پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۱۱.۶ هزار تن روغن زیتون در سال ۹۸ خبر داد.

  شعار سال: سید رحمت اله پریچهر با اشاره به اینکه در سال ۷۲ سطح زیر کشت زیتون چهار هزار و ۸۰۰ هکتار و تولید این محصول هفت هزار تن بوده است، اظهار داشت:سطح زیر کشت زیتون در سال جاری به ۹۲ هزار هکتار افزایش یافته و میزان تولید آن نیز به ۱۴۷ هزار تن رسیده است.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه شاهد افزایش ۲۰ برابری تولید زیتون و افزایش سطح زیر کشت ۱۹ برابری آن هستیم، افزود: میزان تولید امسال نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: عمده روغن‌ زیتون مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و مصرف این محصول در کشور ۱۵ هزار تن است که حدود سه هزار تن از آن از محل واردات تامین می‌شود.

پریچهر روغن تولیدی کشور را مطابق با استاندارد ملی کیفی دانست و یادآور شد:تلاش می‌شود میانگین مصرف روغن‌ زیتون را در کشور افزایش یابد و در سال‌های گذشته باغداران بخش کمی از محصول خود را تبدیل به روغن‌ زیتون می‌کردند که امسال ۵۰ درصد محصول تولیدی تبدیل به روغن‌ زیتون شده است.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر اینکه افزایش تولید روغن‌ زیتون درسال‌های آتی نیز ادامه دارد، افزود:

امنیت غذایی، انرژی و سلامت جامعه در روغن‌ زیتون متصور است.

 

*** سه آزمایشگاه ارزیابی حسی ایران جزو آزمایشگاه برتر

 وی از قرار گرفتن سه آزمایشگاه ارزیابی حسی کشورمان در ۱۰۰ آزمایشگاه برتر شورای بین‌المللی زیتون خبر داد و گفت:این سه آزمایشگاه مورد تایید شورای بین‌المللی زیتون است و تأییدیه این آزمایشگاه‌ها صادرشده است.

 مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی در پایان، هدف این آزمایشگاه‌ها را آموزش کیفیت روغن زیتون برای آحاد جامعه دانست و اظهار داشت:این موضوع به شناخت هر چه بیشتر روغن‌های بکر و فرابکر که ارزش بالایی در سلامتی دارد، کمک می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 19 بهمن  98، کد مطلب: 158920: www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین