پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
جاده های ورودی به منطقه آزاد ماکو در راستای پیشگیری از ورود بیماری و پایش سلامت منطقه برای مهار این بیماری به روی مسافران و ورود خودروهای غیر پلاک سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت مسدود شد.

شعار سال: مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: به همین منظور، ایستگاه پایش در راستای پیشگیری از ورود بیماری کرونا به این شهر، در مبادی ورودی منطقه راه‌اندازی شده‌است.

رحیم صمدی اظهار داشت: در این ایستگاه شهرداری، سپاه، راهنمایی و رانندگی، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان همکاری می کنند و از هشت صبح تا هشت شب به صورت نوبتی ارائه خدمات می‌دهند.

با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، بسیاری از مردم بر خلاف توصیه کارشناسان بهداشتی مبنی بر ضرورت ماندن در خانه ها، راهی مناطق توریست پذیراز جمله منطقه آزاد ماکو می شوند که افزایش این ترددها، احتمال شیوع کرونا را بیشتر از قبل کرده و بسیاری از استان‌ها ورود به مناطق تحت مدیریت خود را ممنوع کرده اند.

 کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود. ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر "ووهان" واقع در استان «هوبی» چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون بر اساس آمار حدود ۱۲ هزار نفر در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

طبق آخرین آمار، چهار هزار و ۷۴۷ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده و ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 17اسفند1398 ، کدخبر: 717518: www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین