پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
رئیس کمیته فوتسال با بیان اینکه بلاتکلیفی در برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌ها برای آسیا خوب نیست، گفت: تایلند به دنبال این است که میزبانی را از ترکمنستان بگیرد.

شعارسال:داود پرهیزکار، ضمن ارزیابی شرایط و عملکرد تیم فوتسال جوانان ایران در تورنمنت تدارکاتی تایلند، از بلاتکلیفی زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا انتقاد و تاکید کرد که برای آسیا که در فوتسال یکی از مدعیان اصلی است، این بلاتکلیفی خوب نیست.

پرهیزکار همچنین با بیان اینکه در جریان دعوت تیم ملی فوتسال بانوان به تورنمنت برزیل نبوده است، از مذاکره با چند تیم اروپایی برای بازی با تیم ملی فوتسال پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا خبر داد و وجود ویروس کرونا در تایلند را رد کرد.

مشروح گفتگوی پرهیزکار در ادامه می‌آید:

تورنمنت تایلند چقدر به تیم جوانان ایران برای آینده کمک می‌کند؟

 این تورنمنت فرصت خیلی خوبی بود که کادر فنی به شناخت بهتری از بازیکنان دست یابد. از نظر فنی این مسابقات قطعاً به آماده سازی بیشتر تیم کمک می‌کند و در سال‌های بعد ثمره اش را می‌بینیم. تمام هزینه‌های این سفر هم از سوی تایلند تأمین شده بود و یکی از شروط ما هم برای شرکت در این مسابقات همین بود.

 کسب دو برد و قبول دو باخت برای تیم ایران راضی کننده بود؟

- باخت و برد برای ما در این تورنمنت مهم نبود. ما نرفته بودیم که ببازیم یا ببریم. مهم آماده سازی امیدها بود که به بهترین شکل انجام شد. اهل فن هم معتقد هستند این تیم آینده خوبی دارد و باید حمایت شود. ما برای تفریح و خوشگذرانی به تایلند نرفته بودیم.شهری که در آن مسابقات برگزار می‌شد، به جز هتل و سالن مسابقه هیچ چیز دیگری نداشت! ضمن اینکه بازیکنان هم ایزوله بودند و امکان اینکه جای دیگری بروند، نبود. درباره نفرات اعزام شده در کادر فنی هم حرف و حدیث‌هایی شد در حالی که ایران فقط می‌توانست ۱۹ نفر با خودش ببرد. با سرمربی تیم مشورت کردیم و او نفرات کادرش را برای این سفر معرفی کرد ولی متأسفانه این مسئله برای خودش داستانی شد. یکسری‌ها کلاً اصل موضوع را نمی‌بینند.

 دو تیم کویت و ترکمنستان از حضور در این بازی‌ها انصراف دادند. این مسئله تأثیری در کیفیت مسابقات داشت؟

- به جای ترکمنستان، مالزی آمد که سطح فنی این تیم در همان حد است. به جای کویت هم تیم دوم تایلند را به مسابقات آوردند که به مراتب حتی از تیم اصلی تایلند بهتر بود. سطح فنی بازی‌ها به هیچ عنوان افت نکرد. تایلندی‌ها واقعاً سرمایه گذاری خوبی در فوتسال داشته اند و در مسیر پیشرفت هستند. آنها دنبال برگزاری مسابقات و تورنمنت‌های مختلفی هستند و به رشد فوتسالشان با حمایت دولت کمک می‌کنند. حتی به دنبال این هستند که اگر ترکمنستان از میزبانی جام ملت‌های آسیا انصراف داد، این میزبانی را هم بگیرند.

 آیا زمان برگزاری مسابقات جام ملت‌ها که از سوی AFC به تعویق افتاده بود، مشخص شده است؟

- خیر هنوز بلاتکلیف هستیم. می‌خواهیم برای آماده سازی تیم ملی برنامه ریزی کنیم ولی نمی‌دانیم چه زمانی اردو بگذاریم و چه زمانی لیگ را برگزار کنیم. این برای آسیا خیلی بد است. آسیا به نوعی مهد فوتسال است و وضعیت فعلی برای AFC خوب نیست. الان نزدیک به یک هفته از اعلام تعویق مسابقات گذشته است ولی زمان برگزاری بازی‌ها را مشخص نکرده اند. یک تیم برای آماده سازی خود و حضور در رقابت‌هایی مثل جام ملت‌ها حداقل یکی دو ماه آماده سازی می‌خواهد. تمام برنامه ریزی ها به هم خورده است.

 آیا AFC خودش به برگزاری بازی‌ها در ترکمنستان علاقه دارد؟

- شرایط ترکمنستان چندان خوب نیست. دوستان می‌گویند AFC هم از نحوه و شرایط میزبانی ترکمنستان رضایت ندارد.

 در تورنمنت تایلند نمایندگانی از کنفدراسیون آسیا حضور داشتند. نظر آنها درباره زمان و مکان برگزاری جام ملت‌ها چه بود؟

- این نمایندگان برای برگزاری مسابقات در تایلند بودند و تصمیم گیر نیستند. این هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا است که درباره این مسائل نظر نهایی را می‌دهد. هنوز چیزی اعلام نشده است. ضمن اینکه ترکمنستان هم همانند ایران عید نوروز دارد و این مشکلات را هم باید مدنظر داشت. اگر تعطیلات نوروز باشد وقفه در مسابقات ایجاد می‌شود.

 ما در کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا علی تارقلی زاده عضو ایرانی را داریم. آیا با ایشان صحبتی در این ارتباط داشته اید؟

- قرار بود آقای تارقلی زاده در روز پایانی رقابت‌های تایلند به این کشور بیاید و از نزدیک صحبت کنیم ولی برنامه عوض شد و او هم درگیر اتفاقات اخیر است. باید به صورت تلفنی از ایشان سوال کنیم و در جریان تصمیمات قرار بگیریم.

باتوجه به تعویق در جام ملت‌های آسیا و اتمام رقابت‌های قهرمانی اروپا آیا امکان دارد بازی دوستانه تیم ملی با یک تیم اروپایی قطعی شود؟

- با چند کشور مذاکراتی داشتیم که نمی‌توانم اسامی آنها را بگویم. مهمترین مشکل ما این است که نمی‌دانیم چه تاریخی را برای بازی تدارکاتی به کشورهای اروپایی اعلام کنیم. زمان برگزاری جام ملت‌ها نامشخص است و تا وقتی که تاریخ قطعی اعلام نشود، نمی‌توانیم برای بازی تدارکاتی اقدام نهایی را انجام بدهیم. در حال حاضر چند کشور اروپایی برای بازی با ایران ابراز تمایل کرده اند و به محض اعلام تاریخ جام ملت‌های آسیا، یکی از این کشورها را نهایی می‌کنیم.

 آیا در تایلند نگرانی بابت ویروس کرونا وجود نداشت؟

- ما در جنوبی ترین نقطه تایلند بودیم و آنجا خبری از کرونا نبود. شرایط در شهر هاتجاری عادی بود ولی پیشگیری‌هایی از سوی خودمان صورت گرفت. بازیکنان را سالم به تایلند بردیم و باید سالم بر می‌گرداندیم.

 گویا در جریان مسابقات تایلند توافق‌هایی را هم برای حضور در چند تورنمنت تدارکاتی دیگر داشته اید. در این مورد توضیح می‌دهید؟

- یکی، دو دوست به معنای واقعی کلمه ایرانی در فدراسیون تایلند هستند که واقعاً قلبشان برای ایران هم می تپد. ما در سه مورد گفتگو داشتیم. اول تورنمنتی برای بانوان است که با خانم صوفی زاده در میان گذاشتم. احتمالاً تایلند قصد دارد تورنمنتی را با حضور ۶ یا ۸ تیم برگزار کند که قول دادند ایران را هم شرکت بدهند. یک تورنمنت هم برای تیم‌های ملی مردان در نظر دارند که بعد از جام ملت‌های آسیا و پیش از حضور در جام جهانی برگزار کنند. آنجا دیگر بحث کشورها مطرح نیست و قاره آسیا می‌خواهد به خودش کمک کند تا در جام جهانی نمایندگان خوبی داشته باشد. همچنین تمایلاتی برای برگزاری تورنمنت در رده‌های پایه بود که ما استقبال کردیم. زمان و تاریخ قطعی این مسابقات در آینده مشخص می‌شود.

 ایرانی‌های حاضر در فدراسیون تایلند به چه شکل به شما کمک کردند؟

- فدراسیون تایلند برگزاری مسابقاتش را به شرکت‌ها و اسپانسرها واگذار می‌کند. این افراد ایرانی که گفتم، در این شرکت‌ها هستند و حتی تورنمنتی که در آن حضور یافتیم با تلاش آنها برگزار شد.

در روزهایی که شما در تایلند حضور داشتید، دعوتنامه برزیل برای تیم ملی فوتسال بانوان رسانه‌ای شد؛ دعوتنامه ای که تاریخ آن گذشته بود و ایران فرصت مناسبی را برای بازی تدارکاتی با یکی از بهترین تیم‌های دنیا را از دست داد. آیا در جریان دعوت برزیلی‌ها بودید؟

- سیاست فدراسیون فوتبال این است که امور مربوط به بانوان در کمیته بانوان پیگیری شود. بعضی از دوستان هم مصاحبه کردند و گفتند کمیته فوتسال باید پاسخگو باشد. باید بگویم مسائل مربوط به فوتبال ساحلی در کمیته ساحلی، مسائل بانوان در کمیته بانوان و مسائل مربوط به لیگ هم در سازمان لیگ پیگیری می‌شود. وجه مشترک این کمیته‌ها، صرفاً کمیته فنی است که سیاست گذاری را آنهم در بخش کلان بر عهده دارد. بنده در جریان این نامه نبودم و نمی دانم چه زمانی فدراسیون رسیده بود. این کاری نیست که کمیته فوتسال مستقیم در آن دخالت داشته باشد.

 قبول دارید تیم ملی بانوان فرصت خوبی را از دست داده است؟

- قطعاً همینطور است. برزیل از تیم‌های سرشناس فوتسال جهان است که به همراه اسپانیا و روسیه حرفهای زیادی برای گفتن دارد. با هر یک از این تیم‌ها بتوانیم بازی کنیم، شرایط ایده آل است. من موافق این موضوع هستم که به جای برگزاری سه بازی با کشورهایی که اسم و رسمی ندارند، یکبار هزینه انجام بدهیم و با تیم‌های صاحب سبک بازی کنیم.

 و صحبت پایانی شما؟

- جا دارد از تمام کسانی که برای اعزام تیم جوانان به تایلند حمایت کردند، تشکر کنم. از دوستان در کمیته فنی و حسین شمس که به دعوت میزبان به تایلند آمد. حضور او واقعاً روحیه بخش بود. فدراسیون هم حمایت کرد و اجازه نداد این تورنمنت را به راحتی از دست بدهیم. بدون شک تنها تیمی که بیشترین بهره را از این تورنمنت برد، تیم ایران بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:22بهمن ماه 1398، کدخبر:www.mehrnews.com،4849826

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین