پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۶۵۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
معاون امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: تاکنون ۳ کانون آلاینده در انتشار بوی نامطبوع به‌عنوان دستگاه‌های اصلی شناسایی شده که شامل مجتمع پسماند آرادکوه، مجموعه دام‌گستر و فاضلاب‌های شهری در جنوب تهران و ری است.
شعارسال: معاون امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: تاکنون ۳ کانون آلاینده در انتشار بوی نامطبوع به‌عنوان دستگاه‌های اصلی شناسایی شده که شامل مجتمع پسماند آرادکوه، مجموعه دام‌گستر و فاضلاب‌های شهری در جنوب تهران و ری است.
 
محمد تقی‌زاده امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های زیست محیطی شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدایت صنایع به سمت کاهش آلایندگی و رعایت مسائل محیط زیستی یکی از اولویت‌های محیط زیست استان تهران است.
 
وی بیان کرد: افتتاح پروژه‌های زیست‌محیطی به منظور تداوم فعالیت شرکت‌های نفتی و صنایع پالایشگاهی مستلزم رعایت استانداردهای لازم در زمینه‌های زیست محیطی شهرستان است که امروز در جریان بهره‌برداری از این پروژه‌ها و نصب سیستم‌های آنلاین، امکان پایش وضعیت آلایندگی مجموعه‌ها جهت بررسی کیفیت زیست محیطی شهرستان ری و تهران فراهم شده است.
 
معاون امور عمرانی استانداری تهران سپس با تأکید بر توسعه فضای سبز در محدوده صنایع آلاینده افزود:با توجه به اینکه پیش از این امکان استقرار مجتمع‌های مسکونی در مجاورت صنایع وجود نداشت، اما عملکرد این مجموعه نشان داد که با استفاده از فناوری‌های نوین در مجموعه‌های صنعتی، استقرار صنایع در کنار مجتمع‌های مسکونی با رعایت مسائل زیست محیطی مشکلی ندارد.
 
تقی‌زاده تصریح کرد: صنایعی که نسبت به مسائل زیست محیطی اقدام نکنند، تذکر می‌گیرند و یا تعطیل می‌شوند، لذا با اجرای این پروژه‌ها سعی داریم شرکت‌ها و مراکز صنعتی را ملزم به رعایت استانداردها کرده تا ضمن حفظ سلامت مردم در زمینه اشتغالزایی نیز اقدام شود.
 
وی در ادامه با اشاره به انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: تاکنون 3 کانون آلاینده در انتشار بوی نامطبوع به عنوان دستگاه‌های اصلی شناسایی شده که شامل مجتمع پسماند آرادکوه، مجموعه دام‌گستر و فاضلاب‌های شهری در جنوب تهران و ری است.
 
معاون عمرانی استانداری تهران بیان کرد: استاندار تهران یک مجموعه علمی از متخصصان دانشگاهی را مأمور کرده است که نسبت به سهم آن‌ها با محوریت محیط زیست استان مشخص کند که چه نسبتی از این 3 مجموعه در این انتشار بوی نامطبوع سهیم هستند.
 
تقی‌زاده همچنین با اشاره به طرح توسعه کمربند فضای سبز شهر تهران گفت: در این رابطه به همه شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تکالیفی محول شده و اقداماتی در حال انجام است که در حوزه کاهش آلاینده‌ها و شرایط زیست محیطی وضعیت بهتری در تهران داشته باشیم.
 
وی در پایان با بیان اینکه بیش از 60 درصد آلاینده‌ها مربوط به وسایل نقلیه است خاطرنشان کرد: 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که بیش از 50 درصد آن‌ها نفت و گازوئیل مصرف می‌کنند و باعث افزایش آلودگی می‌شوند لذا مقرر شده است دولت از محل فروش نفت، اتوبوس‌های جدیدی به شهرداری تهران بدهد که این امر می‌تواند در کاهش آلاینده‌ها بسیار مؤثر باشد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  تسنیم،تاریخ انتشار:  30 دی   1398،کدخبر:   2185890 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین