پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
اراده برای آماده سازی به اندازه اراده پیروزی مهم است، اما آمریکا هنوز از رویکردی متمرکز و منضبط برای بالا بردن آمادگی منابع ناوگان نیروی دریایی خود غفلت کرده است.

شعار سال: جان برد در یاهونیوز نوشت: اراده برای آماده سازی به اندازه اراده پیروزی مهم است، اما آمریکا هنوز از رویکردی متمرکز و منضبط برای بالا بردن آمادگی منابع ناوگان نیروی دریایی خود غفلت کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: حملات اخیر به تانکرهای نفتی در دریای عمان، نشان داد که آمریکا بایستی بازدارندگی دریایی موثری ایجاد کند. سال گذشته، برای مدت هشت ماه هیچ حمله هوایی در منطقه صورت نگرفت و این طولانی ترین وقفه از ابتدای سال 2000 تا کنون است. در شرایطی که آمریکا به شرایط محکم تری علیه ایران و مقابله با چالش‌های جدید در آسیا و اروپا نیاز دارد، این کشور باید اقدامات فوری و هماهنگی را در راستای تقویت ناوگان خود بردارد.

شرط حفظ حضور نیروهای دریایی آمریکا در خاورمیانه یک بخش اساسی از یک استراتژی گسترده تر امنیت ملی است که در آن تامین منافع امنیتی ایالات متحده آمریکا حضور نیروهای نظامی این کشور در سراسر جهان را ضروری می‌کند. در حالی که ماموریت نیروی دریایی آمریکا هنوز مانند جنگ سرد است، اما اندازه این ناوگان امروز کمتر از نیمی از اندازه 30 سال پیش است.

در زمان دولت اوباما ، موازنه قوا ظاهراً به پنتاگون اجازه می داد تا ضمن کمرنگ کردن حضور خودش در خاورمیانه توجه بیشتری به سایر مناطق از جمله، آسیا و اروپا داشته باشد. در واقعیت اما، ما هرگز نتوانستیم با نیروهایمان در هند و اقیانوس آرام موازنه برقرا کنیم چرا که اوضاع روی زمین ما را مجبور به درگیری عمیق‌تر در خاورمیانه کرد. اکنون حتی اگر در اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه با چالش‌های جدیدی روبرو شویم بازهم با توجه به تهدید فزاینده ایران، بی احتیاطی است اگر بخواهیم منطقه را به یکباره رها کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1398، کدخبر: 527951، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
این ها به نظرم جو روانی درست کردن برای همسایه های ایران در خلیج فارس برای خرید تسلیهات
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین