پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
این روانشناس خانواده با اشاره به آسیب‌های موجود در ایام کرونا افزود: افراد به‌دلیل وجود تنش و نبود شرایط آرامش بخش در خانواده با دیگران به درددل در فضای مجازی می‌پردازند که همین قضیه سبب بروز خیانت می شود.
شعارسال:مینو اعرابی با اشاره به اینکه خیانت از ذهن آغاز می‌شود انجام درد دل با دیگران و در فضای مجازی را سرآغاز خیانت در زندگی زناشویی دانست.
 
 مینو اعرابی، روانشناس خانواده، مهمترین فشار ناشی از کرونا را مشکلات اقتصادی و نداشتن امنیت شغلی در جامعه دانست و افزود: هم‌اکنون روند رکود در کشور بی‌سابقه است که این امر سبب ایجاد آسیب‌هایی در سطح جامعه می شود.
 
او تاکید کرد: نبود شرایط مناسب اقتصادی باعث بروز نابرابری، نگرانی، بی‌عدالتی، فاصله طبقاتی و ... شده که تمامی این مسائل در افراد به‌دلیل نداشتن مهارت رفتاری به بروز تنش‌های روانی منجر می‌شود.
 
این روانشناس خانواده با اشاره به آسیب‌های موجود در ایام کرونا افزود: افراد به‌دلیل وجود تنش و نبود شرایط آرامش بخش در خانواده با دیگران به درددل در فضای مجازی می‌پردازند که همین قضیه سبب بروز خیانت می شود.
 
 اعرابی ادامه داد: تاکنون تحقیقاتی در کشور درباره میزان تاثیر خیانت بر بروز طلاق انجام نشده است.
 
این روانشناس خانواده با بیان اینکه خیانت از ذهن بروز می‌کند، گفت: وقتی فرد از چارچوب مناسب ذهنی برخوردار نیست، به خود اجازه رابطه و درددل با دیگران می‌دهد. این گونه روابط را می‌توان سرآغاز خیانت برشمرد. برای مثال وقتی فرد می‌بیند که دیگری به درد دل‌هایش گوش داده و از جملات محبت‌آمیز استفاده می‌‎کند، طبیعتا تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
 
 او در پایان تاکید کرد: فرد در این روند تحت تاثیر قرار گرفته و نسبت به فرد مقابل احساس تعلق می‌کند و همین قضیه منجر به خیانت می‌شود. در حالی که افراد باید مدیریت هیجان داشته باشند و این مسئله را مدیریت کنند.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  برنا  ،تاریخ انتشار:  17  اردیبهشت   1399،کدخبر:  997950،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
در شرایط حاضر که با کرونا دست و پنجه نرم می کنیم آمار استفاده از فضای مجازی واقعا بالا رفته .جالبه که افراد ترجیح میدن با افراد غیر واقعی در فضای مجازی صحبت کنند ولی آمار خشونت خانگی توی این مدت بالا رفته یعنی تحمل آدمهایی که کنارمون هستند رو نداریم!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین