پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
با وجود آنکه به دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب و برق و گاز تأکید شده که تنها با تأیید امور اراضی خدمات ارائه دهند، اما متأسفانه بدون هماهنگی به این ساختمان‌های غیرمجاز خدمات ارائه کرده‌اند.
شعارسال: علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار در جلسۀ جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز که پیرو جلسۀ شورای تأمین برگزارشد، اظهار کرد: بیش‌ترین موارد ساخت‌وسازهای غیر مجاز در شهرهای اقبالیه، تاکستان و محمودآباد است، برای مثال در دو سال گذشته، نزدیک به ۴۰  هکتار ساخت‌وساز غیر مجاز فقط در تاکستان گزارش شده که این موضوع بسیار نگران کننده است.
 
فرخ‌زاد با اشاره به دلایل زیاد بودن ساخت‌وساز غیرمجاز عنوان کرد: یکی از دلایل این تخلفات سیاست‌گذاری‌های اشتباهی است که نتوانسته تقاضا و نیازهای مردم را تأمین کند و از سوی دیگر نیز برخی برخی از پرونده‌ها بدون تأییدیه استحکام بنا از نظام مهندسی ساختمان به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده و برای آن‌ها حکم صادر شده است.
 
این مسؤول افزود: با وجود آنکه به دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب و برق و گاز تأکید شده که تنها با تأیید امور اراضی خدمات ارائه دهند، اما متأسفانه بدون هماهنگی به این ساختمان‌های غیرمجاز خدمات ارائه کرده‌اند و در واقع باید گفت برخی چشم روی هم گذاشته‌اند تا این ساخت‌وسازهای غیرمجاز به راحتی انجام شده و خدمات دریافت کنند.
 
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز باید در سیاست‌های اعمال شده بازنگری کرده و به گونه‌ای سیاست‌گذاری شود که با تأمین نیازها، مردم را به سمت تخلف سوق ندهد.
 
معاون عمرانی استاندار گفت: با روش‌های قدیمی نمی‌توان جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز را گرفت و این موضوع را کنترل کرد، بلکه باید امروز از فناوری‌های نو مانند دوربین‌های ماهواره‌ای و پرنده‌های نظارتی و امثال آن برای رصد این ساخت و سازها بهره‌برد.
 
فرخ زاد افزود: همچنین می‌توان از مشاهدات و گزارش‌های مردم دغدغه‌مند استفاده کرده و با طراحی یک سامانه از مردم خواست تا گزارش‌های خود در خصوص ساخت‌وساز غیرمجاز را در این سامانه ثبت کنند.
 
این مسؤول در پایان عنوان کرد: باید برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها، طرح جامع بازنگری شده و تا پیش از آماده شدن این بازنگری به شهرداری‌ها مجوز داده شود که ساخت‌وسازهای خارج از حریم شهری را نیز کنترل کنند.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   فارس،تاریخ انتشار:  3  خرداد 1399،کدخبر:   13990303000197،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین