پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
پیشتر موسسه ملی بهداشت هلند از زوج ها خواسته بود از هم فاصله بگیرند اما حالا این موسسه توصیه کرده زوج های غیرمشکوک به کرونا در صورت تمایل دو طرفه با هم رابطه داشته باشند.

شعار سال: همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وجود ویروس کرونا در ترشحات جنسی افراد مبتلا، "مؤسسه ملی بهداشت و محیط زیست هلند" (RIVM) با صدور یک دستورالعمل جدید به زوج‌هایی که ۲ ماه گذشته را در قرنطینه خانگی سپری کرده‌اند، توصیه کرد در صورت تمایل دو طرفه بهتر است رابطه جنسی خود را از سر بگیرند.

"مؤسسه ملی بهداشت و محیط زیست هلند" در ادامه سیاست‌های بازگشت به زندگی عادی و کاهش محدودیت‌های قرنطینه، به زوج‌های هلندی که ۲ ماه گذشته را در خانه سپری کرده و علایمی مشکوک از ابتلای احتمالی به کرونا ندارند، توصیه کرده است، رابطه زناشویی خود را با احتیاط از سر بگیرند.

بر اساس توصیه این موسسه هلندی زوج‌هایی که هفته‌هاست در قرنطینه خانگی بوده اند اگر هر دو مایل به برقراری رابطه جنسی هستند و هیچ علایم مشکوکی ندارند، بدون نگرانی به زندگی عادی جنسی خود بازگردند.

پیشتر این موسسه هلندی به همه زوج‌ها توصیه کرده بود از یکدیگر دور بمانند و حتی‌المقدور در دو اتاق جدا بخوابند.

این توصیه جدید در حالی است که نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند حتی در ترشحات جنسی افراد مبتلا و ناقل وجود داشته باشد. احتمالی که پیشتر بعید می‌نِمود و گمان می‌رفت ویروس کرونا تنها در قطرات تنفسی و بزاق که از طریق عطسه و سرفه ناقلان و مبتلایان درمحیط اطراف پخش می‌شود، منتشر می‌شود.

بسیاری از ناظران و روان‌شناسان درباره تاثیرات سوء قرنطینه‌های طولانی بر بهداشت روانی شهروندان هشدار می‌دهند؛ این هشدار‌ها باعث شده دولت‌ها و نظام‌های بهداشتی درگیر مبارزه با کرونا آرام – آرام و با شیبی ملایم سعی در بازگشایی قفل‌های زندگی اجتماعی و عاطفی شهروندان بکنند.

چگونگی تداوم رابطه جنسی زوجین یکی از پیچیده‌ترین مسایلی بوده است که کمابیش طی ماه‌های گذشته تمامی جوامع درگیر بحران کرونا را درگیر خود ساخته و، چون مسایل در این حوزه کمتر در عرصه عمومی مورد بحث گذاشته می‌شود، کارشناسان نگران تبعات روانی ناشی از روابط جنسی نابسامان و بلاتکلیف زوج‌ها روی سلامت روانی جامعه‌اند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری عصر ایران، تاریخ انتشار 27 اردیبهشت    99، کد خبر:    728748، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
از اول شیوع کرونا این مسئله رابطه جنسی و انتقال کرونا از این طریق یک سوال بود.ولی باز شک و شبهه هست انگار چون میگه اونایی که کامل در قرنطینه بودن می تونن زندگی عادی جنسی رو از سر بگیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین