پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در خصوص وضعیت موزه ها در زمان شیوع کرونا گفت: تا این لحظه هیچکدام از موزه‌های خصوصی اعلام ورشکستگی نکرده‌اند و تمامی آن‌ها به فعالیت ادامه می‌دهند اما غالب آن‌ها در تماس‌هایی که با میراث فرهنگی داشته‌اند از شرایط بد اقتصادی خود خبر داده و خواستار ارائه کمک‌های مالی شده‌اند.

شعار سال:محمدحسن طالبیان آخرین وضعیت موزه‌های کشور را در ایام کرونا تشریح کرد.

 موزه‌داری یکی از چالش‌های این روزهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است چرا که مخاطبان خود را از دست داده و به نظر برخی متخصصان، موزه‌ها به سبک گذشته نمی‌توانند تاثیرگذار باشند و باید برای آن‌ها تدبیری اندیشید.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در خصوص وضعیت موزه ها گفت: اثر به نمایش گذاشته شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و باید منتظر شرایط کشور در روزها آینده ماند آن وقت می‌توان در رابطه با موزه‌ها تصمیم‌گیری کرد.

او افزود: در این زمینه استفاده از تجربیات جهان در دستور کار قرار دارد و به صورت روزانه موزه‌های جهان رصد می‌شوند و از تجربیات آن‌ها در ایام کرونایی استفاده خواهد شد.

طالبیان در خصوص اهمیت ایجاد بسترهای الکترونیک اظهار کرد: در این برهه زمانی به دنبال ایجاد بستر الکترونیکی برای بازدید از موزه‌ها هستیم که در آینده نیز بتوان بوسیله آن از موزه‌ها به صورت مجازی بازدید کرد و در این راستا مسئله بلیت فروشی نیز تعریف خواهد شد تا همواره مبحث درآمدزایی برای موزه‌ها زنده بماند.

او افزود: همچنین با موزه های خصوصی کشور نیز در حال رایزنی هستیم که بستر الکترونیکی برای آن‌ها فراهم شود. بازدیدهای مجازی مکمل بازدید حضوری از موزه ها است و این امر به هیچ عنوان به آن معنا نیست که بازدیدهای حضوری محدود خواهد شد یقینا پس از بازگشت کشور به شرایط عادی، بازدید حضوری نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تا این لحظه هیچکدام از موزه‌های خصوصی اعلام ورشکستگی نکرده‌اند و تمامی آن‌ها به فعالیت ادامه می‌دهند اما غالب آن‌ها در تماس‌هایی که با میراث فرهنگی داشته‌اند از شرایط بد اقتصادی خود خبر داده و خواستار ارائه کمک‌های مالی شده‌اند.

او تاکید کرد: در این راستا بواسطه تسهیلاتی که به این مراکز خصوصی اعطا می‌شود در تلاش هستیم تا این مراکز، نیروهای انسانی خود را تعدیل نکرده و با توان گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.

طالبیان با اشاره به همکاری‌های تنگاتنگ میراث فرهنگی با شهرداری تهران افزود: در این برهه زمانی همکاری شهرداری با وزارت میراث فرهنگی بسیار مطلوب بوده و در راستای تبدیل خانه‌های تاریخی به مراکزی که قابلیت بازدید داشته باشند در حال فعالیت هستیم.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در زمینه همکاری با شهرداری در رابطه با میراث ملموس و ناملموس یک تفاهم‌نامه آماده شده و بزودی به امضای طرفین خواهد رسید. پیش نویس این تفاهم‌نامه به شهرداری تهران ارسال شده و پس از نهایی شدن به امضا خواهد رسید.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت بازگشایی مراکز تاریخی تعطیل شده تاکید کرد: این گونه اقدامات علاوه بر هویت بخشی به شهر به منابعی در راستای توسعه شهر است که امروزه باید بسیار مورد توجه قرار گیرند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:9اردیبهشت1399،کد خبر: 994189،www.borna.news

 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
کلا این موزه ها درآمدی هم ندارن که بخوان برشکست کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین