پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
ضرورت ایجاد بانک قرآنیان در فضای مجازی به عنوان الگویی برای توسعه و زیرساخت فضای تبلیغات و اطلاع‌رسانی، در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور تأکید شد.

شعارسال: هفتمین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

در این جلسه چند موضوع از جمله تحلیل و آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن و تعمیم آن فضا به سایر مسابقات مورد بررسی قرار گرفت.

محمدحسین محمدزاده مسئول کمیته و رئیس شبکه قرآن و معارف سیما در این جلسه درباره ۶ حوزه کارکردی که برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن در کمیته تعریف شده بود به عنوان شاخص ارزیابی توضیحاتی را ارائه داد و در ادامه به فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات، فضای مجازی و تبلیغات محیطی و شهری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده باید زودتر با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی رایزنی کرد به لزوم استفاده از ظرفیت چهره‌های جدید در مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت: امسال با ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در مرحله شهرستانی مسابقات، می‌توان فضای جدیدی را تحت یک سیستم مدون و شبکه‌ای بوجود آورد تا ضمن ایجاد این زیرساخت، تعداد این افراد گسترش پیدا کند.

در این جلسه حسن ربیعی مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز گزارش مبسوطی را درباره اقدامات انجام گرفته در این حوزه ارائه کرد.

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف از پنج کارگروه اطلاع رسانی، تبلیغات، فضای مجازی، سمعی و بصری و امور عمومی به عنوان چارچوب کاری کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد مسابقات نام برد و عملکرد هر یک از این کارگروه‌ها را شرح داد.

ربیعی همچنین برخی نوآوری‌ها از جمله تعامل گسترده با نهادهای مختلف و نیز استفاده بهینه از فضاهای رسانه ‌ی و در بخش دیگری نیز اشکالات موجود در عملکردها را مورد اشاره قرار داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اواقاف و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند اجرای برنامه‌های مسابقات و نقاط ضعف و قوت به بررسی بازمهندسی مسابقات و استفاده از ظرفیت‌های جدید در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی پرداخت.

در ادامه حسن خجسته استاد علم ارتباطات و از معاونان سابق رسانه ملی نیز در این جلسه بر ضرورت هدف‌گیری قشر خاکستری مخاطب به عنوان یک ظرفیت جدید در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات قرآن کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه قرآن باید ستارگان خودش را تولید کرده و همه اقشار جامعه را درگیر فضای قرآن کریم کنیم.

حسین ساری عضو کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی و مدیر شبکه آموزش سیما نیز در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده درباره استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در حوزه مسابقات بین‌المللی قرآن، بر لزوم کیفی کردن این فضاها جهت جذب حداکثری مخاطبان تأکید کرد و در این زمینه راه حل‌هایی ارائه داد.

وی با اشاره به بحث دیپلماسی قرآنی، گفت: اگر برای مخاطب عام قصد تولید برنامه داریم، باید روش دیگری را در پیش بگیریم و بخش‌های جنبی مثل برگزاری جشنواره‌های هنری را به فعالیت‌های اصلی مسابقات بیفزاییم.

سعید مقیسه که مسئولیت بازار محتوایی در حوزه IPTV را در رسانه ملی نیز عهده دار است، در این جلسه با بیان برخی اقدامات که قرار بود در زمان برگزاری مسابقات بین المللی قرآن رخ بدهد، گفت: در حوزه مسابقات مسئولان اجرایی باید از همین الان مشخص باشند تا برخی فعالیت ها از حالا شروع شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی، بر ضرورت تشکیل بانک جامع قرآنیان و نیز بهره برداری از فضای مجازی بعد از تشکیل شبکه‌ای از فعالان قرآنی توضیحات مفصلی را ارائه کرد.

همچنین در این جلسه محمدتقی میرزاجانی مسئول واحد ارتباطات شورای عالی قرآن و حسین وجودی معاون سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره اقدامات انجام گرفته در این حوزه نظرات خود را بیان کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 26 مرداد 1395، کدمطلب: 3743143 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین