پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
منصور شیشه‌فروش افزود: با توجه به اینکه بیشتر محصولات کشاورزی و باغی در معرض سرمازدگی قرار دارد به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هرچه زودتر نسبت به عقد قرارداد برای بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.
شعارسال: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به برودت هوا و مخاطرات جوی در پاییز و زمستان امسال لازم است که کشاورزان، باغداران، دامداران و مرغداران نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.
 
منصور شیشه‌فروش افزود: با توجه به اینکه بیشتر محصولات کشاورزی و باغی در معرض سرمازدگی قرار دارد به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هرچه زودتر نسبت به عقد قرارداد برای بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته ۵۶ میلیارد تومان غرامت خسارت به کشاورزان و باغداران استان اصفهان پرداخت شد، اظهار داشت: همه شعبه‌های بانک کشاورزی آماده عقد قرارداد برای بیمه کردن محصولات زراعی، دامی و باغی هستند.
 
شیشه فروش با اشاره به اینکه بیشترین درصد بیمه محصولات در استان اصفهان مربوط به طیور با ۹۸ درصد است، تصریح کرد: فقط ۴۰ درصد محصولات زراعی و باغی و ۱۵ درصد دام‌ها در این خطه بیمه هستند و لازم است جهاد کشاورزی و دامپزشکی، کشاورزان و دامداران را به بیمه کردن این قبیل محصولات تشویق کنند.
 
وی همچنین با اشاره به تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به بنیاد مسکن برای اجرای ۳۰ طرح پیشگیری از سیل در استان، گفت: در این طرح ها شکستگی سیل‌بندها بررسی و نسبت به بازسازی آنها و ایجاد پل های متناسب با سیل با هماهنگی آب منطقه‌ای اقدام می‌شود.
 
بیمه بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات کشاورزان در مراحل کشت، تولید و برداشت محصولات ناشی از خشکسالی‌، سرما، یخبندان و گرمازدگی و وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل، طوفان و تگرگ را به حداقل برساند.
 
به‌دلیل کمبود منابع آبی در زمان حاضر از حدود ۵۴۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اصفهان، حدود ۲۰۰ هزار هکتار زیر کشت زراعی می‌رود.
 
اصفهان در تولید گل شب بو، پیاز، سیب زمینی مینی تیوبر، گوشت بوقلمون، شیر خام، گوشت مرغ، ماهیان زینتی و گرمابی و جوجه بومی، گاوداری صنعتی و مبارزه با سِن گندم رتبه نخست کشور را دارد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  ایرنا  ،تاریخ انتشار:   1 آذر    1398،کدخبر: 83564727 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین