پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
بعد از انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال که در نهم فروردین اتفاق افتاد، کنفدراسیون فوتبال آسیا برخلاف ادوار گذشته، به یک باره از برخی تخلفات مطلع شد و تاکنون در سه نامه مختلف بر ضرورت رفع این ایرادها و همچنین مردود اعلام کردن جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر انتخاب نبی به جای شکوری تاکید کرده است.

شعار سال:ادامه نامه‌نگاری AFC درباره برخی ایرادها در انتخاب دبیرکل جدید فدراسیون، موجب برگزاری جلسه هیئت رئیسه برای حل و فصل این مسائل شده است.
نخستین تغییرات در فدراسیون فوتبال و انتخاب دبیرکل جدید این مجموعه با دردسرهای زیادی همراه بود که بخش اعظم این ماجرا مربوط به سهل‌انگاری در اجرای قوانین و برخی اختلافات در هیئت رئیسه مربوط می‌شود.
 در واقع بعد از انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال که در نهم فروردین اتفاق افتاد، کنفدراسیون فوتبال آسیا برخلاف ادوار گذشته، به یک باره از برخی تخلفات مطلع شد و تاکنون در سه نامه مختلف بر ضرورت رفع این ایرادها و همچنین مردود اعلام کردن جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر انتخاب نبی به جای شکوری تاکید کرده است.
فدراسیون در ابتدا پاسخ دو نامه AFC را با اسناد و مدارک خود جواب داد که مطالعه اطلاعیه فدراسیون فوتبال حاکی از وجود برخی نواقص در آن دارد و به راحتی می‌توان پی برد که AFC با این اسناد قانع نمی‌شد.
در پی پافشاری فدراسیون فوتبال روی مواضع خود، کنفدراسیون فوتبال آسیا مجددا روی مواضع خود تاکید کرد و گفت که در حال حاضر شکوری را دبیرکل می‌داند و از همه مهم‌تر در این نامه تاکید شده که پاسخ‌های فدراسیون فوتبال قانع کننده نبوده و فدراسیون فوتبال ایران سوءتفاهم‌ها و تفسیرهای اشتباهی از نامه‌هایی که AFC ارسال کرده، دارد!


برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه هیئت رئیسه جهت رفع مشکل
در پی ارسال سومین نامه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، اکنون فدراسیون در تدارک برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران این فدراسیون در روز دوشنبه است تا هر چه زودتر ایرادهای انتخاب دبیرکل جدید برطرف و مدارک لازم تهیه شود.
حتی این امکان وجود دارد که با چراغ سبز شکوری برای حل ماجرا، مجددا جلسه هیئت رئیسه با حضور او به عنوان دبیرکلی که AFC آن را قبول دارد، تشکیل شود و با اخذ موافقت سایر اعضای هیئت رئیسه، دبیرکلی مهدی محمدنبی نهایی شود.
بدون شک فدراسیون فوتبال در وهله‌ی کنونی مسائل مهم‌تری از جمله اصلاح اساس نامه، رفع مشکلات مالی، برگزاری انتخابات و تصمیم‌گیری درباره سرنوشت لیگ برتر زیر سایه کرونا دارد که مجالی به طولانی شدن انتخاب دبیرکل جدید نمی‌دهد.
سرپرست دبیرکلی فدراسیون در واکنش به ایمیل اخیر AFC مبنی بر به رسمیت نشناختن او به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران گفت: اختلاف نظر یا هرگونه سوءبرداشتی که در مکاتبات دو جانبه فدراسیون و کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح شده قطعا حل می‌شود. مهدی محمدنبی با اشاره به نامه AFC و وارد کردن اشکال به انتخاب او به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران اظهار کرد: فدراسیون فوتبال ایران همواره تعامل و ارتباط نزدیکی با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته و مبادله نامه یا ایمیل‌ها درباره تشریفات و سازوکار اداری امری کاملا عادی در این ارتباط است اما متاسفانه سوءرفتارهایی در داخل کشور صورت گرفته و افرادی با مقاصد خاص، منافع و موقعیت فوتبال کشور را در نظر نمی‌گیرند.
وی اضافه کرد: بنده با سابقه حدود هشت سال دبیرکلی در فدراسیون و همچنین ارتباطات و کرسی‌هایی که در AFC داشته‌ام بارها شاهد اختلاف نظر و برداشت‌های متفاوت قانونی درباره موضوعات گوناگون بوده‌ام، اما تاسف برانگیز است که در چنین مسئله‌ای شاهد انعکاس جزئی‌ترین مکاتبات AFC و فدراسیون فوتبال هستیم. این اتفاق تلخی است که موجب شده در مذاکرات و مکاتبات بین‌المللی فدراسیون فوتبال ایران مواجه با حاشیه و رفتارهای غیرمعمول و نادرست شود.
سرپرست دبیرکلی فدراسیون اضافه کرد: کنفدراسیون در این نامه‌ها موضع‌گیری‌ای له یا علیه شخص خاصی وجود نداشته و تنها ایراد شکلی به تشریفات و رویه اداری عنوان کرده که اینگونه موارد در تعامل فدراسیون فوتبال با یک نهاد بالادستی مثل کنفدراسیون کاملا طبیعی و مرسوم است. در عین حال متاسفانه باید بگوییم از داخل کشور بی‌تقوایی‌هایی صورت گرفته و در راستای منافع فردی اطلاعات نادرستی منتقل شده است.
نبی همچنین افزود: حضور و فعالیت هر ایرانی در بخش‌ها و کمیته‌های مختلف AFC باعث افتخار است و ما هم ارتباط بسیار خوبی با کمیته‌های مختلف کنفدراسیون از جمله دپارتمان فدراسیون‌های عضو AFC داشته و داریم. در این موضوع هم فدراسیون طبق مقررات و ضوابط اساسنامه عمل کرده است. با این وجود از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم با توجه به حساسیت موضوع با در نظر گرفتن مصالح و منافع فوتبال کشور مثل همیشه در این مسیر هوشمندانه عمل کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ابتکار،تاریخ انتشار:18فروردین،کد خبر:153989،www.ebtekarnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
نبی از اون لابی بازهای خفن که تو ای اف سی هم آدم داره برای خودش کسی نمی تونه کاری کنه علیه اش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین