پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در مساله ولایت و تشیع هم مانند معاد و توحید باید اعتقاد مردم محکم تر و عمیق تر و بصیرت دینی آن بیشتر شود تا آسیب پذیر نباشند.

شعار سال: آیت الله استادی در مراسم عزاداری فاطمیه در مدرسه امام کاظم(ع) با اشاره به آثار علمی مرحوم سید شرف الدین اشاره کرد و بیان داشت: کتاب المراجعات ایشان مناظره ای بین ایشان و یکی از علمای الازهر است که به فارسی هم ترجمه شده است.

او با اشاره به کتاب «الکلمه القرّاء فی تفضیل الزهرا» از مرحوم سید شرف الدین گفت: مرحوم سید شرف الدین که فرد مجتهدی است در این کتاب به ظاهر کوچک، چهار آیه قرآن را که در فضیلت حضرت زهرا(س) است را بیان کرده است که مباحث مطرح شده در آن خیلی متقن است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: ما باید به جای برخی سخنان که در شرایط کنونی نباید زده شود، این سخنان متقن و مستند و خالی از بی ادبی را دنبال کنیم و در جلسات بگوئیم چون اصل اعتقاد مردم باید محکم شود چون در مساله ولایت و تشیع هم مانند معاد و توحید باید اعتقاد مردم محکم تر و عمیق تر و بصیرت دینی آن بیشتر شود تا آسیب پذیر نباشند والا اگر بیان ها و استدلال ها سست باشد، دشمن سخنانی می زنند که ممکن است جوانان تحت تاثیر قرار گیرند.

او به آیه تطهیر به عنوان یکی از چهارآیه مورد بررسی سید شرف الدین اشاره کرد و گفت: در کتاب موسوعه الامامه که مربوط به روایات جمع آوری شده در مورد مناقب اهل بیت از کتاب های اهل تسنن است، شاید حدود ۴۰۰ روایت در این کتاب مربوط به آیه تطهیر دیده می شود.

آیت الله استادی بیان داشت: یکی از مسائل مهم در این آیه، بحث اراده است به این معناکه در ابتدای آیه معنا شده است که خداوند خواسته است که شما پاک باشید؛ برخی عنوان می کنند که خداوند از همه خواسته است اما در پاسخ می توان گفت اراده بر دو نوع تشریعی و تکوینی است و اراده تکوینی تخلف ناپذیر است لذا اراده که در این آیه از آن سخن به میان آمده است، اراده تکوینی و تخلف ناپذیر است.

او سپس به معنای کلمه «رجس» در آیه تطهیر اشاره کرد و افزود: مرحوم آیت الله قاضی طباطبایی رساله ای در این باره نوشته و با استفاده از روایات اثبات کرده که رجس نه تنها پلیدی و گناه بلکه شک و جهل را هم در بر می گیرد و همه افراد غیر از اولیا و انبیا دچار شک می شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود به ترتیب نزول سوره های قرآن کریم اشاره کرد و گفت: هیچ کس ادعا نکرده و نمی تواند ادعا کند که سوره های قران کریم به همین صورتی که در دست ماست، نازل شده است و همینطور همه سوره های قرآن باهم نازل نشده است و هیچ کسی هم نمی تواند بگوید که هرآیه در قرآن کریم از اول تا آخر باهم نازل شده است.

او با اشاره به ممنوعیت نقل حدیث بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: علیرغم این ممنوعیت و محدودیت ها اما می بینیم شیعه و منطق شیعه روز به روز در حال گسترش است.

آیت الله استادی با بیان اینکه ما باید همواره مجهز باشیم، تاکید کرد: یکی از فضائل غیر قابل انکار حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) و حسنین (علیهم السلام) آیه تطهیر است.

او ادامه داد: بقای دین، حقیقت دین و منحرف نشدن دین به این است که همه درب خانه اهل بیت(ع) و امیرالمومنین(ع) باشیم و قرآن را با توجه به سخنان ائمه(ع) تفسیر کنیم. با توجه به رشد وضع علمی جامعه امید می رود کسانی که دروس دینی را می خوانند کم کم متوجه شوند که مساله چیست. اما این مساله نباید مغفول واقع شود بلکه باید محکمات مربوط به امامت گفته شود و نباید مسکوت بماند.

 شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شفقنا، تاریخ 20 دی  98، کد مطلب: 870253: www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
چطور محکم شود وقتی به صراحت دروغ گفته میشه به مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین