پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
طی روزهایی که بسیاری از آثار تاریخی حتی در پایتخت نیز بدون توجه در گوشه‌ای رها و استفاده از ظرفیت‌های کلان آن ها فراموش شده است، برخی اخبار مبنی بر بکارگیری تیم های غیر حرفه‌ای در راستای مرمت آثار تاریخی نیز به گوش می‌رسد که نگرانی‌ها در این خصوص را بیشتر کرده است.هادی احمدی روئینی به تشریح چگونگی ارزیابی تیم های مرمت آثار تاریخی پرداخت.

شعار سال:هادی احمدی روئینی به تشریح چگونگی ارزیابی تیم های مرمت آثار تاریخی پرداخت.

 طی روزهایی که بسیاری از آثار تاریخی حتی در پایتخت نیز بدون توجه در گوشه‌ای رها و استفاده از ظرفیت‌های کلان آن ها فراموش شده است، برخی اخبار مبنی بر بکارگیری تیم های غیر حرفه‌ای در راستای مرمت آثار تاریخی نیز به گوش می‌رسد که نگرانی‌ها در این خصوص را بیشتر کرده است.

هادی احمدی روئینی، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در این زمینه گفت: تیم‌های مرمت آثار تاریخی در قالب پیمانکارها در سامانه ثبت نام کرده و واجدین شرایط برگزیده می‌شوند. در این فرآیند تیمی از میراث فرهنگی دخیل نیست که اغماضی در خصوص آن صورت گیرد و یا کارآموزان و دانشجویان به کارگیری شوند.

این مدیرکل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: پیمانکارهایی که در راستای مرمت آثار تاریخی مشغول به کار می‌شوند توسط سازمان برنامه و بودجه ارزیابی شده و در این سازمان نیز سوابق و توانایی‌های آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و به میزان توانایی‌شان و تا سقفی معین و محدود اجازه مرمت آثار تاریخی به این پیمانکارها داده می‌شود.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی تاکید کرد: وقتی اقدام به اخذ رتبه مرمت آثار تاریخی می‌کنید، در ابتدا لازم است که صلاحیت شرکت جهت اخذ رتبه توسط سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی شناسایی شود. برای این منظور، عملکرد، شرایط عمومی و توان مالی شرکت توسط این سامانه به طور کامل ارزیابی شده و رزومه کاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه کار، مدارکی باید به سامانه ارائه دهند و فرایند ثبت نام را طی کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:17اردیبهشت1399،کد خبر: 997966،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین