پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
، هرچند گزارش‌گیری مجلس از دستگاه‌های اجرایی از حقوق نمایندگان مجلس است ولی نباید آن را با شفافیت اشتباه گرفت. نظارت مردمی اصلی‌ترین متغیر شفافیت است و مراد از شفافیت، این است که گزارش‌های مالی دستگاه‌های اجرایی برای مردم قابلیت مشاهده و بررسی پیدا کنند.

شعار سال:آقای الیاس نادران منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، در پیامی در صفحه توئیترشان نوشتند: «همه آن‌ها که دست‌شان در کیسه بیت‌المال است، برای شفاف‌سازی گردش مالی باید گزارش جامعی تقدیم مجلس کنند. صرفاً تا ۷خرداد این یک خواهش است».
علاوه بر قانون‌گذاری، یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی که اهمیت بسزایی در حرکت کشور دارد، نظارت مجلس بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی است. ضمن تقدیر ویژه از آقای دکتر نادران به خاطر تأکید به‌جای خود بر نقش نظارتی نمایندگان مجلس، باید به نکته‌ای مهم اشاره شود، هرچند گزارش‌گیری مجلس از دستگاه‌های اجرایی از حقوق نمایندگان مجلس است ولی نباید آن را با شفافیت اشتباه گرفت. نظارت مردمی اصلی‌ترین متغیر شفافیت است و مراد از شفافیت، این است که گزارش‌های مالی دستگاه‌های اجرایی برای مردم قابلیت مشاهده و بررسی پیدا کنند.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین