پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
لابی تهران ، سکوت استان، فشار وزارت و کم لطفی یحیی و دوستان ، شهرخودرو را در روزهای حساس در وضعیت آمپاس قرار داد.

شعار سال: اتفاقی که فوتبال دوستان مشهدی از آن می ترسیدند، بالاخره دیروز به وقوع پیوست. اتفاقی که نشان می دهد، فوتبال در شهرستان ها برای مسئولان چندان اهمیتی ندارد. وزارت ورزش و جوانان نشان داد که فوتبال ایران فقط استقلال و پرسپولیس است  و سرنوشت دیگر تیم ها اهمیتی ندارد. با این که باشگاه شهر خودرو برای حفظ یحیی گل محمدی خیلی دست و پا زد، اما اهرم فشار پایتخت نشینان خیلی پر زور بود و گل محمدی را به عنوان سوغات از مشهد به تهران بردند. این اتفاق قطعا ناشی از بی تدبیری مدیران باشگاه پرسپولیس است که نتوانستند سرمربی تیمشان را حفظ کنند که حالا با زور وزارت ورزش ، یقه دیگر تیم ها را هم می گیرند.
فشار وزارتی ها
یحیی گل محمدی در ابتدای فصل امسال  پس از توافق و عقد قرارداد با شهرخودرو ، با پیشنهاد پرسپولیس روبه رو شده بود و مدتی این حواشی ادامه داشت تا این که بالاخره شهرخودرو را انتخاب کرد. اما طی چند روز اخیر دوباره بحث جدایی یحیی گل محمدی از شهرخودرو مطرح شد که جدای از هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان ، موضوع پرسپولیس هم مطرح بود.  از شنبه گذشته با رفتن قطعی «کالدرون» ، مذاکرات جدی باشگاه پرسپولیس با یحیی گل محمدی شروع شد و در این میان مالک باشگاه هم اصلا تمایلی به جدایی او از شهرخودرو نداشت. حتی پای وزارت ورزش و صمت نیز به این موضوع کشیده شد، تا این که حمیداوی برخلاف میل باطنی اش به این موضوع رضایت داد و حالا یحیی گل محمدی سکاندار پرسپولیس شده است. او دومین دوره سرمربیگری خود را در این باشگاه تجربه خواهد کرد؛ چرا که او پیشتر در دوران مدیریت رویانیان جایگزین مانوئل ژوزه پرتغالی شده بود.
کم لطفی گل محمدی
البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که یحیی گل محمدی از همان ابتدای فصل دلش با پرسپولیس بود. قهرهای یحیی زودرنج در طول دو فصل اخیر، شایعات جایگزینی او در پرسپولیس در ابتدای فصل و سکوت آزاردهنده او در برابر پرسش‌های بی شمار هواداران شهرخودرو درباره تمایلش برای پیوستن به پرسپولیس نشان دهنده این است که به دنبال جدایی بود.هر چند که هر فردی تمایل دارد روزی در پرسپولیس مربیگری کند، اما جدا شدن از تیم شهرخودرو آن هم در چنین شرایطی کم لطفی محسوب می شود. گل محمدی می توانست نیم فصل را تحمل کند و فصل آینده به جمع سرخپوشان بپیوندد.
انتقاد از مالک باشگاه
مالک باشگاه شهر خودرو برای این که به راحتی یحیی گل محمدی را از دست ندهد، سنگ بزرگی پیش پای مدیران باشگاه پرسپولیس گذاشته بود . بنا به شایعات ، مبلغ درخواستی حمیداوی ، شش میلیارد تومان برای جدایی گل محمدی و دستیارانش بود؛ اما تهرانی ها این درخواست را قبول نکردند.برای همین پای وزارت ورزش و صمت نیز به این پرونده باز شد.حتی پافشاری حمیداوی برای پول به صورت نقد بود که پرسپولیسی ها قبول نکردند و قرار شد به صورت چک مدت دار  و مبلغی کمتر از آن چه اعلام شده پرداخت شود. با تمام این شرایط ، یحیی گل محمدی از مشهد کوچ کرد. نکته مهم این جاست که گل محمدی هنوز با شهرخودرو قرارداد داشت و باشگاه این اختیار را داشت که با این انتقال مخالفت جدی کند که کرد.اما در ادامه با فشار وزارتی ها کوتاه آمد. این در حالی است که مالک باشگاه می توانست به خاطر هواداران بر اصرار خود پافشاری کند و به هیچ وجه رضایت نمی داد تا شهرخودرو به وضعیت بحرانی دچار نشود.
بی تفاوتی مسئولان خراسانی
تیم فوتبال شهرخودرو طی دو سال اخیر با حضور یحیی گل محمدی تحول خوبی در فوتبال مشهد به وجود آورد و باعث شد شور و هیجان بیشتری در بین فوتبال دوستان این شهر ایجاد شود. این موفقیت به حدی بود که مشهدی ها امسال نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند که در تاریخ فوتبال مشهد سابقه نداشته است.اما اتفاق
تلخ تر از جدایی یحیی گل محمدی این است که مسئولان خراسانی از استاندار تا نماینده های مجلس و حتی اداره کل ورزش و جوانان هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده اند و در شرایط سخت تیم شهرشان را تنها گذاشتند.این در حالی است که همین تیم در طول فصل شادی های زیادی را برای هواداران و علاقه مندان مشهدی به ارمغان آورده است و در این شرایط که نیاز به کمک داشت، تنها ماند و هیچ مسئولی در این زمینه تلاشی نکرد.
شرایط حساس
جدایی یحیی گل محمدی در شرایطی رقم خورده است که شهرخودرویی ها تا چند روز دیگر  باید پس از دیدار مقابل شاهین بوشهر برای اولین بار در مرحله حذفی رقابت های آسیایی به میدان بروند. در این میان چالش مهم مالک باشگاه ، معرفی جایگزین برای گل محمدی است که انتخاب سخت و حساسی هم است. شرایط به گونه ای است که اول بهمن ماه ، تیم شهرخودرو در شهر مشهد باید اولین بازی آسیایی خود را رقم بزند.  به هر صورت هم اکنون وضعیت این تیم حساس است و تماشاگران تیم هم از حمیدوای انتظار دارند اجازه ندهد که با جدایی یحیی گل محمدی سرنوشت تیم به اما و اگر کشیده شود.
برای جانشینی یحیی گل محمدی،  اسامی همچون رضا مهاجری و علیرضا منصوریان هم مطرح شده است.اما گفته می شود که در شرایط فعلی شانس مجتبی سرآسیایی سرپرست فعلی تیم، برای گرفتن این مسئولیت، بیشتر از دیگر گزینه هاست. سرآسیایی سابقه بازی در تیم های پیکان تهران، پیام مشهد و ابومسلم خراسان را دارد.معارفه
سر آسیایی امروز  قبل از شروع تمرین شهر خودرو انجام می شود.
 

بیانیه شهرخودرو
باشگاه شهرخودرو خراسان درباره جدایی یحیی گل محمدی بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: در روزهایی که بی‌مهری‌های زیادی به یکی از ارزنده‌ترین سرمایه‌های ملی فوتبال ایران شده بود، دست در دست یحیی گل‌محمدی گذاشتیم و با او یاعلی گفتیم. شهرخودرو خراسان با یحیی دوست‌داشتنی موفق شد تا برای اولین بار آسیا را برای فوتبال خراسان فتح کند و از این باب نه تنها باشگاه بزرگ شهرخودرو که فوتبال استان پهناور خراسان مدیون زحمات اوست.
در ابتدای فصل جاری با مطالبه هواداران عزیز با یحیی گل‌محمدی قراردادی دوساله منعقد شد و با وجود درخواست پرسپولیس و تیم‌ملی امید در ابتدای فصل، به جهت تدارک تیمی قدرتمند و متناسب با شان فوتبال خراسان در لیگ برتر و آسیا او را در مشهد حفظ کردیم و نیم‌فصلی قابل قبولی را هم کنار هم گذراندیم.در پایان دور رفت لیگ برتر نوزدهم و در حالی که با خبر هستید، باشگاه پرسپولیس پس از جدایی سرمربی خارجی خود مجددا خواستار جذب سرمربی شهرخودرو برای هدایت پرسپولیس شد که البته پاسخ ما بازهم منفی بود ، اما دوباره تماس ها
 شروع شد و همه برای این انتقال ،در این برهه حساس با باشگاه ما تماس گرفتند تا رضایت نامه گل‌محمدی را بدهیم ، اما دریغ از یک تماس از داخل استان خراسان رضوی!
به خواست هواداران و پایبندی به برنامه‌های بزرگی که در شهرخودرو داریم تا جایی که زورمان رسید، پای سرمربی‌مان ایستادیم و تمام راه‌ها را نیز به تنهایی طی کردیم اما در نهایت نشد که نشد و مجبور شدیم رضایت نامه سرمربی تیم‌مان را برای هدایت پرسپولیس امضا کنیم.
با همه این شرایط اما حالا دیگر باید خودمان را برای شروع نیم فصل دوم لیگ برتر و بازی های آسیایی آماده کنیم و زمانی برای از دست دادن همین فرصت اندک نداریم .  اکنون به پشتوانه هواداران عزیز خود در سراسر خراسان بزرگ به دنبال روزهای خوبی هستیم که قطعا حمایت شما آن را رقم خواهد زد. در این مسیر با استفاده از پتانسیل های استان پهناور خراسان، دست در دست هم، می‌رویم برای تداوم موفقیت در سایه وحدت و با عنایت امام رضا(ع).

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان رضوی، تاریخ انتشار: 24 دی 1398، کدخبر: 231981، www.khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین