پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
علیرضا نیک‌آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با بیان اینکه اجناس و لوازم یدکی تقلبی، در صدر شکایات مردمی به این اتحادیه هستند گفت: اجناسی تقلبی برخی مواقع آنقدر دقیق ساخته می‌شوند که حتی از سوی تعمیرکاران حرفه‌ای نیز قابل تشخیص نیستند.

شعار سال:رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با بیان اینکه اجناس و لوازم یدکی تقلبی، در صدر شکایات مردمی به این اتحادیه هستند گفت: اجناسی تقلبی برخی مواقع آنقدر دقیق ساخته می‌شوند که حتی از سوی تعمیرکاران حرفه‌ای نیز قابل تشخیص نیستند.

علیرضا نیک‌آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با بیان اینکه دستگاه تست اقلام و اجناس تقلبی در تعمیرگاه‌ها و واحدهای مکانیکی وجود ندارد، افزود: هیچ‌کس در این زمینه پاسخگو نیست و همین مسئله سبب تقابل و دعوای مکانیک‌ها و مشتریان می‌شود و در بیشتر موارد این مکانیک‌ها هستند که در نهایت محکوم می‌شوند.

این مقام صنفی یادآور شد: از زمان سهمیه‌بندی بنزین در بیست و چهارم آبان‌ماه گذشته تاکنون، تردد خودروها در سطح شهرها و جاده‌ها کمتر شده است.

به گفته وی، هرچند این مساله روی کاهش مصرف لوازم یدکی و کاهش آلایندگی هوا تاثیر مثبت داشته، اما در کسب وکار تعمیرکاران تاثیر منفی بر جای گذاشته است.

نیک‌آئین ادامه داد:‌ تلاطم بازار ارز در ماه‌های گذشته نیز سبب تغییر قیمت مداوم قطعات یدکی وارداتی شده و به همین دلیل مراجعه خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به تعمیرگاه‌ها کاهش داشته است.

تفاوت استانداردهای سوختی و مشکل خودروهای خارجی

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران درخصوص تفاوت استاندارد سوخت در کشورمان و استانداردهای جهانی، بیان داشت: عمده بنزین مورد استفاده در کشور یورو ۴ است، در حالی که خودروهای وارداتی و برخی خودروهای مونتاژی از نسل یورو ۵ یا یورو ۶ هستند که باید بنزین را همراه با ممکل های سوختی بسوزانند.

نیک‌آئین ادامه‌داد:‌ به طور مثال خودرویی با استاندارد یورو ۵ باید از بنزینی استفاده کند که میزان غلظت گوگرد آن ۱۰ پی پی ام باشد، در حالی که استاندارد غلظت گوگرد بنزین های توزیعی داخلی ۵۰ پی پی ام است.

وی گفت: گازوئیل‌های مورد استفاده از نسل جدید کامیون‌ها نیز سبب کاهش عمر و خرابی زودرس قطعات انژکتوری آنها شده و در این زمینه نیز شاهد فازایش مراجعه صاحبان این خودروها هستیم.

این مقام صنفی در پایان اظهار داشت: مشکلی در تامین قطعه خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار وجود ندارد، اما در زمینه قطعات خودروهای وارداتی که قیمت آنها با نوسانات ارزی بالا و پایین می شود، کمبود وجود دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف تهران،تاریخ انتشار:31/12/2019،کد خبر:24242،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
اونم تقلبیشو میسازن ؟!!!!!!!!!!!!!1
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین