پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری ۱۲ هزار و ۶۰ نفر از سیل‌زدگان ۱۴ شهرستان متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
شعارسال: حامد سجادی با اشاره به جزییات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان در ۱۲ روز گذشته گفت: هموطنان ساکن در ۱۴ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، مهرستان، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت به ۹۲ هزار نفر در ۹۳۳ شهر و روستا امدادرسانی شد و متاسفانه یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان سرباز و یک نفر بر اثر ریزش آوار در شهرستان کنارک جان باختند.

وی ادامه داد: ۱۵۰ تیم عملیاتی متشکل از ۶۶۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ تیم متشکل از ۲۹۵ امدادگر و نجاتگر از استان های معین در حال امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان هستند. ۹ فروند بالگرد شامل ۲ فروند بالگرد هلال احمر و ۷ فروند بالگرد نظامی با انجام ۱۴۵ سورتی پرواز ۴۲ هزار کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق سیل زده استان منتقل کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: تاکنون ۱۷ هزار و ۲۱۹ بسته غذایی، ۲ هزار و ۵۲۰ دستگاه چادر، ۱۱ هزار و ۱۰۶ تخته پتو، ۵ هزار و ۱۳۴ تخته موکت، ۷ هزار و ۳۹۹ کیلوگرم نایلون، ۳ هزار و ۴۵ کیلوگرم قند و شکر، ۳۳ هزار و ۹۸۶ قرص نان، ۴ هزار و ۶۶۵ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۴۴ کیلوگرم حبوبات، ۷ هزار و ۸۹۷ کیلوگرم برنج، یک هزار و ۶ شعله والوور و ۱۴ هزار و ۷۳۱ قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شده است.

سجادی اعلام کرد: سلسله عملیات امدادرسانی به منظور ارائه خدمات متنوع امدادی به سیل زدگان اخیر در بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان همچنان با قوت و جدیت از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر ادامه دارد.

سیستان و بلوچستان یکی از ۲۶ استانی است که در کشور هم اکنون گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­های سنگین و سیل هستند. سیلی که از بارش­‌های قوی‌ترین سامانه بارشی سال جدید رخ داد و با وجود پایان یافتن بارش ­ها هنوز تبعات آن ادامه دارد. حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم اکنون بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 1 بهمن 1398 ، کدخبر: 83642531 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
بله شمام فعلا برید تو چادر تا چند سال دیگه انشالا مشکل حل میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین