پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۵۹۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
نمی‌توان از کوتاهی و اشتباه معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران که منصوب مستقیم "پیروز حناچی" است، گذشت چرا که "پروژه زیرگذر استاد معین" بنا بر اعلام مفاخریان، زیرنظر معاونت عمرانی انجام می‌شده و شهرداری منطقه ۹ دخل و تصرفی در این پروژه نداشته است!

شعارسال: از هفته‌ها پیش، معاونت فنی ــ عمرانی شهرداری تهران تیزرها و کلیپ‌های با مضمون بهره‌برداری و افتتاح  زیرگذر استاد معین را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و اعلام کرد این پروژه همزمان با ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

در نهایت، روز دوشنبه هفته جاری مراسم افتتاح ناقص زیرگذر استادمعین ( بخش شمال به جنوب) با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، زهرا نژادبهرام و شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران و همچنین برخی از معاونان شهردار از جمله حامد مظاهریان‌، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار شد.

 

اما افتتاح ناقص این پروژه آنهم پس از گذشت 6 سال از آغاز پروژه، اعتراضات گسترده اهالی این منطقه از تهران را در پی داشت.

 

 

اهالی منطقه در انتقادات شدیدی به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و سایر اعضای شورا تاکید کردند قطعاً در انتخابات بعدی شورای شهر تهران در انتخاب خود تجدید‌نظر خواهند کرد.

 

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این اعتراضات گفت: "برای نخستین بار بود که چنین سبکی از اعتراض را برای پروژه‌ها می‌بینم! اشکالی هم ندارد اما به‌نظرم اعتراض‌ها می‌تواند مسالمت‌آمیزتر باشد؛ من پروژه را کاملاً دقیق دنبال می‌کردم و در خاطر دارم که حدود دو سال قبل، مردم منطقه کلاً مخالف احداث این زیرگذر بودند؛ از طرف شورایاری منطقه‌، هیچ درخواستی بابت زیرگذر استادمعین به شورای شهر تهران نرسیده است. تونل و زیرگذر استادمعین طوری ساخته شده که امکان دوطرفه شدن آن وجود دارد و قطعاً به خواسته مردم رسیدگی خواهد شد؛ ما در شرایط حساسی قرار داریم و بحران‌های متعددی کشور را تهدید می‌کند و لازم است که با درایت و عمل‌گرایی از این بحران عبور کنیم؛ اجرای پروژه زیرگذر استادمعین واقعاً سخت و حساس بود و حتی یک روز خیابان آزادی بسته نشد؛ پروژه زیرگذر استادمعین، پروژه فرا محلی و فرامنطقه‌ای است که به‌نظر می‌رسد اهالی محله را راضی نکرده است و به همین دلیل هم شاهد اعتراض‌هایی بودیم؛ معضلات پروژه را در شورا پیگیری خواهیم کرد و قطعاً همکاران ما در شهرداری هم مشکلات مطرح‌شده را بررسی و رسیدگی خواهند کرد."

 

اما حالا با گذشت چند روز از افتتاح این پروژه به‌صورت ناقص از سوی حناچی و شورای شهر، شهردار تهران برای رها شدن از موج گسترده اعتراضات از سوی اهالی منطقه، اقدام به "قربانی" کردن شهردار منطقه 9 کرد!

 

شهردار تهران امروز "مفاخریان" شهردار منطقه 9 را عزل کرد تا با برکناری شهردار این منطقه که دخالتی در کم‌و‌کیف اجرای پروژه زیرگذر استاد معین نداشته، کمی از بار اعتراضات و انتقادات مردمی از روی بکاهد.

 

این درحالیست که نمی‌توان از کوتاهی و اشتباه معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران که منصوب مستقیم "پیروز حناچی" است، گذشت چرا که این پروژه بنا بر اعلام مفاخریان شهردار سابق منطقه 9 زیرنظر معاونت عمرانی انجام می‌شده است و شهرداری منطقه 9 هیچ دخل و تصرفی در پروژه نداشته است!

 

 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16بهمن1398 ، کدخبر: 2196752: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین