پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۲۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
فینال ۱۴ هزار دلاری فیروزجا و کارلسن برگزار شد که در طی آن علیرضا فیروزجا توانست با نتیجه ۸.۵ بر ۷.۵ به پیروزی برسد. این بازی که به صورت آنلاین از سایت میزبان این رقابت ها پخش می شد حدود ۳۰ هزار تماشاچی داشت.

شعار سال:فینال ۱۴ هزار دلاری فیروزجا و کارلسن برگزار شد که در طی آن علیرضا فیروزجا توانست با نتیجه ۸.۵ بر ۷.۵ به پیروزی برسد. این بازی که به صورت آنلاین از سایت میزبان این رقابت ها پخش می شد حدود ۳۰ هزار تماشاچی داشت.

رقابت فیروزجا و کارلسن بسیار نزدیک دنبال شد. فیروزجا در بازی نخست موفق شد کارلسن را شکست دهد، بازی دوم به تساوی رسید. این مسابقه بسیار جذاب بسیار نزدیک به هم دنبال شد به طوری که دو بازیکن بعد از رقابت شانه به شانه در امتیاز ۷.۵ هم امتیاز شدند اما این فیروزجا بود که موفق شد به امتیاز ۸.۵ برسد و قهرمان این مسابقات شود.

مگنوس کارلسن ۲۹ساله نفر اول رده بندی شطرنج جهان با ریتینگ ۲۸۶۲ در حالی شکست را پذیرا شد که علیرضا فیروز جا نفر ۲۱جهانی و نفر اول رده بندی جوانان جهان با ۱۶سال سن و ریتینگ ۲۷۲۶ بود.

همچنین دیدار قبلی این دو شطرنج باز در رقابت های قهرمانی سریع و برق‌آسای جهان در سال 2020 بود. در آن مسابقه شاه فیروزجا افتاد و زمان برای این شطرنج باز از دست رفت. در حالی که فیروزجا در وضعیت برنده بود به دلیل از دست رفتن زمان برای علیرضا داوران کارلسن را برنده اعلام کردند. همچنین آن بازی حاشیه‌های زیادی را همراه داشت.

رقابت‌های بنتربلیتس یک مسابقه حذفی با ۱۲۸ بازیکن در سایت chess۲۴ است که در آن از همه بازیکنان خواسته می‌شود تا هنگام بازی از تمام قدرت تفکر خود استفاده کنند.

مجموع جوایز این مسابقات ۵۰ هزار دلار است که نفر اول این دیدار ۱۴ هزار دلار را برنده شد. هر مسابقه از ۱۶ بازی سه‌دقیقه‌ای برق‌آسا تشکیل می‌شود و برنده اولین شطرنج بازی است که به ۸.۵ امتیاز برسد.

تعداد بازدید : 121

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ،تاریخ انتشار:28فروردین1399،کد خبر:436926،fararu.com

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آپارات،تاریخ انتشار:29فروردین1399،کد خبر: ----،www.aparat.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین