پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین گفت: برای مدیریت منابع آبی و تحقق کشاورزی مدرن در استان قزوین نیازمند آمار دقیق، برنامه مدون و کارشناسی به روز هستیم.

شعار سال: استاندار قزوین گفت: برای مدیریت منابع آبی و تحقق کشاورزی مدرن در استان قزوین نیازمند آمار دقیق، برنامه مدون و کارشناسی به روز هستیم.

تحقق کشاورزی مدرن و مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه مدون است

شورای حفاظت منابع آب استان قزوین عصر پنجشنبه در استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین پس از شنیدن گزارش جامع مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در خصوص اقدامات انجام شده اظهار داشت: از مدیران درخواست می‌کنم از دادن آمارها و ارقامی که بار سنگینی دارد خودداری کنند و دادن اطلاعات دقیق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: وقتی ما بر اساس آمارها باید تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم حتماً باید اعدادی که گفته می‌شود دقیق باشد تا مسیر را اشتباه نرویم.

تحقق کشاورزی مدرن و مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه مدون است

مصرف ۹۰ درصد آب در کشاورزی نگران کننده است

استاندار قزوین به مصرف بیش از حد آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: اینکه ۹۰ درصد آب زیرزمینی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود نگران کننده است و ما باید با یک برنامه ریزی مدون به سمت توسعه آبیاری مدرن، مدیریت منابع آبی و استفاده از روش‌های نوین باشیم تا از این منابع صیانت شود.

جمالی پور اظهار داشت: وقتی ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان به صورت دیم است دیگر نباید ۹۰ درصد منابع آبی در این عرصه مصرف شود و این آمار نشان می‌دهد که بهره وری ما پایین است و این آب باید مدیریت شود.

وی بیان کرد: ابتدا باید روی آبی که داریم کار کنیم سپس مدیریت و برنامه ریزی را جدی بگیریم تا بهره وری را بالا ببریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های تعادل بخشی باید مدیریت کنید تا باغات سرسبز مورد غفلت قرار نگیرند و این سرمایه را از دست ندهیم.

جمالی پور گفت: لازم است برنامه مدونی برای کشاورزی مدرن استان داشته باشیم تا به سادگی این همه منابع بی ما در کشاورزی هدر نرود.

تحقق کشاورزی مدرن و مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه مدون است

وی افزود: باید جهاد کشاورزی برای ۴۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی گزارشی ارائه کند که چه میزان آن دارای برنامه است و با کمک سازمان مدیریت، شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برای این دشت بی نظیر فکری کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: دشت قزوین باید حفظ شود و آب مورد نیاز کشاورزی را تأمین کنیم و هر بخشی از زمین‌ها که راندمان اقتصادی دارد در اولویت باشد و زمین‌های درجه سه و چهار هم جدا شود.

وی اظهار داشت: دادن اعداد بزرگ چاره کار نیست لذا یک کارگروه برای تعیین وضعیت منابع آبی و میزان دقیق مصرف تشکیل شود و گزارش آن را در تصمیم گیری مورد توجه قرار دهیم.

تحقق کشاورزی مدرن و مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه مدون است

استاندار قزوین تصریح کرد: باید ببینیم یک مترمکعب آب در صنعت و کشاورزی چقدر شغل ایجاد می‌کند و چشم انداز روشنی را در این مسیر ترسیم کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:3بهمن1398،کد خبر:4833494،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
ابتدا باید روی آبی که داریم کار کنیم سپس مدیریت و برنامه ریزی را جدی بگیریم تا بهره وری را بالا ببریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین