پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
با اعلام ستاد مبارزه با کرونا، انجام تمام مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل شد. همچنین ملی‌پوشان رشته‌های مختلف مکلف به انجام تمرینات خانگی هستند.

شعار سال:با اعلام ستاد مبارزه با کرونا، انجام تمام مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل شد. همچنین ملی‌پوشان رشته‌های مختلف مکلف به انجام تمرینات خانگی هستند.

۲۲ اسفندماه ۹۸ بود که ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش اعلام کرد تمام مسابقات ورزشی فعلا تا پایان فروردین ماه ۹۹ لغو می‌شود و پس از تاریخ‌های اعلام شده و به دنبال بررسی شرایط روز و وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، تصمیمات مقتضی اعلام می‌شود. از این رو ستاد مقابله با کرونا در ورزش پس از جلسه عصر دیروز در وزارت ورزش و جوانان، اطلاعیه شماره ۱۰ خود را درباره فعالیت‌های ورزشی سطح کشور منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: «پیرو بررسی دقیق شرایط همه‌گیری بیماری کرونا در سطح کشور و برابر استعلام از ستاد ملی مقابله با کرونا تمام رقابت‌های ورزشی تا پایان اردیبهشت تعطیل خواهد بود.
همچنین باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی نیز فعلاً تا ۱۵ اردیبهشت ماه تعطیل می‌باشند. بدیهی است تصمیمات آینده درخصوص فعالیت‌های ورزشی پس از بررسی شرایط و استعلام‌های رسمی از ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام خواهد شد.این ستاد در تصمیم گیری‌های آینده فرصت لازم را برای پیگیری تمرینات در اختیار باشگاه‌ها قرار خواهد داد.»
در این اطلاعیه درخصوص فعالیت فدراسیون‌های ورزشی در بخش ملی، آمده است: «تمام فدراسیون‌های ورزشی مکلف هستند مربیان تیم‌های ملی را به تدوین و پیگیری دقیق برنامه‌های آماده ‌سازی از راه دور (مجازی) و تمرین در خانه برای ملی‌پوشان موظف کنند. ضمن اینکه فعالیت‌های آموزشی و برنامه‌های ترویج ورزش همگانی آنلاین را با جدیت پیگیری کنند.
درباره چگونگی حمایت از باشگاه‌های خصوصی در ستاد ملی مبارزه با کرونا و هیئت وزیران پیگیری و تصمیم‌گیری لازم به عمل خواهد آمد.»


لیگ ایران از سایر مسابقات دنیا مهم‌تر نیست


این تصمیم در شرایطی عصر دیروز گرفته شد که در جدیدترین اعلام موضع جانشین معاون برنامه‌ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش اعلام شد: «ببینید وقتی مسابقات المپیک با این اهمیت یک سال به تعویق می‌افتد و لیگ‌های معتبر جهانی مانند بوندس لیگا، لالیگا و... برگزار نمی‌شود، پس نباید انتظار داشت در کشور ما مسابقات برگزار شود چرا که برای ما هم مانند کشورهای دیگر، سلامت ورزشکاران و مردم اهمیت بیش‌تری دارد و فعلا از برگزاری مسابقات جلوگیری می‌کنیم تا زمانی که ان‌شاءالله امکان ابتلا به صفر برسد.»


توضیحات سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی
در همین خصوص مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که تا پایان اردیبهشت ماه به طور قطعی شاهد هیچ رقابت ورزشی نخواهیم بود ولی ما به تیم‌ها اطمینان می‌دهیم که تمام تلاش خود را برای پایان این وضعیت انجام می‌دهیم. درحال حاضر این موضوع که ۳ هفته پیش از شروع مسابقات به تیم‌ها فرصت برای آماده ‌سازی خواهیم داد قطعی است و از تمامی رسانه و مخاطبان ورزش درخواست داریم که در این رابطه فشار و هجمه‌ای را به تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش وارد نکنند چرا که سلامتی بازیکنان و دست‌اندرکاران ورزش کشور از هر مسئله دیگری مهم‌تر است.


برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر
وی با بیان اینکه تنها کاری که از دست ما برمی‌آید دعا کردن برای خروج از این وضعیت است و در مرحله بعد صبر کردن، افزود: باید بازیکنان و باشگاه‌ها را به صبر دعوت کنیم. شتاب زدگی در شرایطی که در آن قرار داریم اصلا کار معقولی نیست و هر تصمیم عجولانه‌ای بازیکنان را به خطر می‌اندازد. اولویت اول ما سلامت جامعه است و پس از آن ورزش. ما در حال تلاش هستیم سیستم قطع زنجیره را دنبال کنیم و ورودی‌های بیمارستان‌ها را به حداقل رسانده و خروجی‌ها را به حداکثر برسانیم.
او با بیان اینکه در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن، بازی‌ها از هفته دوم خرداد ماه شروع خواهد شد، در پاسخ به این سؤال که آیا بازی‌ها بدون تماشگر برگزار خواهد شد گفت: بله، قطعا در هفته‌های اول بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار خواهد شد اما وضعیت به صورت پلکانی بهبود خواهد یافت.
او در پایان درباره آینده نه چندان دور فوتبال کشور بعد از کرونا گفت: برای تصمیم گیری درباره آینده فوتبال نیاز به صبر داریم تا ببینیم چه پیش خواهد آمد و در مرحله دوم باید منتظر کشورهایی باشیم که در عرصه درمانی می‌توانند الگوی ما قرار بگیرند.


تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا


البته دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تصمیم جدیدی اتخاذ کرد و از لغو همه دیدارهای مختلف فوتبال در قاره کهن، تا پایان ماه ژوئن میلادی خبر داد.
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در اطلاعیه‌ای از لغو همه بازی‌های زیرمجموعه خود تا پایان ماه ژوئن سال 2020 خبر داد.
AFC در این اطلاعیه نوشت: به دنبال اقدامات پیشگیرانه و محدودیت در سفرها توسط بسیاری از دولت‌ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (سه‌شنبه) تصمیم به تعویق همه بازی‌ها و مسابقات برنامه‌ریزی شده، در ماه‌های مِی و ژوئن (تا 11 تیر) و تا اطلاع ثانوی گرفت. جدیدترین تصمیم AFC به‌عنوان یکی از اولین کنفدراسیون‌های فوتبال جهان که با توجه به شیوع کووید19 اقدامات احتیاطی انجام داد، تعهد را برای تضمین امنیت و سلامتی بازیکنان، تیم‌ها، مسئولان، هواداران و همه ذی‌نفعان تقویت می‌کند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا از نزدیک انتشار ویروس کرونا را زیر نظر گرفت و پیش‌تر مسابقات را در ماه‌های مارس و آوریل، بعد از برگزاری جلسات اضطراری در دهلی، دوحه، دبی و کوالالامپور به تعویق‌انداخته بود.
AFC همچنان با فدراسیون‌های آسیایی حاضر در رقابت‌های باشگاهی قاره همکاری و مشورت، و همه گزینه‌های ممکن را برای تکمیل مراحل لیگ قهرمانان آسیا بررسی می‌کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان،تاریخ انتشار:26فروردین1399،کد خبر:185733،kayhan.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
0
دیگه کی تمومش کنن عملا فصل های دیگه هم زیر سوال میره که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین