پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۷۱۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
با وجود اعلام قیمت کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد این قیمت‌ها در عمل اجرایی نمی‌شود و تعدادی از فروشندگان از این قیمت‌ها تخطی می‌کنند.

شعار سال:سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی : صد در صد توان خود را برای نظارت بر بازار می‌گذاریم.


با وجود اعلام قیمت کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد این قیمت‌ها در عمل اجرایی نمی‌شود و تعدادی از فروشندگان از این قیمت‌ها تخطی می‌کنند.
سال 99 برای تمام بازارهای اقتصادی کشور تاکنون روزهای تلخی بوده است. کسب‌وکارها امیدوارند مثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» برای آنها محقق نشود. کاهش تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا، تعطیلی‌های اجباری برای فاصله‌گذاری اجتماعی، بازار راکد شب عید و... همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا شرایطی غیرقابل پیش‌بینی برای اقتصاد کشورمان ایجاد شود. در این بین با شروع ماه مبارک رمضان، جان تازه‌ای به تقاضا دمیده شده است. با کاهش تمهیدات فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهایی که مصرف‌کنندگان در آستانه سال جدید انجام نداده‌اند، بار دیگر رونق نسبی را به بازارها بازگردانده است.
همین افزایش تقاضا اما اسباب سودجویی گروهی از سوداگران را فراهم کرده تا از این شرایط بیشترین سوءاستفاده را بکنند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان هر روز در حال افزایش است به طوری که قیمت‌های مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان را هم رد کرده و این نگرانی وجود دارد در کنار تمام تلخی‌های روزهای اخیر، گرانی هم بار جدیدی بر دوش مردم شود که نیاز به تشدید نظارت‌ها دارد.

* در حال توزیع کالاهای انبار شده هستیم
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این باره گفت: سازمان حمایت به عنوان مرجع اصلی و تخصصی قیمت‌گذاری و راهبر امر بازرسی و نظارت بر بازار در سطح کشور به عنوان دستگاه ستادی با همکاری وزارت صمت و اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط و در راستای سیاست‌گذاری کارگروه تنظیم بازار عمل می‌کند.
عباس تابش تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار تمهیدات گسترده‌ای برای تأمین کالا از محل ذخایر انجام داده است که نحوه اقدام و برنامه‌ریزی مربوط طی بخشنامه‌هایی به استان‌ها ابلاغ شده است و در روزهای آینده به مرور در بازار تزریق می‌شود. در همین راستا عرضه ۵۰ هزار تن برنج هندی با قیمت حداکثر ۸ هزار تومان و به همین میزان شکر با قیمت حداکثر ۵ هزار و ۹۰۰ تومان، ۲۵ هزار تن مرغ منجمد با قیمت حداکثر ۱۲ هزار تومان، بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب حداکثر ۴۲ هزار تومان، ۵۰ هزار تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و ۱۰۰ هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که با توجه به نوع، کیفیت، وزن، بسته‌بندی و سایر مشخصه‌های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان‌ها عرضه می‌شود.

* آغاز توزیع کالاهای اساسی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان
در همین حال مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت از آغاز توزیع ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش شاتا، محمدرضا کلامی گفت: بر اساس جلسات ستاد تنظیم بازار برای پاسخگویی به افزایش تقاضای ماه مبارک رمضان، حدود ۲۰۰ هزار تن کالا از محل ذخایر و واردات کالاهای اساسی و ضروری با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شده و در حال تخصیص بین استان‌هاست. به گفته وی، ۵۰ هزار تن برنج، ۵۰ هزار تن شکر، ۵۰ هزار تن روغن نباتی، ۱۵ هزار تن گوشت مرغ منجمد، ۱۰ هزار تن گوشت قرمز منجمد و خرما به میزان کافی با قیمت تنظیم بازاری برای مصرف در ماه رمضان تامین و توزیع آن در سطح کشور آغاز شده است.

* شروع گشت‌های ویژه تعزیرات برای ماه رمضان
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده این سازمان برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در آستانه حلول ماه مبارک رمضان گفت: برای ممانعت از افزایش قیمت کالاهای اساسی و بر اساس قیمت‌های اعلام شده توسط ستاد تنظیم بازار، با 100 درصد ظرفیت در حال انجام بازرسی هستیم. سیدیاسر رایگانی اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکید ستاد تنظیم بازار بر کالاهایی نظیر برنج، مرغ، گوشت قرمز و شکر است، اهتمام ویژه‌ای بر این کالاها وجود دارد و هر روز قیمت‌ها بررسی می‌شود. وی با بیان اینکه شاخص قیمت برای ما ارقام اعلام شده ستاد تنظیم بازار است، افزود: طرح ویژه‌ای را برای نظارت‌ بر قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان از روز یکشنبه در سراسر کشور اجرا کردیم که همین طرح ویژه تا پایان ماه مبارک رمضان بدون تعلل و تعطیلی ادامه خواهد شد. رایگانی درباره داغ شدن بازار احتکار در روزهای آتی و در آستانه ماه مبارک و اقداماتی که این سازمان برای مقابله با این اقدام انجام داده است، اظهار داشت: نظارت‌ها بر انبارها تشدید شده است و با استفاده از سامانه‌ انبارهای گمرک هم این موضوع به شکل سیستماتیک در حال رصد است. سخنگوی سازمان تعزیرات درباره حواشی موضوع احتکار لیموترش که موجب افزایش قیمت این کالا در روزهای کرونایی شده بود، اظهار داشت: رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در رسانه ملی مطرح کرده بازار لیموترش در اختیار 5 نفر است و دلیل گرانی این کالا هم سوداگری این افراد بوده که اسامی آنها را در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی قرار داده است اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است، البته بنا بر وظایف تعزیرات طی رصدهایی که داشتیم 1200 تن لیموترش احتکار شده را در شهرستان جهرم استان فارس کشف کردیم که در سرتاسر کشور با قیمت مصوب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفت. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول 13500 تومان است و در پایتخت هم توزیع شده است.
کنترل قیمت اقلام پر مصرف ماه مبارک رمضان با تشدید نظارت‌ بر بازارها

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز،تاریخ انتشار:2اردیبهشت1399،کد خبر:218520،www.vatanemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
0
باید عرضه خیلی بیشتر شه تا نتونن قیمت ها رو بالا ببرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین