پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در رابطه با بناهای تاریخی و میراثی شهر تهران گفت: در حال حاضر در تهران چند نوع بنا داریم که نوع اول بناهای ثبت شده است از این رو حدود 400 بنا به ثبت رسیده است.

شعار سال:پرهام جانفشان از وجود 6000 بنای میراثی در تهران خبر داد که به مرور زمان از بین رفته است.

بحث داغ خانه‌های دارای واجد ارزش در تهران بالا گرفته و این سوال مطرح بوده که از میان خانه‌های موجود در پایتخت چند خانه دارای واجد ارزش است و چه سرنوشتی در انتظار این خانه‌هاست؟

400 بنا ثبت شده ملی در تهران وجود دارد

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در رابطه با بناهای تاریخی و میراثی شهر تهران گفت: در حال حاضر در تهران چند نوع بنا داریم که نوع اول بناهای ثبت شده است از این رو حدود 400 بنا به ثبت رسیده است.

او افزود: یکسری بنا داریم که واجد ارزش معماری و فرهنگی داریم که درجه آن‌ها از ثبت پائین‌تر است ولی بنای بی‌ارزشی نیستند. برآورد ما این است که در شهر تهران حدود 6000 بنا وجود داشته که به مرور زمان از بین رفته است.

2000 بنا در تهران واجد ارزش میراثی است

جانفشان تاکید کرد: برآورد ما این است که اگر بخواهیم واجد ارزش بدانیم حدود 2000 بناست که بخشی از این را با همکاری شهرداری تهران تحت عنوان بناهای واجد ارزش در طرح تفصیلی مشخص کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خاطرنشان کرد: برنامه داریم که در سال 99 طی قرار دادی با مشاور علاوه بر خانه های طرح تفصیلی برای مناطقی که مد نظر ما است مانند منطقه 11، منطقه 12 یا منطقه یک بناهایی که از قلم افتاده را به بناهای واجد ارزش تبدیل کنیم.

او در رابطه با بناهای واجد ارزش گفت: این ها معمولا خانه‌هایی هستند که از نظر ثبتی ارزش‌شان پائین‌تر از ثبت است اما به لحاظ این که معماری خاص، شخصیت خاص یا تاریخ خاص داشته اند واجد ارزش معماری و فرهنگی است.

شناسایی خانه‌های واجد ارزش در سال 99

جانفشان در رابطه با 2000 بنای تاریخی واجد ارزش گفت: بیشتر این خانه‌ها، تاریخی و روا گوی معماری بخشی از کشور و تاریخ کشور است.

او اضافه کرد: اعتقاد شخصی ما این است که در سال 99 بتوانیم با اخذ کار کارشناسی و مشاور روی طرح تفصیلی خانه‌های واجد ارزش را شناسایی کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:14بهمن،کد خبر: 957896،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین