پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۴۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
مقامات ارشد ورزش کشورمان امیدوار هستند تا المپیک توکیو حداکثر 20 سهمیه دیگر به سهمیه‌های ایران اضافه شود.

شعار سال:مقامات ارشد ورزش کشورمان امیدوار هستند تا المپیک توکیو حداکثر 20 سهمیه دیگر به سهمیه‌های ایران اضافه شود.

مهدی علی نژاد در تازه‌ترین صحبت‌های خود در مورد آخرین وضعیت و پیش‌بینی‌ها از کسب سهمیه المپیک توکیو با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا که منجر به تعویق یکساله این رقابت‌ها و تغییر در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بود، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از چند سال گذشته و آمادگی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از سوم مردادماه سال ۹۹ تاکنون ۵۲ سهمیه المپیک توسط ورزش ایران کسب شده است و ورزشکاران برای کسب سهمیه‌های جدید در رشته‌های مختلف و حضور قدرتمندتر در این راستا آماده می‌شدند.
وی ادامه داد: در دوره قبلی برگزاری المپیک در ریو نیز بیشترین تعداد سهمیه المپیک که ۶۳ مورد بود را کسب کردیم و روند کسب سهمیه در این دوره نیز مطابق پیش‌بینی‌ها بود و تصورمان بر این است که به تعداد سهمیه ریو خواهیم رسید و این ظرفیت را نیز داریم که حتی به تعداد سهیمه بیشتری نسبت به دوره قبل دست یابیم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در برخی از رشته‌های اصلی مدال آور ایران در المپیک همانند کشتی، وزنه برداری، کاراته و تکواندو هم‌چنان سهمیه‌های خود را کامل نگرفته ایم، عنوان کرد: بنابراین پس از اعلام زمان دقیق برگزاری المپیک از سوی کمیته بین‌المللی المپیک و پس از اینکه فدراسیون‌های جهانی نیز برنامه پیش رو برای کسب سهمیه را اعلام کردند، برنامه‌های جدید و یکساله فدراسیون‌ها را اخذ خواهیم گرفت و با نظارت دقیق و حمایت‌های لازم و مستمر تلاش خواهیم کرد از تعویق به وجود آمده به نحو مطلوب استفاده کنیم.
علی نژاد افزود: روند کسب سهمیه ایران قبل از پدیدار شدن ویروس کرونا مناسب بود و هنوز در رشته کشتی شانس کسب شش سهمیه، در وزنه‌برداری شانس کسب دو سهمیه، در پینگ پنگ شانس کسب دو تا سه سهمیه، در تکواندو دختران شانس کسب دو سهمیه، در کاراته شانس کسب دو تا سه سهمیه مضاعف (در مسابقاتی که قرار بود در پاریس برگزار شود و با توجه به شرایط پیش آمده وضعیت تغییر خواهد کرد) را داریم و علاوه‌بر موارد ذکر شده شانس کسب سهمیه المپیک در رشته‌های ژیمناستیک، رویینگ و کانو و رشته‌های دیگری همانند تیروکمان را دارا هستیم و باید منتظر آینده باشیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه همه چیز بستگی به مکانیزم‌های کسب سهمیه از سوی فدراسیون‌های جهانی با توجه به اتفاقات پیش آمده خواهد داشت، گفت: اگر روند منطقی و معقولی داشته باشند با توجه به زمان پیش رو امیدوار هستیم که رکورد کسب سهمیه المپیک ریو را بشکنیم، هرچند تاکید می‌کنیم هدف اصلی ما کسب سهمیه نیست و هدف مدال آوری در المپیک توکیو خواهد بود.


پیش‌بینی کمیته ملی المپیک چیست؟
۱۸ فروردین ماه سال جاری بود که سید رضا صالحی امیری- رئیس‌کمیته ملی المپیک نیز درخصوص روند کسب سهمیه المپیک توکیو برای ورزش ایران، بیان کرد: شرایط مشابه برای ۲۰۶ کشور وجود دارد و با هزینه‌هایی که کردیم ۵۲ سهمیه گرفته ایم، در این رابطه پیش‌بینی آقای سجادی حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ سهمیه دیگر است و در قبال آنچه هزینه کردیم، سهمیه گرفته ایم.
از سوی دیگر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز در در اولین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک در سال جدید عنوان کرده بود تاکنون ۵۰ سهمیه ایران در المپیک آینده قطعی شده و طبق بررسی‌ها امکان اخذ ۱۱ الی ۱۸ سهمیه دیگر هم داریم.


تلاش برای کسب سهمیه بیشتر
اظهار نظرات مدیران ارشد ورزش ایران نشان می‌دهد که آنها امید بسیاری دارند که کاروان ورزشی ایران در توکیو بیشتر از المپیک 2016 ریو نفرات داشته باشد. قطعا این موضوع برای ورزش کشورمان امتیاز مثبتی به حساب می‌آید اما نباید فراموش کرد که رقابت برای کسب سهمیه بخشی از مسیر است واصل کار چگونگی عملکرد ورزشکاران ایران در توکیو است.
حدود 4 سال قبل کاروان ورزشی ایران با نام امام رضا‌(ع) در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در ۱۴ رشته کشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری، تکواندو، بوکس، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، شمشیربازی، والیبال، جودو و شنا شرکت کرد.
وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو رشته‌هایی بودند که موفق شدند هشت مدال (۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز) را برای ایران به دست بیاورند تا کاروان ایران بیست و پنجم شود. ایران در المپیک لندن در رده هفدهم قرار گرفته بود.
کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‌برداری و حسن یزدانی در کشتی آزاد سه طلایی کاروان ایران در ریو بودند.کمیل قاسمی نیز تنها مدال‌آور نقره ایران در المپیک ریو بود. سعید عبدولی و قاسم رضایی در کشتی فرنگی، حسن رحیمی در کشتی آزاد و کیمیا علیزاده در تکواندو توانستند ایران را صاحب ۴ مدال برنز کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان،تاریخ انتشار:24فروردین1399،کد خبر:185509،kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
0
با این شرایط اقتصادی ورزش ایران هم نمی تونه اوضاع خوبی رو داشته باشه در امسال
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین