پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
همزمان با اعلام شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن توسط وزارت راه و بنیاد مسکن و نیز آغاز فرایند ثبت نام برای چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی و قم، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، جزئیات بیشتری از این طرح از جمله مبلغ تسهیلات، اقساط، میزان آورده اولیه و شرایط ثبت نام کنندگان را تشریح کرد.
شعارسال: 8 شرط متقاضیان طرح
بر اساس اطلاعات ارائه شده در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی https://tem.mrud.ir ، شرایط متقاضیان طرح به شرح زیر است: 
متقاضی و افراد تحت تکفل، باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 1384.1.1 به بعد) باشند و از تاریخ 1357.11.22 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند. به عبارتی فرم ‹‹ج›› وی در استعلام از سامانه مربوط، سبز باشد.
متقاضی باید متأهل  یا سرپرست خانوار باشد.
زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال و خانم های مجرد بالای 35 سال
متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا را داشته باشد. برای متقاضیان واحدها در شهرهای جدید، سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر ملاک است.
متقاضی باید منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...) نداشته باشد.
 متقاضی باید توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی) را داشته باشد.
 متقاضی واجد شرایط باید امکان سپرده‌گذاری حداقل 30 درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی را داشته باشد.
متقاضی باید توانایی پرداخت اقساط ماهانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشد.
جزئیات تسهیلات و آورده اولیه
معاون وزیر راه در بخش دیگر سخنان خود، به تشریح سه نوع تسهیلات و میزان آورده متقاضیان پرداخت. بر این اساس،  برخی متقاضیان، در صندوق پس انداز یکم سپرده گذاری کرده اند که قبلاً می توانستند بین 80، 120 و 160 میلیون تومان (طرح زوجین) برای خرید مسکن وام بگیرند. این افراد با تفاهمی که صورت گرفته است، اکنون می توانند برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی، از این وام استفاده کنند. وی گروه دوم را افرادی برشمرد که می توانند از وام بافت فرسوده استفاده کنند. در این باره، بخشی از این وام از منابع صندوق توسعه و بخشی از منابع داخلی بانک (مسکن) به مبلغ 100 میلیون تومان  تامین می‌شود. محمودزاده گروه سوم را افرادی دانست که از وام این طرح به میزان 75 تا 100 میلیون تومان استفاده خواهند کرد. این وام از منابع داخلی بانک های عامل از جمله مسکن با نرخ 18 درصد کارمزد و بازپرداخت 12 ساله پرداخت می شود. به گزارش خراسان، بدین ترتیب می توان گفت متقاضیان واجد شرایط در صورت دریافت وام 75 و 100 میلیون تومانی، برای واحدهای غیر از بافت فرسوده و نیز با فرض پرداخت اقساط بدون دوره توقف باید به ترتیب ماهانه مبلغ یک میلیون و 270 هزار تومان یا یک میلیون و 700 هزار تومان به عنوان اقساط بپردازند.البته مبلغ اقساط برای خرید واحدهای درون بافت فرسوده کمتر خواهد بود. به طوری که وام 75 میلیون تومانی در این مناطق، بازپرداخت ماهانه 700 هزار تومانی خواهد داشت. همچنین زوجین ثبت نام کننده در قالب صندوق مسکن یکم، برای دریافت وام 160 میلیون تومانی (مخصوص زوجین تهرانی) و خرید واحدها در این طرح باید ماهانه یک میلیون و 700 هزار تومان قسط به بانک بپردازند.معاون وزیر راه همچنین درباره آورده ای که متقاضیان باید برای ثبت نام اولیه در این طرح تامین کنند، گفت: در مرحله اول ۳۰ درصد قیمت تمام شده پیش‌بینی شده باید واریز شود. به گزارش خراسان، در صورتی که متوسط قیمت ساخت را 2 میلیون تومان و متراژ یک واحد متوسط را 80 متر مربع در نظر بگیریم، قیمت واحد 200 میلیون تومان می شود که بر این اساس آورده اولیه حدود 65 میلیون تومان است.
سایت برای چه استان هایی باز شده است؟
طبق اظهارات معاون محمودزاده سامانه ثبت نام تا صبح سه شنبه برای چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی و قم، بازگشایی شده و متقاضیان در این چهار استان سه روز برای ثبت‌نام و ارسال مدارک فرصت دارند. پس از آن،به تدریج دیگر استان ها و تا یک ماه آینده متقاضیان کلان شهرها وارد روند ثبت نام خواهند شد.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: 18 آبان 1398 ، شماره خبر: 20237  ، www.khorasannews.com
 
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
تو این طرح هم مثل طرح های دیگه از مردم ببیچاره پول میگیرن یا چیزی تحویل نمیدن یا اگر بدن دو زار هم نمی ارزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین