پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
موضوعات مهمی در خصوص بانک سرمایه هنوز قائل به رسیدگی است و افکار عمومی تا روزیکه همه افراد این حلقه در دادگاه محاکمه نشوند به این مطالبه گری ادامه خواهند داد، اختلاس هرچند که واژه تازه ای در ادبیات اقتصادی کشور نیست اما تا روزیکه بتوان در این حوزه به دنبال روشنگری بود نباید دست از سوت زنی برداشت، بانک سرمایه به واسطه فضای معیوب و مسمومی که آن را احاطه کرده بود اتفاقاتی را برای اقتصاد کشور رقم زد.

شعار سال:موضوعات مهمی در خصوص  بانک سرمایه هنوز قائل به رسیدگی است و افکار عمومی تا روزیکه همه افراد این حلقه در دادگاه محاکمه نشوند به این مطالبه گری ادامه خواهند داد. اتفاقاتی که باعث شد پای افراد مختلفی مانند ریخته گران ، هدایتی ، هادی رضوی ، جهانبانی و چند چهره دیگر به محاکم قضایی باز شود زیرا سوءنیت این افراد در استفاده از منابع بیت المال باعث شد اعتماد مردم به نظام بانکی و اقتصادی کم رنگ شود و جمعیت فرهنگیان کشور نیز بابت اختلاس بزرگ بانکی در بانک سرمایه متضرر شوند. اختلاس هرچند که واژه تازه ای در ادبیات اقتصادی کشور نیست اما تا روزیکه بتوان در این حوزه به دنبال روشنگری بود نباید دست از سوت زنی برداشت. بانک سرمایه به واسطه فضای معیوب و مسمومی که آن را احاطه کرده بود اتفاقاتی را برای اقتصاد کشور رقم زد که به قیمت اعتبار نظام اقتصادی کشور تمام شد. در بین متهمین بانک سرمایه افراد به طرق مختلف به مراکزی وصل بودند که باعث فشار روی مدیران بانکی می شد. اعتباراتی که به افراد داده شد هرگز در مسیر درستی خرج نشد و در بسیاری از دادگاهها با رسیدن به خانه های لاکچری و ماشینهای لوکس این سؤال مطرح می شد که چطور در ساختاری که بسیاری از مردم برای گرفتن 20 تا 30 میلیون تومانی باید با چند ضامن و مدتها انتظار درصف باشند برخی با سندسازی اقدام به گرفتن تسهیلاتی چندصدمیلیاردی می کنند و اصولا ساز و کار نظارتی بر این افراد چگونه است؟ سامان مدلل یکی دیگر از افرادیست که در دادگاه بانک سرمایه محکوم شد کسی که با گرفتن 12 هزار میلیارد ریال از بانک چالشهای زیادی را برای این بانک به وجود آورد.

 

سامان مدلل چگونه از بانک سرمایه تسهیلات گرفت؟

 

سامان مدلل ، علی بخشایش یکی از سه عضو هیئت مدیره بانک سرمایه را به عضویت در هیئت مدیره یکی از کارخانه هایش درآورد و برادر همسر شهاب الدین غندالی رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان را به مدیرعاملی یکی از کارخانه هایش منصوب کرد. لازم به ذکر است که 5 درصد سهام کارخانه های مدلل برای بانک سرمایه است. با این کار مدلل به راحتی 12 هزار میلیارد از بانک سرمایه تسهیلات گرفت و از آنجایی که اعتبارسنجی درستی از سمت بانک سرمایه صورت نگرفته بود در ازای آن چک و سفته داد و در نتیجه توانست به راحتی از پرداخت دیون خودداری کند.

چهره ها در مورد مدلل چه می گویند؟

 

کریمی قدوسی نماینده مجلس از وزیر کشاورزی پرسید ایجاد انحصار در بازار دان و مرغ توسط مدلل با زیر پا گذاشتن قانون انحصار چگونه است؟ چرا بازار ذرت در اختیار فردی به نام مدلل است؟

احمد توکلی نیز در سال 92 نامه ای به رئیس مجلس نوشت و از رانت 650 میلیون یورویی یک تاجر وارد کننده روغن و مواد روغنی رونمایی کرد و در آن نامه اشاره کرد که فردی به نام “میم” پسر یکی از تجار بزرگ غرب کشور است که به همراه 4 شخص مطرح در صنایع غذایی کشور و جهاد کشاورزی بزرگترین کارتل غذایی کشور را در اختیار دارند.

فعالیتهای مدلل چیست؟

 

اگر قرار باشد درباره فعالیتهای این عضو خانواده مدلل صحبت کنیم با مجموعه ای از صنایع روبرو می شویم. از روغن نباتی گرفته تا سیمان صنعتی ، آب معدنی ، چای ، ذوب آهن ، فولاد و بورس که با همه اینها نتوانسته تسهیلات قابل توجهی را دریافت کند و احتمالا با رانت حاصل از این مبالغ انحصار ایجاد کند. در کنار همه اینها نیز باید به دریافت 145میلیون یورو ارز دولتی توسط او اشاره کرد. در نهایت باید گفت اگر از سال 92 که مدلل اقدام به گرفتن تسهیلات کرده تنها نوسانات اقتصادی را لحاظ کنیم خواهیم دید که اگر اصل این پول را هم برگرداند باز سود کلانی را طی این سالها نصیب خود کرده است.

شعار سال: با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نبض بازار ،تاریخ 1 اردیبهشت 1399، کد خبر:  56207،www.nabzebaazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین