پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
در سال ۲۰۱۶ ایران در رتبه اول بزرگترین صادرکنندگان بازار جهانی پسته قرار داشت، اما طی دو سال اخیر به دنبال آن افزایش قابل توجه صادرات آمریکا، این کشور جای ایران را در بازار جهانی تصرف کرده است.

شعار سال: در سال ۲۰۱۶ ایران با صادرات یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار پسته، در رتبه اول بزرگترین صادرکنندگان بازار جهانی پسته قرار داشت، اما طی دو سال اخیر با کاهش صادرات پسته ایران و به دنبال آن افزایش قابل توجه صادرات آمریکا، این کشور حالا دو سالی است جای ایران را در بازار جهانی تصرف کرده و توانسته است صادرات خود را از یک میلیارد و ۷۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ برساند.

قابل ذکر است صادرات یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون دلاری آمریکا در سال ۲۰۱۸ حدود ۲/۹ برابر صادرات ۵۱۷ میلیون دلاری پسته ایرانی در همان سال است. همچنین در سال ۲۰۱۸ ارزش کل صادرات پسته در بازار جهانی بیش از ۳ میلیارد دلار بوده که سهم آمریکا از این بازار ۴۹ درصد و سهم ایران نیز به حدود ۱۷ درصد رسیده است. درحالی که تا سال ۲۰۱۶ این میزان برای آمریکا ۳۱/۵ و برای ایران ۳۷/۴ درصد بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 28 بهمن 98، کد مطلب: 2128115: www. 90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین