پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
اسماعیل کرمی دهکردی مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور چشم امید به بخش کشاورزی است تا جهشی در تولید را رقم بزند.

شعار سال:مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور چشم امید به بخش کشاورزی است تا جهشی در تولید را رقم بزند.

امکان جهش تولید در بستر کشاورزی پایدار

اسماعیل کرمی دهکردی اظهار کرد: بخش های مختلف از جمله گردشگری، تجارت بین المللی و صنعت به شدت تحت تاثیر بیرون به ویژه تحریم ها و بیماری کرونا قرار دارد و در این میان تنها کشاورزی است که وابستگی آن به بیرون نسبت به سایر بخش ها بسیار کمتر است.

این مسئول تاکید کرد: بخش کشاورزی پتانسیل لازم را حداقل جهت حفظ خود دارا است اما جهش تولید از طریق این ظرفیت وابسته به فاکتورهای متعدد دیگری است.

وی با بیان اینکه باید جهت تحقق شعار سال با ابزار کشاورزی به فاکتورهایی همانند تامین نهاده های داخلی، منابع داخلی، سیاست گذاری های مناسب، پژوهش، ترویج و آموزش کشاورزی توجه ویژه ای شود، افزود: انجام پژوهش های کشاورزی متناسب با نیاز جامعه، ترویج و انتقال نتایج آن به شکل صحیح به جامعه از پتانسیل های تاثیرگذار برای مبحث تولید هستند.

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: در صورتی که روی فاکتورهای فوق سازمان دهی مناسبی صورت گیرد در نهایت می توان انتظار ایجاد جهشی در تولید را داشت. البته گفتنی است که اجرا و عملیاتی کردن این موارد با پیچیدگی های بسیاری روبرو است.

کرمی دهکردی در نظر گرفتن موضوعات متعددی را در مسیر تحقق جهش تولید با ابزار کشاورزی مهم دانست و تصریح کرد: توجه ویژه به معیشت جوامع روستایی، عشایر و کشاورزان خرده پا، مسایل زیست محیطی پیرامون، میزان مصرف آب و فرسایش خاک در این مسیر بسیار حایز اهمیت است چراکه جهش تولید باید در بستر کشاورزی پایدار اتفاق افتد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سرمایه گذاری در ترویج و تحقیقات کشاورزی یک ضرورت به شمار می رود تا نیروی انسانی لازم تقویت شوند و به صورت میدانی در جوامع روستایی کار کنند.

امکان جهش تولید در بستر کشاورزی پایدار

مدیرکل ترویج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مسوولان کشور نگرانی های خود را در قالب شعارهایی مهم مطرح می‌کنند ادامه داد: عملیاتی کردن چنین شعارهایی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر رشد اقتصادی در کشور رشد چندانی نبوده است و اظهار داشت: چراکه شرایط تحریم فشار بسیاری را به بنیه اقتصادی کشور وارد کرده است از سوی دیگر بیماری ویروسی کرونا نیز مزید بر علت شده است تا رشد اقتصادی صفر را برای ما رقم بزند.

کرمی خاطرنشان کرد: تلاش مسوولان در این جهت است که از توان داخلی کشور به بهترین شکل ممکن استفاده شود تا کشور از وضعیت موجود رهایی یافته و حرکتی به سمت رشد تولید ایجاد شود. البته لازم به ذکر است که این امری آسان نبوده و با چالش های بسیاری همراه خواهد بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پایگاه ملت،تاریخ انتشار:24فروردین1399،کد خبر:13998،www.payamemellat.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین