پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
حاجی دلیگانی نماینده استان اصفهان می‌گوید: یکی از مشکلاتی که از ابتدا داشتیم، عدم اطلاع‌رسانی شفاف درباره تعداد مبتلا شدگان و تعداد فوتی‌ها و مرگ و میر‌هاست. اکنون در کشور بحث‌های زیادی در نحوه محاسبه آمار روزانه مبتلایان و فوتی‌ها وجود دارد. وزارت بهداشت معتقد است آمار‌های شهرستان نباید اعلام شود، زیرا ممکن است باعث نگرانی و ترس مردم شود.

شعار سال: آمار قربانیان ویروس کرونا همچنان بدون توقف روند افزایشی در پیش گرفته و روزانه نزدیک به ۳ هزار نفر را مبتلا و نزدیک به ۱۵۰ نفر را به کام مرگ می‌کشاند. آمار مبتلایان در ایران از پنجاه هزار نفر گذشته است. در حال حاضر استان‌های گیلان، اصفهان، مازندران، قم، یزد و فارس وضعیتی وخیم‌تر از سایر استان‌ها دارند.

در استان اصفهان آمار مبتلایان در حال افزایش است و وضعیت به نسبت روز‌های قبل بهبود نداشته است. چندی قبل سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) با شیب ثابت در حال افزایش بوده و روند کاهشی نداشته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده استان اصفهان درباره آخرین وضعیت بحران ویروس کرونا در آن استان به رویداد۲۴ می‌گوید: براساس آخرین آماری که از استان به جز کاشان و آران بیدگل داریم، تعداد ورودی و خروجی به بیمارستان تقریبا برابر است، یعنی روزانه نزدیک به ۱۵۰ ترخیصی و ۱۵۰ مراجعه کننده و بستری شونده داریم. اما نکته‌ای که وجود دارد این است فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌هایی که از ابتدای سال اجرایی شد در موارد ابتلا و فوتی‌ها بر اثر ویروس کرونا تاثیری نداشت. یعنی به آن میزان که مردم در خانه ماندند و محدودیت‌هایی در سطح کشور اعمال شد به همان میزان ما کاهش ابتلا و فوتی نداشتیم. ممکن است یا اشتباه محاسباتی در مورد نحوه و نوع قرنطینه و محدودیت باشد یا اینکه شبکه بهداشت و درمان در حال یافتن افراد بیمار است.

ویروس کرونا در اقتصاد زندگی مردم مشکل ایجاد کرده است

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای نوروز میزان سفر‌ها بسیار کم بوده و به صورت بسیار محدود این رفت و آمد‌ها صورت می‌گرفت. در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین نیز روز‌های بی‌نظیری را سپری کردیم و ۹۸ درصد مردم در خانه ماندند و قرنطینه را رعایت کردند. در طول این مدت هم شاید ۲۰ درصد مردم رفت و آمد می‌کردند.

او می‌گوید: باید بگویم که مردم نگران این هستند که نمی‌دانند این شرایط تا چه زمانی قرار است ادامه داشته باشد. مشکلات اقتصادی که به دنبال شرایط کرونا ایجاد شده، برای افراد روزمزد، کاسبان، غیر مستمری بگیران و به طور کلی افرادی که حقوق ماهیانه ثابت ندارند مشکلاتی را ایجاد کرده و مردم نمی‌دانند این شرایط تا کی ادامه دارد! این شرایط در اقتصاد زندگی‌شان مشکلاتی را ایجاد کرده که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.



انتظار داشتیم روحانی از ابتدا فرماندهی ستاد مقابله با ویروس کرونا را برعهده بگیرد

نماینده استان اصفهان با اشاره به اینکه در اسفندماه نمایندگان نامه‌ای را به رئیس‌جمهور نوشته و درخواست کردیم ریاست ستاد مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا را خود شخصا بر عهده بگیرند، خاطرنشان کرد: هرچند که بعد از به عهده گرفتن ریاست این ستاد، ایشان حضور بیشتری را در این موقعیت داشتند، اما این انتظار وجود داشت که از همان ابتدا به عنوان رئیس جمهور فرماندهی این موضوع که به مثابه یک جنگ است را عهده دار می‌شدند. این موضوع از جهات پاسخگویی نیز می‌توانست تاثیر به سزایی داشته باشد.‌ای کاش از ابتدا و در همان ابتدای اسفند ماه این تصمیم‌ها و این همکاری و انسجام مردم شکل می‌گرفت تا شاهد رشد مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر ویروس کرونا نبودیم.

آمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا به صورت شفاف اطلاع رسانی نمی‌شود

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از مشکلاتی که از ابتدا داشتیم و هنوز هم به میزانی با آن درگیر هستیم، عدم اطلاع‌رسانی شفاف درباره تعداد مبتلا شدگان و تعداد فوتی‌ها است. اکنون در کشور آمار روزانه مبتلایان و فوتی‌ها اعلام می‌شود؛ هرچند که در نحوه محاسبه آن بحث زیادی وجود دارد، اما اگر از همان ابتدا علاوه بر آمار استان‌ها آمار هر شهرستان هم اعلام می‌شد، طبیعتا توجه مردم بیشتر جلب می‌شد.

حاجی دلیگانی می‌گوید دولت معتقد است آمار‌های شهرستان‌ها نباید اعلام شود، زیرا ممکن باعث نگرانی و به نوعی ترس مردم شود، اما نکته اینجاست که اعلام آمار‌ها باعث می‌شود مردم موضوع را جدی‌تر بگیرند و رفت و آمد‌های خود را محدودتر کنند. متاسفانه هنوز هم آمار شهرستان‌ها اعلام نمی‌شود، این در حالی است که اعلام درست آمار و تعداد مبتلایان و فوت شدگان به خودی خود باعث رعایت بیشتر مردم می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1399 ، کدخبر: 209409 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین