پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۷۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، اصلاح ساختار سرمایه انسانی، توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، افزایش بهره‌وری در تولید و فروش و در نهایت بهبود عملکرد مالی شرکت را از اقداماتی دانست که نتایج آن در بهبود عملکرد و سودآور شدن شرکت به خوبی هویداست.
شعار سال: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، اصلاح ساختار سرمایه انسانی، توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، افزایش بهره‌وری در تولید و فروش و در نهایت بهبود عملکرد مالی شرکت را از اقداماتی دانست که نتایج آن در بهبود عملکرد و سودآور شدن شرکت به خوبی هویداست.

جلال گلچین در ادامه با اشاره به این که پس از واگذاری شرکت طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، نسبت به استخدام کارگران قراردادی و بیمه کردن آن‌ها با افزایشی چشمگیر اقدام شد، افزود: جمع شاغلان مستقیم و غیرمستقیم شرکت از ۲۲۴۲ نفر در ۱۵ سال گذشته (به طور میانگین) با ۲۱۴ درصد افزایش به ۴۸۰۷ نفر رسیده است.

وی به توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف شرکت اشاره کرد و افزود: تزریق منابع مالی جدید از محل منابع سهامداران شرکت انجام شده و از تسهیلات بانکی استفاده نشده است؛ به طوری که جمع سرمایه‌گذاری صورت گرفته نسبت به ۷ سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافت. به گفته وی در سال‌های گذشته بهره‌وری کشت در واحد هکتار به شدت کاهش داشته، بنابراین بازسازی و احیا و آیش خاک صورت پذیرفته است. لایروبی انهار و بازسازی و ایجاد کانال آبرسانی و نهال‌کاری در باغات خشک و تخریب شده و پروژه توسعه و ایجاد گلخانه‌های شرکت با فناوری روز آغاز شده و برنامه‌ریزی کشت صورت پذیرفت.

گلچین افزود: در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی و خطوط تولید، ماشین‌آلات فرسوده موجود از جمله کارخانه تولید قند و شکر که به دلیل شدت فرسودگی و خرابی‌ها تعطیل شده بود اورهال و بازسازی کلی انجام و راه‌اندازی شد. ماشین‌آلات جدید و مدرن داخلی و برخی ماشین‌آلات خارجی با آخرین فناوری روز دنیا از جمله خطوط تولید رب‌گوجه‌فرنگی و روغن‌کشی خریداری شد و در حال نصب و راه‌اندازی است. تعداد ادوات و دستگاه‌های کشاورزی خریداری شده نسبت به مجموع کل خرید ۱۰ سال گذشته بیش از ۸/ ۱ برابر بوده است.

گلچین در زمینه افزایش بهره‌وری در تولید و فروش اعلام کرد: راندمان متوسط تولیدات کشاورزی نسبت به ۱۵ سال قبل و مقدار تولید نسبت به ۱۹ سال گذشته افزایش یافته است. به عنوان مثال تولید شیر، تولید شیرخشک، کره تولیدی، شیر پاستوریزه لیوانی و دوغ هر کدام توانسته‌اند رکورد‌های بسیار خوبی را ثبت کنند. همچنین تعداد دام مولد، تعداد زایش، تولید شکر سفید و ... نیز با رشد قابل توجهی روبه‌رو شده است. با توجه به امکانات لجستیکی و بازاریابی و فروشگاهی در سهامداران شرکت، علاوه بر افزایش سهم شرکت در سود حاصل از فروش محصولات، امکان توزیع سراسری و پخش مویرگی محصولات با برند خاص شرکت یعنی «مغانه» و کاهش ضایعات به میزان چشمگیری فراهم آمده است.

وی در خصوص سودآور شدن شرکت توضیح داد: مجموع سود شرکت در طول ۴۴ سال تصدی دولتی نشان‌دهنده ۲۶۵۰۳ میلیارد ریال زیان بوده که با اقدامات صورت گرفته توانستیم به ۴۰۰ میلیارد ریال سود دست یابیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پرتال خبری فودپرس، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399، www.foodpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین