پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نحوه پرداخت اقساط حق بهره‌برداری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه خود را تسهیل نمود.

شعار سال:  سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف مساعدت به سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی، نحوه پرداخت اقساط حق بهره‌برداری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه خود را تسهیل نمود.

هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با توجه به مشکلات به‌ وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا برای فعالان اقتصادی، به‌ ویژه صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در پرداخت اقساط حق بهره‌برداری اراضی واگذار شده، مصوب نمود: اقساط اسفند ۱۳۹۸ لغایت اردیبهشت ۱۳۹۹ واحدهای صنعتی بدون هیچ گونه تعدیلی به انتهای اقساط مربوطه منتقل شود.

 

*** تمدید شرایط واگذاری زمین تا پایان اردیبهشت ۹۹

 هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در راستای تکریم هرچه بهتر ارباب رجوع و ضرورت رسیدگی به حجم بالای تقاضا در ایام پایانی سال در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها، با توجه به شرایط به‌ وجود آمده و رعایت ضوابط ایمنی و بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری کرونا، شرایط واگذاری زمین بر اساس دستورالعمل بهره‌برداری سال ۱۳۹۸ را تا انتهای اردیبهشت سال ۱۳۹۹ تمدید کرد.

 

*** افزایش جزئی نرخ انتفاع زمین

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز پیش‌تر گفته بود:به‌رغم افزایش هزینه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تأمین زیرساخت‌ها، افزایش نرخ حق انتفاع زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی جزئی بوده است.

محسن صالحی‌ نیا افزود: بخشی از هزینه‌های مرتبط با شهرک‌های صنعتی از منابع و اعتبارات عمرانی ملی و استانی و بخشی دیگر از محل واگذاری زمین تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: هرچند هزینه‌های مرتبط با عملیات عمرانی در شهرک‌های صنعتی کشور افزایش یافته، اما نرخ حق انتفاع زمین در شهرک‌ها متناسب با هزینه‌ها، افزایش نداشته است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این است که نباید معادل افزایش هزینه‌های تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی به نرخ حق انتفاع زمین افزوده شود.

صالحی‌ نیا تصریح کرد: تلاش شده است با صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‎ها و تأمین منابع مالی و استانی و بهینه‌سازی روش اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک‌ها، هزینه‌های تولید کنندگان کاهش یافته و از فشار بیشتر به آنان جلوگیری شود.

سازمان صنایع کوچک و ششهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن هم‌اینک با دارا بودن ۴۹۹ شهرک و ۳۱۹ ناحیه صنعتی و ۳ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فن‌آوری، ۳۷ مرکز خدمات فن‌آوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فن‌آوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۱ هزار و ۳۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۴ هزار و ۸۹۹ واحد صنعتی و ۲ هزار و ۹۸۷ واحد کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 22 اسفند  98، کد مطلب: 163882: www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین