پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ارزش پروژه‌های ۴۰۰ هزار واحدی طرح ملی مسکن تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.
شعارسال: ‌محمود محمودزاده درباره شناسایی افراد واجد شرایط ثبت نام طرح ملی مسکن اظهار داشت: پس از اتمام ثبت نام‌ها کار غربالگری متقاضیان به اتمام رسید. این در حالی است که برنامه ریزی آن پایان غربالگری متقاضیان این طرح ۱۵ بهمن ماه بود، ولی این اتفاق زودتر رخ داد و در حال حاضر غربالگری کل کشور به پایان رسیده و ابتدای هفته آینده نیز اسامی واجدان شرایط در هر استان به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: افرادی که واجد شرایط برای ادامه فرایند ثبت نام باشند پیامک دریافت کرده و با مراجعه به سامانه طرح ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir سایر مدارک لازم برای ثبت نام در طرح ملی اسکن را بارگذاری خواهند کرد. پس از آن اقدام به معرفی افراد واجد شرایط به پروژه‌های ساخت و ساز خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به اینکه برخی پروژه‌ها در برخی از استان‌ها توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود و در برخی از استان‌ها شرکت عمران شهر‌های جدید یا ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مسئول اجرای طرح هستند لذا پیامک‌هایی که به متقاضیان ارسال می‌شود بر اساس شهر یا استان مربوطه و متولی اجرای پروژه محل مراجعه متقاضیان به اداره مربوطه نیز ذکر می‌شود.

ورود بنیاد مسکن به طرح ملی مسکن در شهر‌های بزرگ

وی درباره اینکه آیا بنیاد مسکن صرفاً پروژه‌های مسکونی شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر را قرار است در طرح ملی مسکن به عهده بگیرد، یا خیر اظهار داشت: بر اساس توافقی که میان وزارت راه و شهرسازی با نهاد‌های زیر مجموعه در خصوص طرح ملی مسکن صورت گرفته قرار است همه نهاد‌ها از جمله بنیاد مسکن با توجه به منابع و اراضی در اختیار خود در همه شهر‌ها اجرای این طرح را کلید بزنند و مرزبندی خاصی بر اساس جمعیت شهر‌ها دیده نشده است. به عنوان مثال به بنیاد مسکن گفته شده تا در هر شهری که امکانات دارد برخی پروژه‌ها به این نهاد انقلابی واگذار می‌شود. مثلاً در قم، اراک یا مشهد بنیاد مسکن قرار است چند پروژه مرتبط با طرح ملی مسکن را احداث کند.

محمودزاده درباره زمان آغاز فاز دوم ثبت نام طرح ملی مسکن پس از اتمام غربالگری ثبت نام‌های قبلی گفت: در تلاشیم تا پیش از نوروز ۹۹ ثبت نام‌ها آغاز شود، اما بستگی به این دارد که بستر فنی لازم برای اجرای ثبت نام چه زمانی فراهم می‌شود تا مانند فاز یک ثبت نام این طرح با مشکل مواجه نشویم.

بانک‌ها برای تسهیلات دهی به سازندگان اعلام آمادگی کرده اند

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین منابع مالی لازم برای اجرای طرح ملی مسکن خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مشکلی در این خصوص نداشته باشیم. بانک مسکن و برخی بانک‌های دیگر همکاری خوبی با ما تاکنون داشته اند. امیدوارم سایر بانک‌ها با حمایتی که بانک مرکزی از آن‌ها خواهد داشت به صورت پررنگ‌تری وارد طرح ملی مسکن شوند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان از محل فروش اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی به طرح ملی مسکن در لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: این رقم بابت کمک به توسعه فعالیت‌های زیربنایی و آماده سازی محوطه پروژه‌های مسکونی طرح ملی مسکن در نظر گرفته شده و قرار نیست در ساخت و ساز مصرف شود.

ارزش اقتصادی پروژه‌های طرح ملی مسکن چه رقمی است؟

محمودزاده ادامه داد: چرا که حجم گردش مالی ۲۴۰ هزار واحدی که صرفاً در فاز اول ثبت نام طرح ملی مسکن به متقاضیان اختصاص می‌یابد ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان است و اگر قرار به احداث ۴۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن باشد این رقم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان هم می‌رسد که ارزش اقتصادی این پروژه به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: اجرای طرح ملی مسکن تأثیر زیادی در اشتغال، ایجاد گردش اقتصادی و همچنین رشد و رونق اقتصادی دارد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی درباره ورود سایر بانک‌های عامل علاوه بر بانک مسکن به طرح ملی مسکن نیز بیان داشت: از سوی بانک مرکزی به هر بانک سهمیه‌ای ابلاغ شده است. وزارت راه و شهرسازی نیز دستگاه‌های مربوطه در طرح ملی مسکن را به بانک‌های عامل معرفی کرده است. تا به حال رویکرد منفی از سوی هیچیک از بانک‌ها نداشته ایم. اگر چه ابهاماتی از سوی شیوه اجرای آن، برخی بانک‌ها به ما اعلام کرده اند، اما ممانعتی در خصوص اجرای آن به ما اعلام نکرده اند. به نظر می‌رسد تسهیلات مورد نظر به صورت جدی به پروژه‌ها اعطا شود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398 ، کدخبر: 4838031 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
هزینه تراشی شده کار دولت ها طرح های الکی استارتت بزنن بگن کار کردیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین