پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
اصرار به برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی و جانبازان و معلولان در شرایطی است که به واسطه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا مسابقات ورزشی تعطیل شده است.

شعار سال:اصرار به برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی و جانبازان و معلولان در شرایطی است که به واسطه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا مسابقات ورزشی تعطیل شده است.

طبق اعلام رسمی قرار بر این است که مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی در تاریخ ۱۹ اسفندماه و نیز مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان ۲۱ اسفندماه سال جاری برگزار شود و وزارت ورزش و جوانان نیز به برگزاری این دو مجمع انتخاباتی در تاریخ‌های مذکور اصرار دارد.
برگزاری احتمالی انتخابات فدراسیون دوومیدانی در شرایطی است که مجید کیهانی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ با کسب ۲۳ رای از ۴۰ رای ماخوذه به مدت چهار سال رئیس‌فدراسیون دوومیدانی شد و تا ۲۴ مهر سال جاری در این سمت باقی ماند. در همین تاریخ نیز وزارت ورزش و جوانان ایرج عرب را به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب کرد.
به همین منظور ثبت‌نام کاندیداهای ریاست این فدراسیون از تاریخ ۲۱‌ آبان ماه آغاز شد و پنجم آذرماه سال جاری با ثبت‌نام ۱۸ نفر به پایان رسید و پس از بررسی صلاحیت مدیریتی نامزدهای انتخاباتی و استعفای شروین اسبقیان و پژمان معتمدی در نهایت ۱۲ نفر باقی ماندند که صلاحیت نهایی آنها در حال بررسی است.
درباره فدراسیون جانبازان و معلولان نیز می‌توان به این نکته اشاره داشت که ۱۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، حمیدعلی صمیمی با مجموع ۲۴ رأی به عنوان ریاست جدید این فدراسیون انتخاب شد.
صمیمی نیز ۱۳ آبان ماه سال جاری پس از ۲۱ ماه ریاست در فدراسیون جانبازان و معلولان، تصمیم گرفت به بنیاد شهید برگردد و از سمتش در این فدراسیون استعفا داد و بلافاصله بعد از قبول استعفا از سوی وزیر ورزش و جوانان سرپرست این فدراسیون تا زمان برگزاری انتخابات شد. گفتنی است وی پیش از حضور در فدراسیون جانبازان و معلولان بیش از شش سال ریاست بنیاد شهید استان تهران را بر عهده داشت.
با این وجود ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان که از ۱۸ آذرماه آغاز شده بود، یکم دی‌ماه به پایان رسید و ۱۳ نفر برای تصدی پست ریاست فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان ثبت‌نام کردند و در همین راستا مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی ۱۹ بهمن‌ماه سال جاری اعلام کرد که تلاش بر این است تا انتخابات فدراسیون جانبازان معلولان در اسفندماه سال جاری برگزار شود.


نامه 7 هیئت به سرپرست فدراسیون دوومیدانی
دیروز رؤسای هفت هیئت استانی هرمزگان، آذربایجان غربی، قزوین، قم، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان در نامه‌هایی جداگانه به ایرج عرب، سرپرست این فدراسیون، درخواست کرده‌اند که انتخابات به زمان مناسب‌تری موکول شود که سفرهای استانی برای آنها خطری به همراه نداشته باشد.
تا عصر روز گذشته پاسخ فدراسیون دوومیدانی به نامه رؤسای هیئت‌هایش رسانه‌ای نشد.


برگزاری انتخابات به صلاح نیست
اصرار به برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی و جانبازان و معلولان در شرایطی است که به واسطه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا مسابقات ورزشی تعطیل شده است. شیوع ویروس کرونا در مقطع زمانی کنونی به عنوان یک مسئله و بحران کشور را درگیر کرده است و بسیاری از فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند. با این وجود اصرار وزارت ورزش بر این است که این دو مجمع انتخاباتی در ۱۰ روزه پایانی اسفندماه سال جاری برگزار شود؛ مجامعی که هر یک از آنها حدود ۱۰۰ نفر را از نقاط مختلف کشور دور یکدیگر جمع خواهد کرد و احتمال انتقال ویروس در چنین فضایی بیش از هر زمان دیگری به دلیل تجمع افراد افزایش خواهد یافت.
تاکید به برگزاری مجامع انتخابانی فدراسیون دوومیدانی و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با هر استدلال و منطقی که هست، در شرایط فعلی درست نمی‌باشد. دلیل این امر نیز مصوبه وزیر ورزش و جوانان درخصوص اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا به تبعیت از دستورات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. امید می‌رود وزارت ورزش به این نکته مهم توجه داشته باشد و اجازه ندهد انتخابات این دو فدراسیون برگزار شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان،تاریخ انتشار:14اسفند1398،کد خبر:183893،kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین