پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۴۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان انعقاد تفاهم‌نامه با وزیر کار برای احداث ۲۰۰هزار واحد مسکونی کارگری گفت: طرح اقدام ملی مسکن یک طرح فراگیر است که همه اقشار جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد. تفاهم‌نامه‌هایی هم که در این خصوص منعقد می‌شود هدف این است که به صورت پیوسته تامین مسکن را انجام دهیم.
شعارسال: تسنیم به نقل از معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت: اول دی ماه ۹۸ تفاهم نامه ای بین وزیرراه و وزیرکار به منظور احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری منعقد شد.
 
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان انعقاد تفاهم‌نامه با وزیر کار برای احداث ۲۰۰هزار واحد مسکونی کارگری گفت: طرح اقدام ملی مسکن یک طرح فراگیر است که همه اقشار جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد. تفاهم‌نامه‌هایی هم که در این خصوص منعقد می‌شود هدف این است که به صورت پیوسته تامین مسکن را انجام دهیم.
 
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درباره این تفاهم نامه  با اشاره به ۱۴میلیون خانوار در جامعه کارگری، گفت: باید از ظرفیت‌های قانونی و اصل ۳۱ قانون اساسی برای تامین مسکن کارگران استفاده کنیم. هم اکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته صندوق بازنشستگی و بالغ بر ۱۴ میلیون خانوار در جامعه کارگری حضور دارند که نسبت به تامین مسکن این گروه‌ها تکلیف قانونی داریم. لذا طی این تفاهم‌نامه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در عرض سه سال برای کارگران احداث می‌کنیم.
 
شریعتمداری تصریح کرد: قانون کار، مجموعه وزارت کار را برای تامین مسکن کارگران مکلف کرده است. همچنین تکالیفی برای دولت در بخش تامین منابع گذاشته شده که باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.


 آغاز ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری
 
ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره این تفاهم نامه می گوید: برنامه‌های زیادی در حوزه کارگری دیده شده که مهمترین آن‌بحث تأمین مسکن کارگری است.
 
صادقی فر گفت : در زمینه تأمین مسکن کارگری طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت راه داشته ایم قرار شد ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری را عملیاتی کنیم که این اقدام آغاز شده است.
 
به گزارش تسنیم، مطابق اظهار وزیرکار قرار است از ظرفیت شرکت شهرک های صنعتی برای تأمین مسکن کارگران با به کارگیری ظرفیت کارفرمایان شهرک های صنعتی استفاده خواهد شد.
 
وی با اشاره به جمعیت ۴۳ میلیون نفری کارگری کشور گفت: حدود سه میلیون و۳۰۰ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق تأمین اجتماعی و ۱.۵میلیون نفر نیز تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور هستند که برای تأمین مسکن مجموعه جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیران از ظرفیت‌های دولتی، کارفرمایی و تعاونی‌های مسکن کارگری به صورت منظم و سازماندهی‌شده استفاده خواهیم کرد.
 
 آیین نامه تأمین مسکن کارگران منتظر تصویب دولت
 
علی خدایی،نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره مشکلات تأمین مسکن کارگران گفت: ماده ۱۴۹ قانون کار به تأمین مسکن برای کارگران مربوط است و آیین‌نامه مربوطه سالهاست که تدوین و تهیه نشده است و سوم دی ماه ۹۸ این آیین نامه در شورای عالی کار تهیه و منتظر تصویب دولت است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری    خبرآنلاین ،تاریخ انتشار:  15 بهمن    1398،کدخبر: 1348988   ، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
کارگران باید در رفاه باشن تا صنعت کشور درست به حرکت ادامه بده ، کارگر گرسنه باشه صنعت هم نداریم
یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
کارگر در ایران گرسنه هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین