پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
پس از ماه‌ها رکود شدید در بازار مسکن، تازه‌ترین آمار‌ها از بازار مسکن آذرماه حکایت از رشد ۲.۵ برابری معاملات مسکن پایتخت دارد. درهمین راستا، دولت نیز برنامه‌های تازه‌ای برای رونق این بازار و همچنین کمک به خانه دار شدن اقشار مختلف را در دستور کار دارد.
شعار سال: پس از ماه‌ها رکود شدید در بازار مسکن، تازه‌ترین آمار‌ها از بازار مسکن آذرماه حکایت از رشد ۲.۵ برابری معاملات مسکن پایتخت دارد. درهمین راستا، دولت نیز برنامه‌های تازه‌ای برای رونق این بازار و همچنین کمک به خانه دار شدن اقشار مختلف را در دستور کار دارد.

از یک سو سقف وام خرید مسکن از محل اوراق به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافت که اقشار متوسط و متوسط به بالا را شامل می‌شود و از سوی دیگر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کم درآمد‌هایی که در سه دهک اول درآمدی هستند، کلید خورده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که با این اتفاقات شاهد بهبود شاخص دسترسی به مسکن باشیم.

آغاز پرداخت وام ۲۴۰ میلیونی از فردا

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن خبر داد که امکان دریافت وام جدید مسکن به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان برای زوجین تهرانی از روز سه‌شنبه همین هفته در کلیه شعب بانک مسکن فراهم می‌شود.

مسعود ایزدی به ایرنا گفت: بخشنامه وام جدید مسکن که چندی پیش به تصویب شورای پول و اعتبار رسید آماده و طی امروز و فردا به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود و مردم می‌توانند از روز سه‌شنبه برای دریافت این وام اقدام کنند.

وی گفت: قرار بود روز شنبه (۱۴ دی ماه) به طور رسمی این خبر اعلام شود که به‌دلیل شهادت سردار پر افتخار قاسم سلیمانی این بخشنامه دیرتر به بانک‌ها ابلاغ شد و از روز سه‌شنبه کلیه شعب موظف به پرداخت وام مسکن با قیمت جدید هستند.

ایزدی گفت: در شهر تهران برای متقاضیان فردی و زوجین به ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان وام از محل اوراق تقدیم می‌شود که با تسهیلات جعاله که در همین مصوبه از ۲۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ متقاضیان فردی و زوجین تهرانی می‌توانند در مجموع ۱۴۰ و ۲۴۰ میلیون تومان وام خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت کنند.

به‌گفته ایزدی ساکنان فردی و زوجین مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر به ترتیب ۸۰ و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت می‌کنند که با وام جعاله ۴۰ میلیون تومانی در مجموع ۱۲۰ و ۲۰۰ میلیون تومان وام از محل اوراق تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی گفت: متقاضیان فردی و زوجین ساکن سایر مناطق شهری نیز می‌توانند به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که با ترکیب وام جعاله ۱۰۰ و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اوراق حق تقدم دریافت می‌کنند.

گفتنی است، نرخ سود این تسهیلات مثل گذشته ۱۷.۵ درصد با بازپرداخت حداکثر ۱۲ ساله است. همچنین نرخ سود تسهیلات جعاله مثل گذشته ۱۸ درصد با بازپرداخت حداکثر ۵ ساله است.

این وام که رقم جدید آن به تازگی به تأیید شورای پول و اعتبار رسیده برای همه کسانی که بدهی معوق بانکی نداشته و درصدد خرید یا ساخت خانه باشند قابل دریافت است.

وام از طریق خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن معمولاً در فرصت کمی آماده ارائه از سوی بانک است و به همین دلیل بسیاری از افراد با نادیده گرفتن سود ۱۸ درصدی آن به‌دلیل فوریتی که در پرداخت آن وجود دارد متقاضی دریافت آن هستند.

وامی نیز با عنوان «تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم» وجود دارد که برای دریافت این وام باید یک سال مبلغی را سرمایه‌گذاری کرد و بعد از یکسال دو برابر آن مبلغ را می‌توان از بانک دریافت کرد و مخصوص خانه اولی‌ها است.

تأمین مسکن کم‌درآمد‌ها شروع شد

کارگروه ساخت مسکن محرومان با محوریت بنیاد مسکن به این نتیجه رسید که سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد احداث شود. پس از تشکیل کارگروه ساخت مسکن محرومان با محوریت بنیاد مسکن، نهاد‌های دولتی مثل بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و خیرین مسکن‌ساز تلاش خواهند کرد تا سالانه ۲۰۰ هزار مسکن با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض احداث شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در مراسم افتتاح متروی هشتگرد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد مدت بازپرداخت اقساط مسکن ملی از ۱۲ سال به ۱۵ سال یا ۲۰ سال افزایش یابد گفته بود که کارگروهی با حضور بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و خیرین مسکن‌ساز با محوریت بنیاد مسکن تشکیل شده است که براساس آن برای سه دهک اول جامعه با اعطای وام ارزان قیمت و بلاعوض، مسکن احداث شود.

وی افزود: مقرر شد با یک همگرایی و همزبانی و هماهنگی نقشه‌ای برای شناسایی محرومان تهیه و برای مسکن سه دهک اول یکپارچه تصمیم بگیریم. ما زمین و وام بلاعوض پیش‌بینی کرده‌ایم که به آن‌ها بدهیم و خانه‌های آن‌ها با مشخصاتی که در طراحی‌های بنیاد مسکن است انجام می‌شود.

به‌گزارش فارس، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اظهارنظر خود در خصوص فلسفه وجودی و هدف کارگروه ساخت مسکن محرومان گفته است که تأمین مسکن محرومان تلفیقی از فعالیت‌های بنیاد مسکن با دستگاه‌های متولی همچون بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر نهاد‌های حمایتی در اقصی نقاط کشور است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 16 دی 1398، کدخبر: 531872 ، www.iran-newspaper.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
0
این کارها تا زمانیکه گردش پول به درستی شکل نگیره در جامعه هیچ فایده ای نداره برای کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین