پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به آنکه این روزها شاهد افزایش تعداد خطوط پروازی و ایرلاین‌ها در خط ایران و ترکیه هستیم، این مهم را دلیل افت قیمت تورهای ترکیه دانست.

شعار سال: مدتی است شاهد تغییر و کاهش قیمت تورهای خروجی بخصوص تورهای استانبول و آنتالیا هستیم. شاید در نگاه نخست این افت قیمت به دلیل شرایط خاورمیانه به نظر برسد اما به گفته حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) این تغییر قیمت دلیل دیگری دارد.

او دراین خصوص گفت: تا ۳ ماه پیش تعداد پروازهایی که در خط ایران - ترکیه فعال بودند، محدود بود و تنها یک یا دو ایرلاین در این خط پروازی کار می‌کردند از این رو قیمت‌ها بین ۳ تا ۴ میلیون تومان بود. وقتی ایرلاین‌ها متوجه شدند این خط پروازی مسافر دارد به سمت آن روی آوردند و در خط تهران- استانبول مسیر پروازی تعریف کردند.

رفیعی ادامه داد: امروز شاهد افزایش تعداد پروازها و حضور ایرلاین‌ها هستیم که روزانه چند پرواز انجام می‌دهند. این امر سبب بوجود آمدن بازار رقابتی شد از این رو برای آنکه پروازها با صندلی خالی انجام نشود، حاضر هستند بلیت را با قیمت‌های پایین به فروش برسانند. در این میان اگر چارترکنندگان بلیت رفت و برگشت به استانبول را ۲میلیون و ۴۰۰ می‌خریدند اکنون این بلیت با قیمت کمتر از ۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.  

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خاطرنشان کرد: وقوع حوادث اخیر در ایران و کشورهای همسایه دلیل این تغییر نرخ نیست و تنها افزایش تعداد ایرلاین‌ها دلیل این تغییر است.

او همچنین با اشاره به سانحه هوایی که برای هواپیمای اوکراینی در تهران رخ داد، گفت: هرچند طی چند ماه اخیر به دلیل افزایش قیمت بلیت برخی از ایرلاین‌ها،‌ مسافران به سمت ایرلاین اوکراینی روی آورده بودند اما سانحه اخیر ممکن است سبب شود تا تعداد مسافران این ایرلاین نیز کاهش یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 19 دی 98، کد مطلب: 857394: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
با توجه به شرایط کنونی و کاهش مسافرت ایرانی ها به ترکیه قیمت ها به نطرم شکسته شده و موسسات گردشگری دارن از سودشون میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین