پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه باید صنعت بانکرینگ را در کشور توسعه دهیم، گفت: کرایه حمل کالا به شدت کاهش یافته است.

شعار سال: علی اکبر صفایی در نخستین سمینار تخصصی سوخت رسانی دریایی در خلیج فارس با بیان اینکه در حوزه دریایی، تحریم ها به معنای واقعی برداشته شده است، گفت: بجز مباحث بانکی، سایر موضوعات مربوط به بیمه، پرچم، کلاس و ارائه خدمات حل شده است.

وی افزود: فضای بسیار مطلوبی برای افزایش عملکرد و کارکرد در این حوزه وجود دارد اما خبر بد این است که پس از برجام ما شاهد کاهش نرخ کرایه حمل و نقل دریایی در تمامی بخش های کشتیرانی هستیم و شرکت های کشتیرانی مجبورند تا در بخش هزینه ها و درآمدها دقت بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه در زمانی که نرخ بانکرینگ ۶۰۰ یا ۶۲۰ دلار بود این عدد به ۶۰ درصد هزینهکشتی‌هاهم می رسید، افزود: اما الان این موضوع به عنوان یک شاخص تاثیرگذار مطرح است و همه شرکت ها تلاش دارند تا هزینه ها را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه نکته بعدی اقتصاد مقاومتی و سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی است، گفت: در زمان تحریم اکثر شرکت ها بانکرینگ را از خارج تهیه می کردند اما الان اقدامات گسترده ای شده و شرکت نفتکش و کشتیرانی ۹۰ درصد سوخت را از داخل تامین می کنند.

صفایی با اشاره به بازار مناسب صنعت بانکرینگ در کشور گفت: به علت اهمیت هزینه بانکرینگ در سبد هزینه کشتی، باید این بخش توسعه پیدا کند زیرا ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن سوخت با نرخ ۳۰۰ دلار عدد قابل توجهی است و امروزشرکت های کشتیرانیبا استفاده از نرم افزارهای موجود، زمان خرید را رصد می کنند.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه در دنیا عرضه LNG افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر کشتی های بزرگ بر اساس LNG ساخته می شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 شهریور 95 ، کد مطلب: 3749543: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین