پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
بالاخره آن چیزی که مدیران پرسپولیس از مدت‌ها قبل دنبالش بودند، رخ داد و یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم شد. پس از اینکه برانکو ایوانکوویچ در پایان فصل گذشته از جمع سرخپوشان پایتخت جدا شد، مدیران پرسپولیس مذاکرات زیادی را با مربیان مختلف برای جانشینی مربی کروات انجام دادند و بر سر نام یحیی گل محمدی اتفاق نظر حاصل شد.
شعار سال: بالاخره آن چیزی که مدیران پرسپولیس از مدت‌ها قبل دنبالش بودند، رخ داد و یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم شد. پس از اینکه برانکو ایوانکوویچ در پایان فصل گذشته از جمع سرخپوشان پایتخت جدا شد، مدیران پرسپولیس مذاکرات زیادی را با مربیان مختلف برای جانشینی مربی کروات انجام دادند و بر سر نام یحیی گل محمدی اتفاق نظر حاصل شد. با این حال، مخالفت فرهاد حمیداوی مالک شهرخودرو باعث شد گل محمدی در لیگ برتر نوزدهم هم روی نیمکت تیم مشهدی‌ها باقی بماند. با عبور از نام گل محمدی، گابریل کالدرون مربی آرژانتینی به نیمکت سرخ‌ها رسید.
 
با تمام این اوصاف، شروع ناموفق کالدرون در همان هفته‌های ابتدایی باعث انتشار خبر‌هایی مبنی بر قطع همکاری با او شد. همزمان با این شایعات، بار دیگر گل محمدی گزینه اصلی شد، اما روند موفقیت‌آمیز پرسپولیس در ادامه فصل و رسیدن به صدر جدول در پایان نیم فصل همه چیز را تغییر داد. گرچه به ظاهر اوضاع خوب و آرام بود، اما کالدرون در مصاحبه‌ای تأکید کرد که احساس می‌کند باشگاه او را نمی‌خواهد. او در پیام خداحافظی‌اش پیش از ترک ایران و سفر به کشورش برای گذران تعطیلات نیم فصل، از هیأت مدیره باشگاه به خاطر شجاعت و اعتمادشان تشکر کرد. منظور او ایرج عرب، علی رغبتی و مهدی محمد نبی بود در ابتدای فصل او را جذب و در روز‌هایی که شایعه برکناری‌اش مطرح شده بود، از او حمایت کردند. این فعل و انفعال عیان کرد که کالدرون با محمدحسن انصاری فرد مشکل دارد و به زعم خودش، مدیرعامل باشگاه خواهان ادامه همکاری نیست. در شرایطی که قسط اول قرارداد همبازی سابق دیه گو مارادونا پس از کش و قوس‌های زیادی پرداخت شد و قسط دوم هم به رغم وعده‌ها همچنان پرداخت نشده، در مذاکرات طرفین درخواست‌های جدیدی از سوی کالدرون مطرح شد که با مخالفت باشگاه، کار به جدایی کشید و این چنین شد که پرسپولیسی‌ها باز هم به نقطه اول بازگشتند؛ یحیی گل محمدی.

یحیی در لباس ناجی

در شرایطی که نگرانی هواداران در روز‌های گذشته به اوج رسیده بود، شایعاتی مبنی بر مذاکره مدیران پرسپولیس با علی دایی، مهدی تارتار، علی کریمی، وحید هاشمیان، دراگان اسکوچیچ و برانکو مطرح شد. در این میان خبر رسید مدیران باشگاه مذاکراتی جدی‌تر نسبت به دیگر گزینه‌ها با گل محمدی داشته اند. اتفاقی که به سرانجام رسید و این مربی ۴۸ ساله دیروز با قراردادی یک و نیم ساله تا پایان لیگ برتر بیستم، سکاندار هدایت سرخپوشان پایتخت شد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد اینکه طبق اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها و البته با توجه به اظهارنظر‌ها و مواضع تعدادی از اطرافیان نزدیک باشگاه شهرخودرو، این انتقال تحت‌الشعاع تماس‌هایی از سوی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و رضا رحمانی وزیر صمت صورت گرفت و در نهایت مشهدی‌ها راضی به فسخ قرارداد گل‌محمدی شدند. حتی دیروز نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: «آقایان وزیر با کدام مجوز به ‎شهرخودرو اجبار کردید که سرمربی خود را در آستانه بازی‌های آسیایی به ‎پرسپولیس انتقال دهد؟»

خوشحالی انصاری فرد از شکل‌گیری یک ترکیب کاملاً پرسپولیسی

انصاری‌فرد پس از انتخاب گل‌محمدی گفت: «باید از مجموعه باشگاه شهرخودرو تشکر کنم که همکاری خوبی با ما داشتند. البته پول رضایتنامه گل‌محمدی را به شهر خودرو داده‌ایم. لطف خدا و حمایت هواداران باعث شد در مورد جذب سرمربی توفیق حاصل شود. سرمربی‌ای که مورد رضایت هواداران است و اطمینان داریم با این بازیکنان، کادرفنی و هواداران می‌توانیم به چهارمین قهرمانی خود برسیم.» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت افشین پیروانی چنین توضیح داد: «وقتی کالدرون گفت پیروانی را نمی‌خواهد، او اعلام کرد کنار می‌رود. اما حالا می‌گویم که پیروانی منصوب باشگاه است و به کار خود ادامه می‌دهد. خوشبختانه در حال حاضر یک ترکیب کاملاً پرسپولیسی در باشگاه حاضر است، خودم به عنوان مدیرعامل بازیکن پرسپولیس بودم و کریم باقری، یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی هم در این تیم حضور داشتند.» البته کریم باقری اعلام کرد تماسی از سوی گل‌محمدی نداشته و کنار می‌رود تا دست سرمربی برای انتخاب مربی مورد نظر، باز باشد. ولی عصر دیروز رسما اعلام شد که کریم در پرسپولیس ماندنی است. در ضمن حمید مطهری و داود فنایی که در شهرخودرو دستیار یحیی بودند نیز به جمع سرخ‌ها اضافه شدند. مربیانی که خود در زمان بازی، پیراهن پرسپولیس را بر تن داشته‌اند.

بیانیه شهرخودرو: نشد که نشد

باشگاه شهرخودرو بعد از جدایی گل محمدی بیانیه‌ای منتشر کرد که در قسمتی از آن آمده: «پس از جدایی کالدرون، دوباره تماس‌ها شروع شد و همه برای این انتقال آن هم در این برهه حساس با ما تماس گرفتند تا رضایتنامه بدهیم، اما دریغ از یک تماس از داخل استان خراسان رضوی. به خواست هواداران تا جایی که زورمان رسید، پای سرمربی‌مان ایستادیم، اما در نهایت نشد که نشد و مجبور شدیم رضایتنامه را امضا کنیم.»
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 24 دی 1398، کدخبر: 532734 ، www.iran-newspaper.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
یحیی تو این شرایط بهترین انتخاب ممکن برای پرسپولیس بود انصاریفرد بسیار باهوش به نظرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین