پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
شوشتری گفت: مديران باید با دريافت و تحليل درست اخبار، وقايع را پيش‌بيني كنند تا از بروز مشکلات جلوگيري شود و موارد اجتناب ناپذیر حل شود.

شعار سال: محمدابراهیم شوشتری مشاور وزير كشور و رئیس مرکز حراست وزارت کشور در همايش ویدئو کنفرانس مديران كل حراست استانداري ها و سازمان هاي تابعه وزارت كشور، با ذكر حديثي از امام علي (ع) به این مضمون که كسي كه خودش صالح نباشد چطور ميتواند ديگران را اصلاح كند، گفت: در مجموعه حراست به دنبال اصلاح افراد هستيم، پس بايد خودمان پيشقدم باشيم. 
وي در همين خصوص گفت: بايد از اين فرصت باقيمانده ماه شعبان در جهت اصلاح نفس استفاده كنيم.
رئيس مركز حراست در ادامه اظهار کرد: كشور در وضعيت خاصي قرار دارد و با تحريم‌هاي بي‌سابقه دست و پنجه نرم مي‌كند و حادثه كرونا كه همه جهان با آن درگير است، مزيد بر علت شده اما به لطف خدا دولت با همه ظرفيت به ميدان آمده تا از تبعات منفي اتفاقات جلوگيري كند.

شوشتری گفت: مديران باید با دريافت و تحليل درست اخبار، وقايع را پيش‌بيني كنند تا از بروز مشکلات جلوگيري شود و موارد اجتناب ناپذیر حل شود.

وي در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر حفاظت و صيانت از نيروي انساني به عنوان سرمايه اصلي سازمان، این امر را از وظايف حراست برشمرد و افزود: وظيفه همه ما كمك به همكاران بوده و اگر فردي گرفتار مشكلات مالي و اخلاقي شود، همه ما مسئوليم و باید پاسخگو باشيم و نبايد تخلفي در فرمانداري و شهرداری و یا سایر مراکز اتفاق بيفتد كه منجر به اقدامات قضایی و دستگيري افراد متخلف شود.

مشاور وزير كشور همچنين خاطر نشان كرد: مديران كل حراست ها بایستی ضمن بازرسي از سازمان های وابسته، گزارش هاي تحليلي ارائه دهند و نگذارند از امضاها سوءاستفاده شود و شاهد زد و بند و پرداخت و دريافت رشوه و از این قبیل تخلفات باشيم.

وی در همین راستا اضافه کرد: رخ دادن چنین مسائلی در سیستم اداری، جزء بدترین شرایط بوده و وظيفه شرعي و قانوني حراست ها پيگيري چنین مواردی قبل از ورود دستگاههاي نظارتي خارج از وزارت كشور است.

مشاور وزير كشور در رابطه  با نگاه و راهبرد وزير كشور نيز گفت: رويكرد وزير كشور، توجه به مردم و حفظ اعتماد شهروندان به نظام است و همواره بر رسيدگي به شكايات مردمي تاكيد دارند. براین اساس باید با حساسيت تخلفات گزارش شده و شكايت های مردمي تا حصول نتيجه پيگيري شود تا  مانع از هر گونه خدشه در اعتماد مردم به نظام شويم.

رئيس مركز حراست وزارت کشور عنوان کرد: همكاران دچار روزمرگي نشوند و موضوعات را عادي تلقي نكنند چرا كه كشور در وضعيت عادي قرار ندارد بلکه نياز است كه امورات با انگيزه مضاعفی پيگيري شود.

وی ادامه داد: کارکنان باید تلاش کنند موضوعات ابلاغي بر زمين نماند و در جهت تقويت اقتدار و اعتبار حراست تلاش شود.

شوشتری افزود: مديران حراست ماموريت دارند در صورتي كه تذكرات ارشادي نتيجه نداده و اقدامات غيرقانوني در دستگاه رخ دهد، موضوع را جهت احقاق حقوق بيت المال و حفظ حقوق شهروندان به مراجع قضايي گزارش دهند.

 در ادامه اين همايش، رحيمي استاندار فارس كه به صورت ویدئو کنفرانس ميهمان همايش بود، اظهار داشت: براي كاهش انحرافات نياز به اصلاح فرايندها، ساختارها و سيستم ها داریم، زيرا نقص در سيستم موجب اشتباه و خطاي كاركنان مي‌شود .

نماينده عالي دولت در استان فارس گفت: در اين استان براي اصلاح و شفاف سازي سيستم اداري تعداد حساب هاي دولتي از ۷۲۰۰ را به ۵۲۰ و سپس به ۶۰ حساب كاهش داديم كه امكان نظارت و حسابرسي توسط نهادهاي ناظر بهتر فراهم شود.

شعار سال، با اندکی تخلیص واضافات برگرفته از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ،تاریخ 3 اردیبهشت 1399،کد خبر:135917،www.moi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین