پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
نماینده مجلس دهم: دوران پسا کرونایی که می‌گویند شاید هیچ‌وقت اتفاق نیاید و‌ دوران بحران پسا کرونا ایجاد شود. زندگی بشر ممکن است سال‌ها با کرونا درگیر باشد تا زمانی که واکسن و داروی آن پیدا شود. بنابراین چاره‌ای نیست که از نظر اقتصادی و اجتماعی و پزشکی مسائل را در کنار هم تلفیق کنیم‌ و در چنین شرایطی زندگی را ادامه دهیم.
شعارسال:حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس می‌گوید تا زمانی که دارو و واکسن ویروس کرونا پیدا نشده است، کرونا ادامه دارد و باید زندگی مسالمت آمیز با آن را یاد بگیریم.
 
 ویروس کرونا روزانه جان هزاران نفر را می‌گیرد و ده‌ها هزار نفر را مبتلا می‌کند. این ویروس تا کنون در جهان بیش از دو میلیون و در ایران ۸۹۳۲۸ نفر را متبلا کرده است. موسسات تحقیقاتی هنوز به یک واکسن موثر دست پیدا نکرده‌اند. برخی از مدت زمان ۱۸ ماهه برای تولید یک واکسن موثر خبر داده‌اند، اما آیا حتی با تولید واکسن هم این بیماری ریشه کن خواهد شد؟ از آنجایی که سود ساخت واکسن کم است، بسیاری از شرکت‌ها به سمت آن نرفته‌اند. کمپانی‌ها عمدتا درحوزه تولید واکسن محتاطانه عمل می‌کنند چرا که تولید واکسن برای بیماری‌هایی که بعدا ریشه‌کن می‌شوند، به لحاظ کار پر سودی نیست و به نوعی توجیه اقتصادی ندارد.
 
درحالی که برخی از مردم همچنان قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند برخی دیگر اما بی‌توجه به واگیرداری و کشنده بودن این بیماری بدون رعایت نکات بهداشتی در سطح شهر تردد می‌کنند و همانند گذشته زندگی می‌کنند! غافل از این بسیاری از کارشناسان معتقدند تا زمانی که این دارو و واکسن این بیماری پیدا نشود، مردم باید زندگی مسالمت آمیز با این بیماری را یاد بگیرند.
 
حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان می‌گوید: مردم ما تا حدودی با مسائل بهداشتی و پیشگیری آشنایی دارند و با توجه به اطلاع‌رسانی‌های گسترده، این موضوع را متوجه شده‌اند که باید بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
 
او با بیان اینکه برخی از تست‌های ویروس کرونا ممکن است در تشخیص عملکرد اشتباهی داشته باشند، تصریح کرد: برخی از مردم تست می‌دهند و هیچ‌گونه علائمی ندارند و تستشان منفی است، این یک منفی ارزشمند است، اما برخی از هموطنان تست می‌دهند و تست آنها منفی اعلام می‌شود (منفی کاذب) اما علائمی همچون‌ بدن درد، تب، سرفه، گلو درد و غیره‌ را دارند که در این صورت باید به عنوان بیماران کرونایی بستری شوند و مراحل درمان را طی کنند.
 
نماینده مجلس دهم ادامه داد: دوران پسا کرونایی که می‌گویند شاید هیچ‌وقت اتفاق نیاید و‌ دوران بحران پسا کرونا ایجاد شود. زندگی بشر ممکن است سال‌ها با کرونا درگیر باشد تا زمانی که واکسن و داروی آن پیدا شود. بنابراین چاره‌ای نیست که از نظر اقتصادی و اجتماعی و پزشکی مسائل را در کنار هم تلفیق کنیم‌ و در چنین شرایطی زندگی را ادامه دهیم.
 
عابدی با بیان اینکه در آینده باید دو وظیفه اصلی را تعریف کرد، گفت: یکی وظیفه اصلی سیستم پزشکی این است که تست‌های سریع را راه‌اندازی کنند که افراد زمانی که می‌خواهند در محل کار حاضر شوند قبل از آن تست دهند که جواب آن نیز همان موقع مشخص شود و اگر فرد سالم بود در محل کار حاضر شود و اگر تست او مثبت شد قرنطینه شود؛ یعنی وظیفه سازمان بهداشت و درمان می‌شود بیماریابی! ما اگر بتوانیم در سطح جامعه ناقلان سالم را شناسایی کنیم و از سایر افراد جدا کنیم، کار بسیار بزرگ و اثرگذاری است. وزارت بهداشت باید در گام بعدی نیروهای جدید را به کار بگیرد و جایگزین نیروهای خسته کند.
 
او می‌گوید: وظیفه اقتصاد این است تمام مراجع اقتصادی که مجلور هستند چرخ اقتصادی کشور را به چرخش دربیاورند، پروتکل‌های خود را به روز کنند و با آن پروتکل‌ها پیش بروند تا اقتصادکشور آسیب نبیند. از سوی دیگر و بعد اجتماعی هم مردم باید خود این مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و پرستار خودشان باشند‌ و خودقرنطینگی را رعایت کنند. و به طور خلاصه باید زندگی مسالمت آمیز همراه با ویروس کرونا را یاد بگیریم زیرا این بیماری تا زمان کشف دارو و واکسن آن همراهمان است.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   سایت خبری رویداد 24   ،تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت   1399،کدخبر: 212090 ،www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
باید کرونا رو شکست داد اگر نه نمیشه جامعه به روال عادیش برگرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین