پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برابر با ماده ۹۶ قانون نیز خواسته جامعه هدف نگرش واقع بینانه به مشکلات معیشتی و پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی در اسرع وقت بوده تا نسبت به افزایش حقوق واقعی و انجام متناسب سازی این عزیزان اقدام گردد .

شعار سال:در متن این نامه آمده است:

" ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور ، جناب آقای دکتر نوبخت 

احتراماً از آنجایی که حضرتعالی فرموده اید افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی ساز و کار مشخص و قانونی دارد و از حیطه اختیارات اینجانب خارج است، به استحضار می رساند؛

 اولاً: در راستای ماده ۴۱ قانونکار ودرجلسات شورای عالی کار نمایندگان دولت وجود دارند که از طرف دولتمردان محترم به آنان در خصوص میزان افزایش حقوق کارگران تذکر داده می شود که میزان حقوق کارگران نباید از فلان درصد بیشتر باشد و از آنجایی که خود دولت به عنوان کارفرمای بزرگ  در جلسات نقش ایفا می کند، زحمات نمایندگان کارگران در شورای عالی کار که دراقلیت نیز می باشندغالباً کم اثر و بی نتیجه می ماند. در حقیقت نظرات گروه کارگری در جلسات شورای عالی کار توسط دولت و کارفرمایان وتو گردیده وبه نوعی جلسات حالت نمادین پیدا می کند.

ثانیا: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برابر با ماده ۹۶ قانون نیز خواسته جامعه هدف نگرش واقع بینانه به مشکلات معیشتی و پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی در اسرع وقت بوده تا نسبت به افزایش حقوق واقعی و انجام متناسب سازی این عزیزان اقدام گردد 

در حالیکه بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت محترم می باشد چطور می شود دولت محترم برای کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری بودجه مربوطه را پرداخت کرده ، ولی در بحث بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی با کمبود بودجه مواجه می گردد آیا این مورد عین تبعیض و دوگانگی نیست؟ آیا دولت این را عدالت میداند؟

تاکید می کنیم سبد معیشت و هزینه های جاری زندگی فقط مختص کارمندان و بازنشستگان لشگری و کشوری نمی باشد و همه اقشار بحث ارزاق عمومی؛ مسکن ؛ بهداشت ،مشکلات درمان و تورم ایجادشده را به طور یکسان احساس می کنند شاید حضرتعالی از تورم بی اطلاع هستید لطفا سری به بازار بزنید؟

 این انصاف نیست که حقوق و مزایای بازنشستگان لشگری و کشوری افزایش پیدا کرده و متناسب سازی برای آنان انجام شود ولی برای کارگران و بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی که ازشما طلبکار می باشند زمین بماند .

ثالثا، حضرتعالی به عنوان نماینده دولت که اخیرا در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی معرفی شدید و حضور پر رنگی دارید ؛می‌توانید تمام تصمیمات گرفته شده در خصوص بازنشستگان کشوری و لشکری را عیناً در سازمان تامین اجتماعی پیگیری نموده وبه جهت جلوگیری ازتبعیض به نتیجه مطلوب برسانید.

از حضرتعالی انتظار می رود خودتان رادربرابرگروه کارگری و کارگران بازنشسته تامین اجتماعی که عمده افراد جامعه راتشکیل داده وبدون شک از تاثیر گذارترین اقشار جامعه در ادوار مختلف بوده و هستند بی مسئولیت جلوه ندهید وبا جدیت نقصان ومشکلات موجود را پیگیری فرمایید.

در پایان معروض می دارد جامعه کارگری وبازنشستگی از این همه اختلاف وتبعیَض خسته شده ودر مقابل آن برنخواهد تابید.

بخوبی واقفیم ساز وکارافزایش حقوق کارگران در ماده ۴۱ قانونکار وبازنشستگان و مستمری بگیران در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی وجود دارد اما بهتر از آن می دانیم نقش نماینده دولت دربحث شرکای اجتماعی برای تصمیم گیری نهایی بسیار سرنوشت ساز است."

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا،تاریخ 27 فروردین 1399، کدخبر:899974،www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین