پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه، گندم و نهاده‌های کشاورزی با ارز دولتی وارد می‌شود، گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم باعث افزایش قیمت نان خواهد شد و هرچند اعتراض کشاورزان در این زمینه وارد است اما امکان این افزایش وجود ندارد.

شعار سال: عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز با حضور در شهرستان ورامین به همراه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران به‌منظور افتتاح و بازدید از طرح‌های کشاورزی این شهرستان انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای افتتاح ۴ پروژه کشاورزی در شهرستان ورامین حاضر شده‌ایم.

وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح ورامین گفت: شهرک گلخانه‌ای ورامین سال‌ها متوقف بوده و هم‌اکنون با تلاش مجموعه‌های شهرستانی و استانی در ایجاد زیرساخت‌های لازم این مجموعه به ثمر رسیده و در زمینه تولید سبزی و صیفی فعالیت داشته و ایجاد اشتغال نیز کرده است.

کشاورز یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۳ هکتار پروژه قابل افتتاح وجود دارد که چند واحد از آن به بهره‌برداری رسیده و واحدهای دیگر نیز ظرف ۶ ماه آینده نهایی خواهد شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اینکه برخی کشاورزان می‌گویند یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم داریم اما هنوز واردات گندم با قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومان صورت می‌گیرد، افزود: گندم چه برای تولید داخلی و چه برای واردات با قیمت ۳ هزار ۸۰۰ تومانی وجود ندارد و ارز آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

وی افزود: همچنین نهاده‌های کشاورزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود و گندم هم از این اصل مستثنا نیست و اعتراض کشاورزان نسبت پایین بودن قیمت گندم، اعتراض واردی است اما دولت نیز دارای معذورات است چراکه نان سهم بزرگی در سبد غذایی خانوار دارد و دولت به‌آسانی قادر به افزایش قیمت آن نیست.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: دولت سعی می‌کند با تأمین نهاده‌های ارزان‌قیمت نظر کشاورزان را جلب کند و ما فکر می‌کنیم تولید به‌قدر کفایت داریم و به دلیل مشکلات قیمت و خرید نتوانستیم همه گندم را خریداری کنیم و هنوز مقداری در انبار کشاورزان موجود است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1398، کدخبر: 13981117000298، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
حتی کافر با کشور وکشاورز خود چنین نمیکند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین