پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
سال 2020 را باید از تقویم ورزشی جهان حذف کرد. این سال میزبان بیشترین رویداد ورزشی بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام رقابت‌ها لغو شد. بیشترین آسیب اما به لیگ‌های ورزشی وارد شد. لیگ‌های ورزشی در سرار جهان لغو شدند و مشکلات مالی زیادی به وجود آوردند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین لیگ‌هایی که به خاطر ویروس کرونا تعطیل شدند .
شعارسال: درست همان زمانی که تیم‌های باشگاهی در سراسر جهان خود را برای پایان فصل آماده می‌کردند بیماری کرونا در چین آغاز شد.
 
 سال 2020 را باید از تقویم ورزشی جهان حذف کرد. این سال میزبان بیشترین رویداد ورزشی بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام رقابت‌ها لغو شد. بیشترین آسیب اما به لیگ‌های ورزشی وارد شد. لیگ‌های ورزشی در سرار جهان لغو شدند و مشکلات مالی زیادی به وجود آوردند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین لیگ‌هایی که به خاطر ویروس کرونا تعطیل شدند .
 

فوتبال، اولین ورزشی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفت
 
درست همان زمانی که تیم‌های باشگاهی در سراسر جهان خود را برای پایان فصل آماده می‌کردند بیماری کرونا در چین آغاز شد. چین اولین کشوری بود که مجبور شد بازی‌های ورزشی را لغو کند و فوتبال هم یکی از همان رشته‌ها به شمار می‌رفت. بعد از تعطیلی لیگ فوتبال چین، دیگر کشورهای شرق آسیا هم مجبور شدند به خاطر شیوع این ویروس لیگ فوتبال خود را تعلیق کنند. یک ماه بعد از آن بود که لیگ‌های غرب آسیا هم تعلیق شدند تا خطر ویروس کرونا بیشتر از پیش احساس شود .
 
همان زمانی که بازی‌های فوتبال در آسیا به حالت تعلیق درآمده بود، لیگ‌های اروپایی با جدیت دنبال می‌شد. اخبار خوبی از ایتالیا به گوش نمی‌رسید و هر روز تعداد مبتلایان کرونا در این کشور بیشتر می‌شد. مدیران سری A ایتالیا تصمیم گرفتند بازی‎های فوتبال را بدون حضور تماشاگر برگزار کنند. این تصمیم اما نتایج خوبی در بر نداشت. تست کرونای یکی از بازیکنان یوونتوس بعد از بازی با اینترمیلان مثبت شد و مسئولان فوتبال ایتالیا تصمیم گرفتند بازی‌های لیگ را لغو کنند. پس از ایتالیا دیگر لیگ‌های فوتبال در قاره اروپا هم تصمیم گرفتند بازی‌ها را لغو کنند. چنین بود که فوتبال در قاره سبز به طور کامل تعطیل شد. حالا لیگ برتر جزیره، بوندس‌لیگا، لالیگا و لیگ یک فرانسه به حالت تعلیق درآمده‌اند و لیگ بلژیک هم با اعلام قهرمانی کلوب بروژ در فصل 2019-2020،  لیگ فوتبال خود را به پایان رسانده است.
 
 
هرچند مدیران یوفا علاقه‌ای به لغو کامل لیگ‌های فوتبال در اروپا ندارند، اما اخبار حاکی از آن است که به زودی لیگ برتر جزیره به صورت کامل لغو خواهد شد. پیرپائولو مارینو، مدیراجرایی باشگاه اودینزه ایتالیا، فاش کرد که مسئولان فوتبال انگلیس تصمیم خود را برای هفته‌های آتی تا پایان فصل جاری لیگ برتر گرفته‌اند و قصد دارند قید برگزاری 9 هفته باقیمانده تا انتهای رقابت‌ها را بزنند
 

اگر لیگ برتر فوتبال انگلیس به طور کامل لغو شود، باید منتظر لغو کامل فوتبال در ایتالیا و اسپانیا هم باشیم؛ اینها کشورهایی هستند که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده‌اند. با لغو کامل لیگ برتر جزیره، لالیگا و سری آ ایتالیا، بعید نیست بوندس‌لیگا و لیگ یک فرانسه هم لغو شوند. اما تعطیلی لیگ‌ها یک مشکل بزرگ به همراه دارد و آن معرفی قهرمان لیگ در فصل 2019-2020 است. همین مساله دست مدیران فوتبال اروپا را در تصمیم‌گیری برای لغو کامل مسابقات فوتبال بسته است.

کرونا بسکتبال را هم به تعطیلی کشاند
 
بسکتبال دیگر رشته‌ای است که به واسطه ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده و بعید به نظر می‌رسد به زودی بتوانیم تماشاگر بازی تیم‌های بسکتبال در لیگ‌های مختلف باشیم. لیگ برتر بسکتبال ایران اوایل اسفندماه سال گذشته به دستور ستاد مقابله با ویروس کرونا تعطیل شد. فدراسیون بسکتبال با مربیان لیگ برتر جلسه‌ای برگزار کرد و بعد از آن اعلام شد که رقابت‌های پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال 25 فروردین‌ماه 1399 برگزار خواهد شد. هرچند در شرایط کنونی بعید به نظر می‌رسد رقابت‌های مزبور در این تاریخ آغاز شود .


کرونا تنها لیگ بسکتبال ایران را با مشکل مواجه نکرده بلکه مهم‌ترین مسابقات باشگاهی بسکتبال جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. NBA، مهم‌ترین لیگ بسکتبال جهان، بعد از ابتلای یکی از بازیکنان یوتا جاز به ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمد.
 
تعداد بازدید : 3
 

ان‌بی‌ای در بیانه‌ای نوشت: «دقایقی قبل، اعلام شد که آزمایش اولیه یکی از بازیکنان یوتا جاز (رودی گوبر) برای ویروس کووید-19 مثبت شده است. نتیجه این آزمایش اندکی قبل از شروع دیدار بین یوتا جاز و اوکلاهماسیتی تاندر در چساپیک انرژی آرنا مشخص شد. در آن لحظه برگزاری بازی لغو شد. بازیکن مورد نظر در استادیوم حضور نداشت. با پایان برنامه بازی‌های پنجشنبه این لیگ تا اطلاع ثانوی برگزاری مسابقات را به حالت تعلیق درمی‌آورد. ان‌بی‌ای از این وقفه استفاده می‌کند تا اقدامات بعدی در رابطه با پاندمی ویروس کرونا را بررسی کند.»
 
والیبال، اولین لیگی که در ایران تعلیق شد

با شیوع ویروس کرونا در ایران مسئولان فدراسیون والیبال ایران تصمیم گرفتند رقابت‌های لیگ برتر والیبال را به حالت تعلیق درآورند. در جلسه‌ای که بین مربیان لیگ و مدیران فدراسیون برگزار شد به این تصمیم رسیدند .
 
بهروز عطایی، سرمربی تیم والیبال کاله مازندران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تعطیلی لیگ برتر والیبال گفت: «امروز تمام کشورها با یک مشکل بین‌المللی مواجه هستند؛ ویروس کرونا بر تمام سطوح زندگی مردم جهان تاثیر گذاشته و تنها مختص رشته والیبال یا یک رشته ورزشی دیگر نیست. خوشبختانه تمام بازی‌های ورزشی در ایران تعطیل شده‎اند.»
 

به غیر از ایران، لیگ‌های لهستان و ایتالیا هم بازی‌های خود را به حالت تعیلق درآوردند. هرچند مسئولان والیبال لهستان خیلی زود اعلام کردند که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، این رقابت‌ها نیمه‌کاره و بدون تعیین تیم قهرمان به پایان رسیده است.
 
لیگ والیبال ایتالیا نیز با موافقت اکثر تیم‌های حاضر در این لیگ به صورت موقت تعطیل شد. فدراسیون والیبال این کشور هم اعلام کرد در صورت موافقت دولت، مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها را با حضور هشت تیم برتر جدول برگزار خواهد کرد .
 
هندبال هم از ویروس کرونا در امان نماند
 
مرحله دوم مسابقات لیگ برتر هندبال 98 تا نیمه اسفندماه و تا هفته سوم پیگیری شد، اما بعد از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات لیگ برتر نیز همانند سایر رشته‌ها لغو شد.
 
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، درباره لغو دیدارهای لیگ برتر هندبال گفت: «نظر شخصی من این است که با توجه به شرایط فعلی در کشور به دلیل شیوع کرونا، بهتر است مسابقات لیگ برتر را ادامه ندهیم. با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی تا پایان فروردین‌ماه ادامه لیگ برتر بار مالی زیادی برای باشگاه‌ها به همراه دارد. بازیکنان باید مجدداً بدنسازی کنند و اردو بگذارند. در این شرایط ادامه مسابقات لیگ برتر 98، لیگ سال بعد را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.»
 
 
صحبت‌های رئیس فدراسیون هندبال گویای آن است که به احتمال خیلی زیاد لیگ برتر هندبال ایران در سال 98-99 به صورت کامل لغو خواهد شد.
 
لغو لیگ قهرمانان آسیا به خاطر کرونا
 
شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر آن داشت تا این رقابت‌ها را لغو کنند. در حالی که این رقابت‌ها تازه آغاز شده بود و تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تنها 2 بازی انجام داده بودند. AFC بعد از لغو موقت این بازی‌ها گفت که تلاش می‌کند تاریخ جدید برگزاری این رقابت‌ها را اعلام کند. اما این اتفاق در عمل رخ نداد و این نهاد فوتبالی نتوانست زمان مناسبی برای برگزاری بازی‌ها مشخص کند، از همین رو کنفدراسیون فوتبال آسیا به تصمیمی جدید برای ادامه این رقابت‌ها رسید .
 

دبیر کل فدراسیون فوتبال عربستان درباره تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته است: «هفته‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم لیگ قهرمانان آسیا در ماه مه (اردیبهشت‌ماه) برگزار خواهند شد. AFC به ما پیشنهاد کرد بازی‌ها در ماه‌های میه و ژوئن برگزار شود، اما مورد قبول قرار نگرفت. همچنین پیشنهاد شد این بازی‌ها به صورت رفت و برگشت نباشد و به صورت تک‌بازی به میزبانی یک کشور برگزار شود.»
 
 
حال گویا تمام تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان با این پیشنهاد موافقت کرده‌اند. البته صحبت‌هایی هم مطرح شده که نتایج 2 بازی ابتدایی مرحله گروهی پاک شوند و این بازی‌ها دوباره برگزار شوند.
 
یوفا، مخالف لغو کامل بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا
 
دقیقاً همان زمانی که لیگ‌های معتبر اروپایی به دلیل ویروس کرونا بازی‌های خود را لغو کرده بودند مسئولان یوفا زیر بار لغو بازی‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا نمی‌رفتند. به همین خاطر مدیران پنج لیگ معتبر اروپا برای لغو این بازی‌ها به یوفا فشار آوردند و در آخر هم توانستند این نهاد فوتبالی را به لغو این رقابت‌ها راضی کنند
 
اما در حالی که هنوز مشخص نیست لیگ‌های داخلی کشورها چه زمانی دوباره از سر گرفته می‌شوند الکساندر چفرین، رئیس یوفا، می‌کوشد تا رقابت‌های چمپیونزلیگ و لیگ اروپا را به پایان برساند .
 

 
او درباره احتمال ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به شبکه ZDF آلمان گفته است: «ما در شرایطی استثنایی قرار داریم؛ بنابراین در مورد تاریخ بازی‌ها و ساعت شروع بازی‌ها بسیار منعطف هستیم. اگر این بحران زودتر تمام شود، ما می‌توانیم زودتر شروع کنیم. می‌توانیم با سیستم فعلی بازی کنیم یا بازی‌ها را به صورت تک‌بازی در زمین بی‌طرف برگزار کنیم. تنها تصمیم اشتباهی که ممکن است در حال حاضر بگیریم این است که به شکلی بازی کنیم که سلامت و ایمنی عمومی بازیکنان، هواداران و داوران به خطر بیفتد. اما اگر در شرایط ایمنی باشیم، من مشکلی برای برگزاری بازی‌ها نمی‌بینم.»
 
 
البته چفرین اعلام کرده اگر این رقابت‌ها تا ابتدای ماه آگوست به پایان نرسد، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به صورت کامل لغو می‌شوند، اتفاقی که می‌تواند ضرر مالی بزرگی به فوتبال اروپا وارد کند
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری   اعتماد آنلاین ،تاریخ انتشار:  21 فروردین    1399،کدخبر  : 398623 ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین