پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۴۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
شهردار تهران ضمن تشریح اقدامات مجموعه شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا، در خصوص تصمیماتی که تهران به عنوان یکی از شهرهای مهمانپذیر برای ایام نوروز اتخاذ می‌کند، گفت: هیچ یک از شهرهایی که مهمان پذیر بودند در ایام عید با توجه به این شرایط دعوت به مهمانپذیری نمی‌کنند.

شعار سال: پیروز حناچی در تشریح آخرین تصمیمات و اقدامات شهرداری تهران در مقابله با کروناویروس گفت: در مورد انتشار آمار باید به دو بخش توجه کرد. در بخش نخست انتشار آمار خارجی است که همه کشورها آمار خود را اعلام نمی‌کنند و یا بخشی از آمار را به صورت واقعی اعلام نکرده‌اند. در مورد آمار داخلی نیز اگر تلفات را بین دو تا پنج درصد حساب کنیم می‌توانیم نسبت به آمار داخلی اطلاعات را به دست بیاوریم چه در بخش افرادی که به این ویروس آلوده شده‌اند و چه در سایر بخش‌ها همچون افرادی که در حوزه درمانی تلاش می‌کنند.

شهردار تهران افزود: شهرداری تهران نیز در حوزه مکان‌های عمومی و معابر تلاش خود را به کار گرفته و با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند به طور کامل در خدمت شهروندان است.

حناچی ادامه داد: همه فضاهای عمومی همچون اتوبوس و واگن‌های مترو روزانه دو بار ضدعفونی انجام می‌شود؛ چرا که یکی از مکان‌های انتشار این ویروس اماکنی است که مردم در آنها حضور دارند و تردد می‌کنند.

وی در خصوص تصمیماتی که تهران به عنوان یکی از شهرهای مهمانپذیر برای ایام نوروز با توجه به شیوع این ویروس اتخاذ می‌کند، گفت: هیچ یک از شهرهایی که مهمان پذیر بودند در ایام عید با توجه به این شرایط دعوت به مهمانپذیری نمی‌کنند. قطعا هر چه خانواده‌ها ساکن‌تر باشند و مراوده کمتری وجود داشته باشد وسعت انتقال این ویروس قابل کنترل خواهد بود. بر همین اساس نقل و انتقال‌ها هم باید با توجه به وجود این ویروس مد نظر قرار گیرد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در شرایط ایده‌آلی نیستیم، افزود: این ویروس فعالیت اقتصادی ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران در بودجه چهار درصد را به عنوان اختیارات شهردار برای مواقع ضروری مد نظر قرار داده که به صورت کتبی اعلام کرده‌ایم که از این چهار درصد استفاده خواهیم کرد.

نیاز به کمک دولت برای مقابله با کرونا داریم

وی تاکید کرد: به دلیل حجم بسیار گسترده و انتقال این ویروس به جهت مالی هزینه کرده‌ایم؛ اما این هزینه خیلی نبوده ولی قطعا نیازمند کمک دولت هستیم. بیشترین فشار در مورد تامین مواد ضدعفونی کننده است. ما از جمعه گذشته ضد عفونی معابر از راه آهن تا تجریش، پارک‌ها، میادین میوه و تره بار که حدود ۲۴۰ میدان تره بار در سطح شهر است را انجام داده‌ایم. لذا نیازمند کمک در این حوزه هستیم.

شهردار تهران به فعالیت همکاران خود در سازمان بهشت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: این روزها همکارانی از ما که زحمات‌شان خیلی نیز دیده نمی‌شود همچون آرامستان بهشت زهرا (س) که کار مضاعفی بر عهده دارند و با پروتکل‌های خاصی مشغول فعالیت هستند، تلاش می‌کنند با احترام و رعایت جوانب بهداشتی فعالیت خود را انجام دهند.

توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش میان پرسنل شهرداری تهران

وی در خصوص توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش میان پرسنل شهرداری تهران نیز گفت: افرادی که در مواجهه مستقیم هستند ماسک و ملزومات بهداشتی در اختیارشان قرار می‌گیرد؛ اما باید به این نکته توجه کنیم که ما نیز مانند سایر شهروندان در این شرایط خاص قرار گرفته‌ایم. روز گذشته حدود ۲۰ هزار لیتر آب ژاول از ماهشهر خریداری کردیم اما حمل این مسافت طولانی برای این مواد کار سختی است. لذا تلاش می‌کنیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

تلاش خواهیم کرد که سوله‌های بحران را به عنوان نقاهتگاه آماده کنیم

شهردار تهران ادامه داد: 50 سوله مدیریت بحران نیز برای شرایط بحران در نظر گرفته شده، معمولا این سوله‌ها برای مواقع بحرانی همچون سیل و زلزله پیش بینی شده بودند اما تلاش خواهیم کرد که آنها را برای استفاده در این شرایط به عنوان نقاهتگاه آماده کنیم و در این مسیر باید شرایط بهداشتی برای این سوله‌ها فراهم شود. قطعا در استفاده از آنها سوله‌هایی که ایزوله‌تر و دورتر از مراکز جمعیتی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حناچی در پاسخ به سوالی در خصوص یک درصد از عوارضی که توسط رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اخذ می‌شود و یا احتمال بخشش این عوارض در شرایط فعلی شیوع کرونا و کاهش مسافران تاکسی‌های اینترنتی گفت: هنگامی که شرکتی کار نرم افزاری انجام می‌دهد و از درصد نسبتا زیاد خود کم نمی‌کند درصدی حدود ۱۵ درصد که رقم قابل توجهی می‌شود. قطعا شهرداری نمی‌تواند از درآمدهای شهری که رقم بسیار اندکی است، گذشت کند. اگر می‌خواهیم شهر را نفروشیم و بدون وضع عوارض سنگین شهر را اداره کنیم باید برای کارهایی که در سطح شهر انجام می‌شوند درصد اندکی را برای شهرداری در نظر بگیریم. قطعا رقم ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان در هر سفر که اخذ می‌شود رقم بالایی نیست. در حالیکه برای شهرداری عارضه تردد این خودروها بسیار بیشتر است.

تصمیم گرفتیم با تغییر ساعات طرح ترافیک به عنوان تصمیم حاکمیتی مشکل را حل کنیم

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص احتمال برداشته شدن طرح ترافیک با توجه به شرایط فعلی نیز اظهار کرد: این موضوع در شورای ترافیک تهران مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با بازی ساعات طرح و ترافیک بتوانیم این موضوع را حل کنیم. در حال حاضر استفاده از خودروهای شخصی جهت جلوگیری از تجمع در حمل و نقل عمومی مد نظر قرار گرفته، ما ایستگاه‌های مترو را تعطیل نکردیم اما خیلی هم دعوت به استفاده مردم از مترو نمی‌کنیم. لذا تصمیم گرفتیم با تغییر ساعات طرح ترافیک به عنوان تصمیم حاکمیتی مشکل را حل کنیم.

حناچی در خصوص توصیه به شهروندان برای عبور از شرایط کنونی، گفت: در فضای مجازی می‌خواندم که نوشته شده بود به واسطه سفر رفتن در این ایام فرد ممکن است یکی از عزیزان خود را از دست دهد و تمام طول عمر خود را به سرزنش برای انجام این سفر بگذراند. الان همان موقع است و فرصتی است که ما با تصمیم درست و عدم این ترددها از خود و خانواده خود مراقبت کنیم. تمام مطالعات نشان می‌دهد ثابت بودن و رعایت موارد بهداشتی بسیار موثر است.

می‌توانیم بر غول کرونا فائق بیاییم

وی ادامه داد: اگر بهداشت دهان، بینی و چشم‌ها در صورت رعایت شود تا ۸۰ درصد ایمن خواهیم بود و شستشوی دست‌ها نیز می‌تواند تا ۲۰ درصد تاثیرگذار باشد. به این ترتیب می‌توانیم بر غول کرونا فائق بیاییم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا تنها مشکل کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای اطراف ما درگیر این ویروس هستند، افزود: بسیاری از کشورهای اطراف ما اصلا آماری اعلام نکردند. اگر می‌خواهیم در کشور شرایط سالم برقرار شود لازم است که در اطراف کشور نیز این شرایط برقرار شود. وقتی که ۵۷ درصد بار مترو در این ایام کاهش پیدا کرده یعنی مردم اقبال می‌کنند اما با شروع تعطیلات سال نو شاید برابر سال‌های گذشته تقاضای سفر افزایش پیدا کند ولی باید به این نکته توجه کنیم که امسال سال متفاوتی است. این دوره‌ای که ما درگیر آن هستیم با رعایت موارد اعلام شده قطعا موجب کاهش ضررها خواهد شد. امیدواریم با کاهش شیوع این ویروس تا قبل از پایان سال و بهار از شر این ویروس نحس خلاص شویم.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18اسفند1398 ، کدخبر: 98121713572: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین