پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
تاکسی های اینترنتی موظف هستند یک و نیم درصد از درآمد خود را تحت عنوان بهای خدمات زیرساخت شهری به شهرداری ها پرداخت کنند ولی هنوز هیچ مبلغی از سوی تاکسی های اینترنتی به عنوان بهای خدمات زیرساخت شهری به شهرداری پرداخت نشده است ، پس افزایش کرایه غیر قانونی است.

شعارسال: علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص اخذ عوارض از مسافران تاکسی های اینترنتی به عنوان بهای خدمات زیرساخت شهری، اظهار داشت: ماهیت شرکت های تاکسی اینترنتی بر اساس رقابت بوده و این شرکت ها بر اساس ماهیتی که دارند به صورت مداوم موضوعات مختلفی را مد نظر قرار می دهند که یکی از این موارد نرخ کرایه است. بر اساس ابلاغ وزارت کشور، تاکسی های اینترنتی موظف هستند یک و نیم درصد از درآمد خود را تحت عنوان بهای خدمات زیرساخت شهری به شهرداری ها پرداخت کنند. البته تا وقتی که هنوز از مالیات بر ارزش افزوده معاف نشده باشند و زمان معاف شدنشان این میزان به 2 درصد می رسد.

وی ادامه داد: هنوز هیچ مبلغی از سوی تاکسی های اینترنتی به عنوان بهای خدمات زیرساخت شهری به شهرداری پرداخت نشده و بر اساس پیام هایی که در اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی منتشر می شود اطلاع رسانی این موضوع را به مسافران خود شروع کرده اند.

قنادان در پاسخ به این پرسش که شهروندان چگونه می توانند تخلفات تاکسی های اینترنتی در مورد افزایش مبلغ کرایه را گزارش دهند، گفت: تخلفات تاکسی های اینترنتی به دو بخش تقسیم می شود که بخشی از آن را اتحادیه صنفی تاکسی های اینترنتی که همان اتحادیه کسب و کارهای مجازی است باید رسیدگی کند و بخش دیگری تخلفات که مربوط به موضوعات حمل‌ و نقلی نظیر رعایت استانداردهای ایمنی خودرو، معاینه فنی، کنترل سوابق راننده و نظایر آن است را شهرداری پیگیری می کند.

وی در پایان تصریح کرد: افزایش کرایه تاکسی های اینترنتی باید از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی پیگیری شود. همچنین نظارت شهرداری ها بر موضوعات حمل و نقلی باید از طریق سامانه «سماس» انجام شود که این سامانه قرار است تا اردیبهشت سال آینده از سوی وزارت کشور راه اندازی و در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:20 بهمن ماه 1398، کد خبر:961628 ،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین