پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
در این گزارش جزییات حادثه پیش از پرواز بویینگ ۷۳۷-۸۰۰ و جزییات رفتار هواپیما و کادر پروازی قبل و حین سانحه منتشر شده و البته گفته‌های شاهدان محلی هم نقل شده است.

شعار سال:اخیرا گزارش دوم سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی منتشر شد.

در این گزارش جزییات حادثه پیش از پرواز بویینگ ۷۳۷-۸۰۰ و جزییات رفتار هواپیما و کادر پروازی قبل و حین سانحه منتشر شده و البته گفته‌های شاهدان محلی هم نقل شده است.

با وجود این، گزارش سازمان هوا‍پیمای کشوری هنوز دارای ابهام و اما و اگرهایی است که معلوم نیست چرا سازمان هواپیمایی کشوری به آنها پاسخ نداده است.

۱-بنا به گفته علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری هواپیما پیش از پرواز دچار نقص فنی موتور شده و موتور در فرودگاه امام خمینی(ره) بازبینی فنی شده است. عابدزاده اعلام کرد که هواپیما برخلاف نظر کارشناسان ایرانی و با اصرار تیم پرواز اوکراینی مجوز ترخیص گرفته است اما در گزارش اخیر سازمان هواپیمایی کشوری هیچ توضیحی درباره نقص فنی موتور و بازبینی آن در فرودگاه آورده نشده است.

۲-آن طور که پیش از این اعلام شده بود، هواپیما با یک ساعت تاخیر پرواز کرده است و در گزارش سازمان هواپیمایی کشوری هیچ اشاره‌ای به تاخیر پرواز و دلایل آن نشده است.

۳-در بند ۹ گزارش با عنوان بررسی اثرات عملیات تدافعی موشک به صراحت قید شده است که که در تاریخ ۲۰ دی ۹۸ یعنی روز قبل از اعلام رسمی علت سقوط هواپیما تیم تحقیقات سانحه برای بررسی علاپم بریدگی‌های بدنه هواپیما حاصل از هرگونه شی خارجی تشکیل جلسه داده است. سوال این است که با وجود اینکه تیم تحقیقات نسبت به بریدگی‌های حاصل از ضربه جسم خارجی مشکوک بوده است، چرا سازمان هواپیمایی کشوری به صراحت از رسانه‌های جمعی اعلام کرد که سقوط هواپیما ناشی از برخورد موشک نبوده است؟

۴-در گزارش قید شده است که بین ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه تا ۶ و ۱۸ دقیقه برج مراقبت با خلبان ارتباط داشته است اما در این گزارش قید نشده است که خلبان در این ۶ دقیقه حیاتی با برج مراقبت چه گفتگویی داشته است؟

۵-در این گزارش قید شده است که ۱۶۷ نفر مسافر سوار هوا‍پیما شده‌اند و فقط یک مسافر غاپب این پرواز بوده است. این در حالی است که رسانه‌های رسمی و از جمله باشگاه خبرنگاران جوان بلیت پرواز پیمان سرلک لژیونر فوتسال را منتشر کرده است که دومین غاپب ‍پرواز ۷۵۲ تهران- کی‌یف بوده است. اولین غایب این پرواز هم طبق آنچه رسانه‌های مختلف اعلام کرده بودند، واحد شهبازی، مسافری بود که به دلیل تخلف رانندگی و توقیف خودرو شخصی خود از پرواز جا مانده بود.

۶-در این گزارش به شلیک دو موشک اشاره شده اما مشخص نشده است که این موشک‌ها به صورت خودکار شلیک شده‌اند یا اپراتور پدافند دچار خطای دوباره شده است؟

حالا پس از این موارد گزارش فنی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی همچنان چند ابهام مهم دارد که به آن پرداخته نشده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی روز نو،تاریخ انتشار:1بهمن1398،کد خبر:409555،roozno.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین