پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات با بیان اینکه کاهش صید ماهی در دریای خزر برای این زیستگاه و اقتصاد مردم شمال بسیار نگران کننده است گفت: استان مازندران در صید ماهی های استخوانی باکاهش حدود ۵۰ درصدی صید مواجه بوده است و در سال گذشته فقط سه هزار و ۶۰۰ تن ماهی استخوانی در این استان صید شد.

شعار سال:سید پرویز محبی نوذر در حاشیه معارفه مدیرکل جدید شیلات مازندران در جمع خبرنگاران گفت:  متاسفانه در سال های اخیر  صید غیرمجاز در استان‌های شمالی و دریای خزر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان شیلات برنامه هایی را برای احیا و افزایش ماهیان استخوانی در دستور کار خود قرار داده تا بتواند ذخیره های دریا را بهبود دهد و اقتصاد این بخش را حیات بخشد. 

معاون صید و بنادر ماهیگیری کشور بیشترین کاهش را مربوط به ماهی سفید عنوان کرد و گفت: این گونه ماهی نه تنها بیشترین میزان صید را تشکیل می دهد بلکه بیشترین میزان مصرف را نیز شامل می شود. 

محبی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون قطعه ماهی سفید که به صورت طبیعی تکثیر شده بودند در رودخانه های استانهای شمالی رها سازی شدند ، افزود: برای امسال این میزان به بیش از ۳۰ میلیون قطعه افزایش می یابد.

کاهش صید ماهی های استخوانی در دریای خزر نگران کننده است

 معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات  با بیان اینکه کاهش صید ماهی در  دریای خزر برای این زیستگاه و اقتصاد مردم شمال بسیار نگران کننده است گفت: استان مازندران در صید ماهی های استخوانی باکاهش حدود ۵۰ درصدی صید مواجه بوده است و در  سال گذشته  فقط سه هزار و ۶۰۰ تن ماهی  استخوانی در این استان صید شد.

وی بر جلوگیری از روند کاهشی میزان صید اشاره کرد و گفت: کاهش صید به معنای کاهش ذخیره گاه ماهیان است که باید هرچه زودتر احیا شود. 

حدود ۸۰ درصد ماهیان دریای خزر رودکوچ هستند که برای تخم ریزی باید به رودخانه ها مهاجرت کنند، ولی به دلایل مختلف ازجمله برداشت بی رویه شن وماسه، ساخت وسازهای غیرمجازدرحاشیه رودخانه ها و از بین رفتن مسیر مهاجرت ماهیان، زیستگاه های طبیعی ماهیان تخریب شده که همین امرباعث شده تا تکثیر بچه ماهی درمراکز بازسازی برای کمک به توسعه پایدارصید و صیادی یکی ازاولویتهای کاری شیلات شود.

معیشت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ ماهیگیر در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در مازندران از طریق صید در دریای خزر تامین می شود.صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در مازندران هر ساله از بیستم مهر آغاز می شود و تا اواخر فروردین ادامه می یابد. 

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبر گزاری ایرنا، تاریخ 17 اردیبهشت 1399، کد خبر:83778131،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین