگاه شخصی شهروندان در پروژه‎های عمرانی توجه می‎کنیم، افزود: ما باید به فکر آینده شهر نیز باشیم طرحی که اجرا شد جزو طرح جامع ترافیکی شهر گرگان است در واقع محور جدیدی در بحث ورودی و خروج گرگان اضافه شد و عظمت و کارآیی این پروژه با دیگر پروژه‎های عمرانی متفاوت است.

وی در خصوص هزینه تقاطع غیرهم‌سطح افسران گفت: این پروژه سه طرح را در خود جای داد و برای بازگشایی و تملک باید زمین‎هایی خریداری می‎شد هزینه این پروژه 50 میلیارد تومان بود.

کاهش ترافیک ورودی گرگان با بهره‎برداری از روگذر افسران

رئیس پلیس راهور گلستان نیز در خصوص نارضایتی برخی شهروندان از تقاطع غیرهمسطح افسران گفت: هر طرح عمرانی که در حوزه ترافیکی باشد باید ابتدا به تصویب شورای ترافیک استان برسد و به دست پیمانکار آغاز می‎شود با این وجود باید مطالبه عمومی را نیز در نظر گرفت.

مرتضی فخری تصریح کرد: گرگان شهری است که در مسیر مشهدمقدس قرار گرفته از این رو ورودی شهر از سمت غرب همواره شاهد ترافیک‎های سنگینی بود اما طی همین چند روز که تقاطع غیرهم‎سطح به بهره‎برداری رسیده است در میدان مفتح ترافیک روان شد خودروها به راحتی وارد کمربندی می‎شوند و از «میدان شهید قندهاری» می‎توانند خروج پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تا پروژه‌ها مورد بهره‎برداری قرار نگیرد زوایا و مشکلاتش نمایان نخواهد شد، خاطرنشان کرد: یکسری نواقص به شهرداری اعلام شده است باید جانمایی تابلوها تغییر کند ظرف یک هفته آینده هم تابلو و هم خط‌کشی‎ها در این مسیر تغییر پیدا می‎کند.

رئیس پلیس راهور گلستان بیان کرد: باید آینده شهر گرگان را در نظر بگیریم ایام نوروز و تابستان در مسیر ورودی گرگان و با وجود خودروهای سنگین مشک ترافیکی وجود داشت اما با بهره‎برداری تقاطع غیرهمسطح شاهد روان‌سازی ترافیک خواهیم بود و تأثیر این امر در آینده بیشتر نمایان می‎شود در واقع در اجرای پروژه‎های عمرانی بزرگ باید مطالبه تمام مردم را در نظر گرفت.

 امروزه ترافیک به یکی از معضلات مهم در اکثر شهرهای بزرگ تبدیل شده است، البته با افزایش روزافزون جمعیت و تعداد خودروها، شهرهای کوچک نیز از معضل ترافیک در امان نیستند در این میان به گفته کارشناسان حوزه شهری ساخت تقاطع‎های غیرهمسطح می‎تواند تا حدود زیادی به روان‎سازی ترافیک کمک کند.

با توجه به اینکه گرگان یکی از شهرهای شمالی بزرگ کشور محسوب می‎شود که سالانه تعداد قابل توجهی از زائران مشهد مقدس از این شهر شمالی عبور می‎کنند لازم است برای کاهش ترافیک و رفاه حال شهروندان پروژه‎هایی از قبیل تقاطع غیرهمسطح افسران ساخته و مورد بهره‎برداری قرار گیرد، گرچه چنین پروژه‎هایی همواره موافقان و مخالفانی دارد اما بدون تردید ساخت چنین پروژه‎هایی برای شهرهای در حال توسعه لازم و ضروری به نظر می‎رسد و باید مطالبه عمومی شهروندان در آینده را نیز مدنظر قرار داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:14دی1398،کد خبر:13981011001082،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین